Långa lagg

Str8liner

Ny medlem
Långa lagg
Hittade följande story på en Amerikansk sida(http://www.epicski.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=1)

Tycker att den passar in på några även på detta forum...

"Well, these are not my sentiments, but the words of a no doubt "pro" who really knows the ski world. Please permit me to indulge myself and share with you the lastest experience that I had with Mr. Ski at my brother"s shop here in SoCal.
His standing in the ski realm was revealed at his announcement of "You got anything in a de-tuned race stick over a 204-cm?!" Of course, my brother and I cracked a smile at that. He continued on, "I don"t want a shaped ski...they don"t make them long enough!" We chimed in, "Have you tried any of the "shapes" lately?" "Yeah", replied the pro, "they are all too short and soft!" We then led him over to the wall where a pair of Rossi 9X Pro (196-cm) sat for a sweet deal of $200. I said, "Here is a pair for a hard-charger, but a 196 is the longest size." I suppose that it might be important to note that Mr. Ski Pro was about 5"8" and 210 lbs...the model of a male athlete. He then went for the hand flex test and claimed that the skis were just "too soft." Upon hearing that, I said with a grin, "we should go skiing so I can show you how much fun those little soft skis can be." He replied, "I"ll cream you!" At that point he was obviously a lost cause still clinging to the ski scene of 20 years ago. As a final attempt to increase the awareness of my new friend, I showed him a pair of 198 Atomic 10.EX, that I said would "change the way he looked at skiing forever!" He replied, "Are they a GS or Super G cut?" He then said, "these are some kind of powder boards...I wouldn"t need these." The conversation drifted with comments from the Pro about his 214-cm Super G boards and how the ski world is just for wimps now. Boy, oh boy! How can a guy like this still exist!

Okay, my little story is done. After all of that, I was a bit glad that the "pro" was unable to find anything to ski. I just don"t feel a brotherhood with "his type". So, what do you think...am I a "ski bigot?" "

--------------------

HitMe

Medlem
Långa lagg
Jag orkar inte gå in i detalj i längdträskdebatten nu, men jag har tidigare levererat en helt del sakliga argument om varför man inte skall gå ned för mycket i längd. Att följa racingåkarna mot kortare och kortare skidor är inte alltid rätt eftersom de åker under extremt speciella betingelser. Även moderna super-G-lagg, med mycket skärning, är för övrigt en bit över två meter på herrsidan. De duktiga friåkarna kör också runt två meter, och det har ingenting med konservatism att göra. De professionella friåkarna har dessutom ofta handgjorda fetingar i racingstuk, med riktig sidokant, tyngre, styvare och mer dämpade än butiksskidorna och dessutom ofta i längder upp till 15cm längre än vad butikslaggen tillverkas i (t.ex. Salomon). I skicross kör flera av de bästa åkarna också på handgjorda racingstorslalomlagg, trots att deras märke säljer speciella ski-cross lagg (normalt lite mjukare, kortare och 2-3mm bredare är storslalomlaggen) i butikerna.

Själv är jag helt nöjd med mina G41 198, även om jag skulle kunna tänka mig att åka på 188or också om det knep. Skulle jag köpa nya pistlagg kanske jag skulle gå ned en bit, till strax under 190, men då skulle det inte bli "butikslagg". I och för sig har tanken att fixa fram ett par moderna super-G lagg också slagit mej, liksom iden att ha ett par superkorta slalomracinglagg att skoja omkring med i Sälen när man har vägarna förbi.
G41orna är dock så otroligt allround att det känns onödigt att satsa pengar på så mycket annat.

HitMe

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp