La Sportiva släpper touringbindning

somebody

Ny medlem
Nytt och ruskigt lätt, 175gram per bindning och din som sträcker sig från 5-10. Saftigt pris dock, runt 700 dollar vilket är lite väl blodigt. Och är det verkligen nödvändigt, dynafits är ju lätta som det är och inte lyfter du ett enda gram av dom heller. Men visst, vill man vara värst så kanske.

Finns en kort artikel om det här http://www.pitchengine.com/pitch/103544/?ref=nf

Senast ändrad:

Tancoll

Medlem
Och jag tycker min vertical st är lätt...

Detta är ju bara extremt, fast priset var ju också det.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Iom att även detta är en "techbindning" lyfter du inte ett enda gram av La Sportivas bindning heller, det är exakt samma teknik som Dynafit har på sina bindningar. Och jag menar, ska man köra lätt man kan man ju ändå fortfarande komma ner i 117 gram per bindning med dynafits!

somebody

Ny medlem
Uttryckte mig möjligen lite luddigt. Du lyfter lika lite med dessa som med dynafits d.v.s inget alls. Och den där jämförelsen haltar lite, visst dynafits low tech race är lättare men saknar utlösningsfunktion vilket La sportivas bindning har. Väljer du vad som skulle vara en motsavarande dynafit bindning med 5-10 din så kommer du inte under 300gram.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Ah, nu ser jag hur du tänkte att det skulle läsas. Ja, det var minst sagt lite luddigt uttryckt! ;)

Jag är rätt säker på att dynafiten har utlösningsfunktion precis som vanligt, båda vertikalt (som vanligt med stålfjädern) och horisontellt (med rotation av det lilla överstycket på bidningen, precis som vanligt). Du är väl dock betydligt mycket mer begränsad i valet av DIN-värden!

Men ja, det är inte en helt klockren jämförelse. Och ja, det är imponerande med 175 gram på en DIN 10-bindning som går att ställe steglöst. Frågan är bara hur bra den håller!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp