Korta ner stavar

curtis

Ny medlem
Korta ner stavar
skölj handtaget i varmt vatten i ca 4 minuter sen är det bara kila fast i dörren och dra av.. annars värma med värmepistol tex

E

eff

Guest
Korta ner stavar
Sätt skiten i ett skruvstäd
Hämta en hammare
Slå så hårt du kan (eller hämta någon som har muskler)
Få av skiten
Såga
Rätt på igen med lim eller vafan som helst

KLART.

eHogstrom

Aktiv medlem
Korta ner stavar
Jibbeerishh sa:
curtis sa:
skölj handtaget i varmt vatten i ca 4 minuter sen är det bara kila fast i dörren och dra av.. annars värma med värmepistol tex
men om man värmer med värmepistol kan inte limmet klibba fast så blir det svårare att få av?
Använde då värmepistol igår när jag kapade mina stavar, funkar skitfint och går snabbare än kastrullen.
Sidnot: Glöm inte bort att en del av staven ska ner i snön.

PetterssonJohan

Ny medlem
Korta ner stavar
Hogizz sa:
Jibbeerishh sa:
curtis sa:
men om man värmer med värmepistol kan inte limmet klibba fast så blir det svårare att få av?
Använde då värmepistol igår när jag kapade mina stavar, funkar skitfint och går snabbare än kastrullen.
men visst går det lika bra med typ hårtork?

Senast ändrad:

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Korta ner stavar
Jag använder värmepistol. Det funkar bra. Dedär med lim som kan klibba låter inte så troligt de flesta stavar inte har handtag som sitter fast med lim, utan genom att de har en mindre omkrets än vad staven har. Värm upp handtaget så det vidgar sig. Kila fast det i ett skruvstäd eller en dörr eller dylikt. Dra. Kapa staven. Värm upp handtaget igen. Sätt tillbaka det och låt staven stå ett tag så ska du se att handtaget fastnar igen.

curtis

Ny medlem
Korta ner stavar
Jibbeerishh sa:
Hogizz sa:
Jibbeerishh sa:
men visst går det lika bra med typ hårtork?
Vet inte om det funkar, har inte testat men borde göra det.. värm det ordentligt bara med högsta värmen bara :)

R

R-R

Guest
Korta ner stavar
*MEN FÖR FA-AN! LÄR DIG SÖKA I FORUMET!!!!!!!!!! GAAAAAAAAAAAAAAAH*
För övrigt, lägg handtaget(toppen av staven alltså) i varmt/kokande vatten. Efter ett tag kommer du märka att man kan ta av handtaget extremt enkelt. Därefter kapar du staven, och sätter tillbaka handtaget. VIPS så är staven kortare.

R

richardtenggren

Guest
Korta ner stavar
Bästa sättet är rörskärare, så underbart snabbt och enkelt. Man kan ju slå bort handtagen genom att ta en lämplig blocknyckel och sedan gummiklubba och så är dem av. Annars varmluftspistol som många sagt.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp