Längd på samt bindningar till Endeavor Live?

eternallord

Ny medlem
Hej allesammans. Det är äntligen dags att köpa ny uppsättning och jag har fastnat för Endeavors brädor. Jag letar efter en bräda som till 80% kommer användas i pisten för "all-around"-åkning med något enstaka hopp här och där. Jag har hittat en bra deal på Endeavor Live (har ni några andra tips är jag öppen för förslag) och har framförallt två frågor:

Vilken längd är lämplig?
Vilka bindningar borde passa bra?

Antar att mina mått behövs och de lyder:
190cm lång
80-82kg tung

Brädan finns tillgänglig i både 159 och 156.

Jag letar alltid efter en bra deal, så om det finns några schyssta bindningar som passar bra till min åkstil och till brädan nedsatt någonstans så hade det varit kanon. Ett par jag tittar på är "Switchback Halldor Pro", de finns för närvarande nedsatta från 2400 till 1500. De verkar vara väldigt bra, men jag är rädd att de kanske är snäppet för mjuka/flexiga?

Tack på förhand!

Senast ändrad:

rennemark

Ny medlem
Tja!

Såg detta då jag sökte efter Endeavor. Grunden är att jag också är sugen på en sån bräda. Köpte du en Endeavor? Vad tycker du i såna fall om den??

Ha de gott!

/Jonatan

eternallord

Ny medlem
Nej det blev tyvärr inget köp då jag istället fick en bräda av en god vän. Hade jag inhandlat bräda nu hade jag definitivt varit öppen inför Endeavor fortfarande dock.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp