komet varning ?

• Trådstartare dudemeister
  • Start datum
D

dudemeister

Guest
komet varning ?
hej !

hörde nyss att dt har beräknats att en komet ska krasha mot jorden om ca 12 år . Visst har rymdnissarna räknat fel förut, men den här kometen var uppe i nyheterna för ca 5 år sen också då den skulle träffa jorden om ca 20 år ..

Då visade det sig att den var felberäknad med flera flera mils avstånd. Men man blir ju fortfarande lite skakis med allt detta tjat om jordhot ..

USA har just nu påbörjat forskningar om hur de ska kunna styra den så den går fel och missar jorden .

har ni hört något om det här ? isf vad ?

skulle va soft att veta om någon vet något ..

PS.
Tro inte att jag är något rymdfreak med rymden som passion.. ville bara veta !

D

dudemeister

Guest
komet varning ?
Bigsmoke sa:
jag läste de i expressen,men de stog att chansen att de händer är 1/45000
såg det också där .. exakt men fattar inte varför dom ska börja skrämmas när dom inte ens är säkra ..

Setermaan

Ny medlem
komet varning ?
Låter grymt. Speciellt med tanke på att tidningarna nappar som fan på det för lösnumrens skull och när man sen öppnar tidningen så är hotet litet....

komet varning ?
dudemeister sa:
Bigsmoke sa:
jag läste de i expressen,men de stog att chansen att de händer är 1/45000
såg det också där .. exakt men fattar inte varför dom ska börja skrämmas när dom inte ens är säkra ..
haha dudemeister :D varför dom skriver detta är för att dom vill ha nått som gör så att läsarna köper typ som dig ;) ja har oxå hört detta men de finns ganska många andra hot som människan borde skriva om ? snackar då så klart om växthus effekten, försurningen, folktilväxten och galena genforskare haha :P okej de siste är ju bara i vissa fal XD

fred

komet varning ?
det är såhär, usa är så knäpp i bollen så dom kommer att träffa kometen fel med alla deras kärnvapen så dör vi innom en vecka istället. nice
föresten så kommer det inte att finnas nå snö i sverige om 12 år, så vad ska man leva för då?

Nojlas

Aktiv medlem
komet varning ?
Såvitt jag vet svischar det förbi ett helt gäng sådana stenar varje vecka. M.a.o. är det nyhetstorka hos kvällstidningarna. Då brukar de köra lite nya skrämselgrejjer, typ akrylamid i chips, klimatkatastrof eller lite komethot. Samma skit år ut och år in.

fnacke sa:
det är såhär, usa är så knäpp i bollen så dom kommer att träffa kometen fel med alla deras kärnvapen så dör vi innom en vecka istället. nice
föresten så kommer det inte att finnas nå snö i sverige om 12 år, så vad ska man leva för då?
Mjahadu. Har din mamma berättat det för dig?
Läste nyss en artikel om en rapport om att världstemperaturen blivit någon grad KALLARE de senaste decennierna.

Helt otroligt vad folk saknar källkritik. Tror ni på allt som står i tidningen?

Senast ändrad:

ecco87

Ny medlem
komet varning ?
Jag tror inte på det försen motsatsen är bevisad =) Precis som jag inte tror på mycket annat så länge det inte går att bevisa till 110% att det är så.

Så slår asteroiden ner så gör den det.....

eHogstrom

Aktiv medlem
komet varning ?
Kan vi inte göra som i Armageddon? (tänker jag på rätt film?)
När dom far ut och skjuter sönder en astroid :) Hade varit coolt.

Ääh om 12år är man ju 28år och 30 känns ju lite gammalt. Nästan lika om den träffar..
No offense :D

ecco87

Ny medlem
komet varning ?
Hogizz sa:

Ääh om 12år är man ju 28år och 30 känns ju lite gammalt. Nästan lika om den träffar..
Jag läste tidigare en tidnings artikel om att dom funderade på att åka upp och skjuta sönder den, precis som på filmen, Haha.

kossan

Ny medlem
komet varning ?
Hogizz sa:

dom åker upp och borrar ett stort hål i den och sen släpper dom ner en bomb i hålet och spränger kometen i två delar.

R

R-R

Guest
komet varning ?
ecco87 sa:
Hogizz sa:

Jag läste tidigare en tidnings artikel om att dom funderade på att åka upp och skjuta sönder den, precis som på filmen, Haha.
håller me, de had vart sjukt koolt, om man sköt sönderden me typ en missil eller nått....

tittti540

Ny medlem
komet varning ?
typiskt usa tycker ja, dom skiter i miljön å allt de där men en sån här skit sak som inte ens är sann kan dom betala hur mkt som helst för!!!!!!!!!!!

D

Deleted member 80259

Guest
komet varning ?
Vad jag vet eller hört är det ryssland som ligger i toppen angående planer på att eliminera den eller byta riktning. Tror knappast det lär gå så långt, och medier blåser säkert upp allt som vanligt.

Den är ju inte direkt stor heller, så lite kraftiga vapen borde kunna spoila den relativt enkelt.

porky

Ny medlem
komet varning ?
Nojlas sa:
Såvitt jag vet svischar det förbi ett helt gäng sådana stenar varje vecka. M.a.o. är det nyhetstorka hos kvällstidningarna. Då brukar de köra lite nya skrämselgrejjer, typ akrylamid i chips, klimatkatastrof eller lite komethot. Samma skit år ut och år in.

fnacke sa:
Läste nyss en artikel om en rapport om att världstemperaturen blivit någon grad KALLARE de senaste decennierna.

har du kollat på en obekväm sanning då? där han berättar att den bara har höjts? rätt många grader på 100 år, såå njaa tror inte på det du säger där.

Jarle

Aktiv medlem
komet varning ?
porky sa:
Nojlas sa:

fnacke sa:

har du kollat på en obekväm sanning då? där han berättar att den bara har höjts? rätt många grader på 100 år, såå njaa tror inte på det du säger där.
Det beror på en hel rad andra faktorer, tex så har man flyttat mätstationer från landsbyggden, i synnerhet norra Ryssland, in till städer och närliggande förorter, vad händer med temperaturen då tro? Sen finns det ett hundratusental andra faktorer som påverkar vår klots temp så lite svängningar är helt naturligt. Men detta har diskuterats flitigt förut men tyvärr har folk bara velat måla fan på väggen och svalt allt massmedialt hysteri med hull och hår istället för att vara lite källkritiska som Nojlas säger.

http://vet.hut.nu/?id=18

kujanpaa

Medlem
komet varning ?
porky sa:
Nojlas sa:

fnacke sa:

Al Gore är ju verkligen rätt man att lyssna på också. Han åker ju i sitt privata jetplan till sina föreläsningar, verkligen miljövänligt. (;

evil

Ny medlem
komet varning ?
Kan inte nån låsa den här tråden nu när det flippat ut från ämnet? Är så jävla meningslöst att försöka komma på källor och ursäkter till att man kan släppa ut vad man vill. Det fattar väl alla att det finns saker som inte stämmer när det gäller Al Gore, växthuseffekt, kometer, och allt möjigt.

Varför inte bara sammanfatta det såhär:
Försökt va snäll mot miljön för det är bra.

Alla som letar fel och brister i forskning angående miljön är idioter som vill ha en bra ursäkt för att få köra SUV och slippa gå de extra 200 metrarna till pappersåtervinningen.

Va arg jag blev nu..

Fiberteknologi

Aktiv medlem
komet varning ?
det är bara sent skitsnack. Visst att det kanske kommer hända nån gång. Men skit i detta.
Dom kanske bara får det att låta värkligt men chansen att det händer är som Bigsmoke säger. 1/45000.

Jarle

Aktiv medlem
komet varning ?
fnacke sa:
i skåne fanns det 1 meter snö i för 2 år sen hur mycket var det i vinter? kanske kom 1 cm 4 gånger på 4 månader.
Men jösses, hur mycket snö var det för tre år sedan?

-95 kom det sjuka mängder snö i Borås och stora delarna av landet (skolor och arbetsplatser var stängda och snöröjningen tog sig inte fram) men hur var det med snötillgången vintrarna 85-94 och från -96 till -08???

Senaste inläggen

Topp