Delmar78
Ny medlem
Köpråd, all mountainskida
Hej! Var ett tag sedan jag var här. Har haft ett uppehåll från skidåkningen på 8år, otroligt tråkigt men tyvärr sant, men nu är det dags att komma igång igen. För att komma igång så har jag beslutat att dra ner till Bad Gastein en vecka väldigt snart och bara åka så mycket jag bara kan!
Tittar just nu på två skidor, K2 Reckoner 112 och Faction Candide 2.0. Sitter idag på en tight budget då jag börjat plugga igen. Har hittat dessa två skidor till väldigt bra pris.
Jag är en åkare som gillar att stå på i pisten med stora carvingsvängar men vill nu även på allvar ta tag i offpistdelen och utvecklas där. Har dock en ambition att utveckla så mycket som möjligt med min åkning. Men vill verkligen ha en skida som funkar överallt, särskilt nu när jag inte har råd att ha flera.
Jag är 190 lång och väger 85kg.
Och vilken längd ska isåfall jag välja?
Faction i 183 el 188?
K2 i 184 el 191?
Stort stort tack på förhand för alla tips och input!
Tittar just nu på två skidor, K2 Reckoner 112 och Faction Candide 2.0. Sitter idag på en tight budget då jag börjat plugga igen. Har hittat dessa två skidor till väldigt bra pris.
Jag är en åkare som gillar att stå på i pisten med stora carvingsvängar men vill nu även på allvar ta tag i offpistdelen och utvecklas där. Har dock en ambition att utveckla så mycket som möjligt med min åkning. Men vill verkligen ha en skida som funkar överallt, särskilt nu när jag inte har råd att ha flera.
Jag är 190 lång och väger 85kg.
Och vilken längd ska isåfall jag välja?
Faction i 183 el 188?
K2 i 184 el 191?
Stort stort tack på förhand för alla tips och input!