Kostnad för boende i Alperna, blir jag scammad?

skorpan123

Ny medlem
Hejsan!

Inför min första säsong har jag nu hittat ett potentiellt boende i Val thorens, men eftersom jag inte har någon erfarenhet sedan tidigare av vad det ska kosta och hur betalningen ska gå till på ett säkert sätt så hoppas jag nu på att få svar från folk med erfarenhet. Det är inte själva hyran jag är orolig för då jag har kollat runt och vet ungefär vad ett säsongsboende kostar, utan det handlar om själva betalningen av hyran. Hyresvärden är privat och vill att man ska betala halva hyran för hela perioden plus depositionsavgift för att säkra sin plats och därefter skickas också nycklarna. Resten av hyran ska betalas första dagen på plats i lägenheten. Är detta ett normalt hyreskontrakt, eller blir jag troligtvis lurad om jag skriver på? Tacksam för snabba svar då jag inte har så mycket betänketid 😅

MVH
Orolig

LuddePudde

Medlem
Hejsan!

Inför min första säsong har jag nu hittat ett potentiellt boende i Val thorens, men eftersom jag inte har någon erfarenhet sedan tidigare av vad det ska kosta och hur betalningen ska gå till på ett säkert sätt så hoppas jag nu på att få svar från folk med erfarenhet. Det är inte själva hyran jag är orolig för då jag har kollat runt och vet ungefär vad ett säsongsboende kostar, utan det handlar om själva betalningen av hyran. Hyresvärden är privat och vill att man ska betala halva hyran för hela perioden plus depositionsavgift för att säkra sin plats och därefter skickas också nycklarna. Resten av hyran ska betalas första dagen på plats i lägenheten. Är detta ett normalt hyreskontrakt, eller blir jag troligtvis lurad om jag skriver på? Tacksam för snabba svar då jag inte har så mycket betänketid 😅

MVH
Orolig
Hej!

Nu var det i och för sig sjukt längesedan jag gjorde en säsong/er i Frankrike men på den tiden så behövde jag och mina vänner betala halva delen av hyran i förskott och resterande belopp en tid efter vi bott in oss i val di sere.
Men tänker att en del hänt sedan dess och att det bör finnas personer här på freeride som borde kunna ge dig ett bättre svar. Men bra att du lyfter det för man vill ju inte bli av med så stora summor pengar.

/Ludvig

Figge123

Aktiv medlem
Verkar vara ganska normalt.
Vi har förbetalt vår lägenhet i Val d’Isere, med 1/3 redan nu, sen nästa 1/3 innan årets slut och sista 1/3 en månad innan i februari åker ner i mars.

PER-VT

Medlem
Betala förskott är vanligt. I Val Thorens. Men kolla noga vem du hyr av. Idag gick Val Thorens ut på sin Facebook sida och varnade för att många blir lurade.

Figge123

Aktiv medlem
Betala förskott är vanligt. I Val Thorens. Men kolla noga vem du hyr av. Idag gick Val Thorens ut på sin Facebook sida och varnade för att många blir lurade.
Mina kompisar hann vara där i 17 dagar innan Coronarestriktionerna började gälla så vi känner uthyraren, de betalade tillbaka tom de resterande dagarna på månaden.

Hejsan!

MVH
Orolig
Hej Ja der er mange der køre med at alt skal betales på forhånd. Men jeg ved ikke rigtig om det er fair man kommer jo her ned og får et job så det vi gør er at man betaler pr måned, men binder sig for hele seasonen på kontrakt. Hvis du har nogle spørgsmål eller vil høre om jeg kender fyren du skal leje af kan du bare skrive mig. Jeg boer i VT og har gjort det i mere end 10 år, har 2 resaturanter her.
ellers ses vi her nede ha det godt

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp