Läs ni som har PIEPS DSP sändare!!!

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
@Shellstrom Jösses. Kollade på Nicks genomgång också, och det där har ju ingenting med slitage att göra, utan är bara ren och skär designbom. Pingar in @AndersWingqvist, tror det kan vara intressanta att fortsätta skriva om det här med tanke på det som skrivits i tråden tidigare om att folks transceivrar inte blir bytta. Min personliga åsikt är att det inte är OK.

Nick McNutts genomgång kan ses på instagram:
http://instagr.am/p/CHBU5imB18o/

Shellstrom

Medlem
Från att ha väntat några dagar på svar från Pieps tog det ca 40 min efter mitt mail med videon så kom följande:

Hi Sebastian,
thanks for your message.

I am able to offer you an Upgrade as well. For that i need to know the serial number from your device and proof of purchase.

Thanks & best regards

Doris Resch
Mit freundlichen Grüßen
With kind regards

Doris Resch
Product Service
Precis som ni andra säger så är det här helt oacceptabelt. Rent livsfarligt att förlita sig på en Pieps DSP som de fungerar just nu.

Förhoppningsvis så kan fler påvisa just den här designmissen så att Pieps faktiskt gör en riktigt recall.

Wombat

Medlem
Jag har kontaktat svenska återförsäljare. Fick snabb svar, de vill att jag skickar min gamla till de, och efter kommer de skicka PowderBT till mig.

Jag kontaktade Bergsbo (Svenska generalagenten) Fick byta ut min Pieps DSP Sport mot en Pieps Powder BT. Snabbt & enkel, tog ca 1 vecka. Var noga att registrera era transcivers hos Pieps för förlängd garanti samt uppdateringar. Bra service👍
20201108_162052.jpg

Anwes

Ny medlem
Verkar vara lite lotteri över det här, vem som blir erbjuden en ny och inte. Jag fick idag samma, standardiserade, svar som norly ovan från Pieps support, alltså erbjudande om en gratis kontroll/service av min nya oanvända DSP Sport som har samma problem som de på filmerna då den sitter i selen. Den är registrerad hos Pieps för förlängd garanti. Men okej, jag skickar in den så får de titta på den och kommer samma apparat tillbaka får jag väl ta det ett varv till.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Det skulle vara intressant om de som skriver också nämner vars produkten är köpt (sverige/europa/utanför) och om kontakten gått rakt till Pieps eller via butik eller generalagent. Det är dock, tycker jag, inget vidare av Pieps centralt att inte göra en stor produktåterkallning, och direkt osmakligt att inte direkt byta ut produkter från folk som vänder sig till dem efter att de hört om det här problemet.

Anwes

Ny medlem
Jag köpte min från en större tysk sporthandlare via nätet och mailade direkt till Pieps support.

Det skulle vara intressant om de som skriver också nämner vars produkten är köpt (sverige/europa/utanför) och om kontakten gått rakt till Pieps eller via butik eller generalagent. Det är dock, tycker jag, inget vidare av Pieps centralt att inte göra en stor produktåterkallning, och direkt osmakligt att inte direkt byta ut produkter från folk som vänder sig till dem efter att de hört om det här problemet.
Min är köpt på Northstar, Gällivare. Kontaktade generalagenten själv. Skickade med kvitto samt registreringen hos Pieps (förlängd garanti)

HAki

Medlem
Min gissning är att dom inte kan göra en återkallning för då skulle de erkänna att designen har säkerhetsbrister vilket skulle få dom att förlora stort i det pågåede rättsfallet (https://rhelaw.com/class-action/pieps-black-diamond-avalanche-beacon-class-action/)

Jag har iaf gjort en egen fix med två clips som man måste ta bort för att kunna skjuta knappen ur send-läget.
Har du, eller känner du någon med en 3d-skrivare så finns filen här: https://www.thingiverse.com/thing:4648924
Annars så kan jag skriva ut fler och skicka till självkostnadspris

piepsdps_fix3.jpgpiepsdps_fix1.jpg

Mailade Pieps Europa och fick samma standard-svar som andra fått här ovan.
Svarade att jag ska överväga men att det just nu lutar åt att deras sändare hamnar i soptunnan.

Jag litar inte på prylarna och vill ännu mindre ha dem när deras kundservice är kass. De gavs möjlighet till en annan lösning, får se vad de svarar.

kurono

Aktiv medlem
Kolla med Bergsbo pf. Dom/han är general agent åt pieps i Sverige.

Jag litar inte på prylarna och vill ännu mindre ha dem när deras kundservice är kass. De gavs möjlighet till en annan lösning, får se vad de svarar.
Jag tar tillbaka allt!
Pieps Europa har nu svarat med ett mycket trevligt mail. De erbjuder kostnadsfritt byte till en sändare av senaste modell.
Mycket snyggt hanterat, precis så man vill att ett företag ska agera!
Så, tummarna upp för Pieps!

yiu-han

Medlem
Om någon inte registrerat för förlängd garanti så är det serienumret under luckan som är koden för att registrera den på pieps hemsida.

Anwes

Ny medlem
Jag fick tillbaka en Powder BT istället för den DSP jag skickade till Pieps Österrrike för "kostnadsfri service" som de erbjöd. Så allt ordnade sig till det bästa i slutändan, även om kommunikationen från dem indikerade något annat från början. Jag är nöjd!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp