längd på twintips

n00b

Ny medlem
skäms lite över att fråga men hur långa ska twintips vara om man e 170 cm lång??
Har alltid åkt carving men ska köpa scratch nu så ja måste veta

Lima-ko

Ny medlem
Skriv ett nytt inlägg
Ställ dig själv några frågor innan du postar ett nytt inlägg.
Tillför inlägget något till Freerides community?
Har du åsikter? Bygg upp din åsikt med argument.
Har du frågor? Tänk på att skriva med så mycket fakta som möjligt, så att andra besökare kan ge dig ett korrekt svar.

Har ämnet tagits upp tidigare?
Chansen att din fråga redan är besvarad är stor. Om ämnet varit upp tidigare är det alltid bättre att fortsätta diskussionen där. Använd därför alltid sökfunktionen.

Är du i rätt forum?
Kolla så att inlägget passar in i det forum du tänkt posta ditt inlägg.

Är du inte läskunnig eller?

peeetah

Ny medlem
lima_ko >>>> varför försöker du inte med din kunskap hjälpa honom??
till frågan nu, jag är 175 ungfär och jag skulle köpa ungfär 170.. så jag tycker att du borde ligga på runt 165, men det är självklart bäst att prova själv!

håller med m4dtr1x varför hjälper du han inte istället?

Själ skulle jag köpa ett par mellan 170cm och 175cm. Det här är en bra regel tycker jag, alltid lite längre lagg än vad man själv är....

peeetah

Ny medlem
jag föstår varför du kanske blir lite putt.. men ge fan i att svara på skiten istället!!
noob >> det beror oxå på ifall du ska åka i parken och är hyfsat ny i parken så ska du nog börja med ganska korta, men om du ska dra några pudersvängar ska du nog ta några som är lika långa som dig eller fem centimeter längre..

Lima-ko

Ny medlem
Varför då? Lika väl som han får skriva ett totalt värdelöst inlägg eftersom det redan finns femtioelva likadana har väl jag rätt att skriva ett lite halvgrinigt svar och läxa upp honom, eller?

peeetah

Ny medlem
det är väll bara onödigt?!?
hjälp honom så mkt som du kan och om du inte kan så skit i det istället...

wayne

Ny medlem
alla orkar inte leta igenom alla gamla trådar som var för över ett årsedan när dom vill ha reda på saker. Jag orkar heller inte leta igenom massa gammal skit.

Lima, det visar bara hur barnslig du är. Hjälp han istället.

Lima-ko

Ny medlem
Grabbar grabbar grabbar...
Så det handlar alltså om slöhet, att man inte orkar leta i gamla trådar och söka information i artiklar osv. Isåfall är det ruggigt patetiskt!

Jag har redan hjälpt honom, jag la ju upp länken till "Utrustning > Välj rätt längd på dina alpina skidor". Den fungerar riktigt bra och väger in olika faktorer i valet av längd. Den ger ett bra hum om vilken längd man bör vara i närheten av när man köper en skida. Istället för att alla "bibbeliboppjibbers" ska sitta och skriva vad de personligen tycker han ska ha för längd utan att egentligen ha en aning om vad de snackar om. Lite som att rycka tag i första bästa person som står utanför stadens bank och börja fråga en massa frågor om bankens räntor och villkor vid lån av pengar. Rätt korkat mao.

Jag vet personligen vilken längd jag ska ha på MINA SKIDOR. Men däremot vet jag inte vilken längd Nisse Nissesson ska ha, varför, för att det är lika personligt som vilka skidor man väljer, vilka kläder man bär eller vilken mat man föredrar, alla är vi olika.

Elller så kör vi på Er linje grabbar, vi låter alla 38 800 medlemmar här på freeride lägga in ett varsit inlägg om vilken längd de ska ha på sina skidor. Hur tror Ni det skulle se ut? Förstår Ni nu vart jag vill komma?

GNU

Aktiv medlem
Nä, Lima. Du har så rätt, men tyvärr jag inte ditt budskap kommer att nå fram. Hur mycket du än försöker...

Lima-ko

Ny medlem
Må hända. Men jag tycker Johan har tagit ett steg i rätt riktigt genom att lägga in nedanstående när man ska till att skriva ett inlägg. Drömmen vore ju att det automatiskt kom upp, och blinkade med ett riktigt irreterande ljus och nerverande ljud, så fort man försöker skriva ett inlägg som det redan finns femtioelva stycken likadana av, men det är nog tyvärr inte möjligt.
Tills dess kan vi ju bara klistra in denna text så fort ett likadant inlägg läggs in, det kommer jag åtminstonet fortsätta med.

Skriv ett nytt inlägg
Ställ dig själv några frågor innan du postar ett nytt inlägg.
Tillför inlägget något till Freerides community?
Har du åsikter? Bygg upp din åsikt med argument.
Har du frågor? Tänk på att skriva med så mycket fakta som möjligt, så att andra besökare kan ge dig ett korrekt svar.

Har ämnet tagits upp tidigare?
Chansen att din fråga redan är besvarad är stor. Om ämnet varit upp tidigare är det alltid bättre att fortsätta diskussionen där. Använd därför alltid sökfunktionen.

Är du i rätt forum?
Kolla så att inlägget passar in i det forum du tänkt posta ditt inlägg.

mannerstrale

Ny medlem
Jag såg Xgames igår med alla de stora och märkte att alla hade lika långa skidor som dom själv var...... =/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp