Kortare säsong (Dec+Jan)

Kortare säsong (Dec+Jan)
Hej!

Vi är två killar på 24 och 23 år som tänkt dra iväg och åka skidor i två månader. Vi planerar att åka i början av december och komma hem i början på februari igen.
Vårt sikte har vart inställt på Kanada och Revelstoke men vi kan även tänka oss andra orter i Kanada eller Alperna.
Har vart lite svårt att få tag på boende för två personer i bara två månader då dem flesta verkar vilja hyra ut hela säsongen så tänkte kolla om det är någon/några andra som planerat dra iväg ungefär den här tiden och är sugna på att kanske åka tillsammans.

Vi båda älskar att åka skidor, helst off-pist och vi har tänkt att börja tura lite i år med. Eftersom det blir en kortare säsong kommer fokus ligga på skidåkning men vi tackar sällan nej till att ta en eller ett par öl.

Om någon söker två roomies för Dec+Jan eller är sugen på att kanske hitta något tillsammans så hör av er! :)

carl_couloir

Aktiv medlem
Kortare säsong (Dec+Jan)
Om ni vill ha relativt låga omkostnader och dessutom sikta in er på något som är snösäkert så slår jag ett slag för Japan! Har varit i Hakuba just den perioden tre gånger och har aldrig haft något att klaga på när det gäller snötillgången :) Vill också påstå att det är relativt billigt när man väl är på plats, dom lodgerna jag har bott på har haft bra priser om man stannar länge.

/C

Corin

Aktiv medlem
Kortare säsong (Dec+Jan)
Jag har gjort nästan precis det ni är ute efter! Jag vill väl kanske inte promota resor över Atlanten, men tänkte ändå dela med mig.

Vi hittade boende i Nelson, BC för två pers på AirBnB och på VRBO. Vi sökte som att vi skulle boka hela perioden direkt, och hittade vi något som var bra, skrev vi till dom och frågade om det fanns någon långtidsrabatt eller liknande. De flesta gav ganska bra rabatt om man stannade typ en månad eller mer. Vi kollade också för lite andra datum, eller bara generellt på vad som fanns, och då fick vi fler träffar som verkade bra. Så skrev vi till dom också om vilka datum vi ville bo där, och frågade om pris etc.

Nelson och Whitewater är fantastiskt, och särskilt om man turar lite. Saknar det i princip varje dag.

Men skynda! Sista dagen för Earlybird seasons pass är nu den här veckan.

Senast ändrad:

PER-VT

Medlem
Kortare säsong (Dec+Jan)
Jag har en lägenhet i Val Thorens ledig 16 November till 5 januari samt 1 april - 8 maj om ni skulle vara intresserade av någon av de perioderna?

FilipWenander

Ny medlem
Kortare säsong (Dec+Jan)
Hej!

Mitt namn är Filip, jag och en kompisar har planerat att åka till Revelstoke nu i början av december och tänkt bo där 1 till 2 månader minst. Vi båda är i 20 års åldern och bor i göteborg för tillfället. Vi är på jakt efter ett boende och även några roomies att dela detta med.

Om det är så att det fortfarande är aktuellt för er att dela boende så får ni gärna höra av er till mig.

Topp