Las Leñas aug 06 - hänga på eller tipsa?

Grande

Ny medlem
Tjena gott folk, finns en hyrd bil i BsAs mellann den 4:e och 13:de Augusti. Vill någon haka på road-trip till Las Leñas så är det bara att höra av sig. rikard253@hotmail.com. Vi splittar naturligtvis kostnaden, kommer bo i Molles så det blir billigt (mindre än 100 spänn/dag inkl frulle och middagsfoder) - hjälper till med kontakt om det behövs.

Finns andra som ser detta med innestående tips så dela gärna, det är ett jävla göra att hitta vettig info - befinner mig i sydamerika, omgiven av sydamerikaner...

De har redan trummat igång med mer än 67 inch. - fick det på mindre än en vecka!

No fear - be queer

Senast ändrad:

Glisseur

Aktiv medlem
Hola señor. Fan vad avis man blir, var i LL förra året och skulle hade åkt som ett skott om jag hade haft kassan för det. Los Molles kan bli sjysst om du nu har bil.

Vad vill du veta som du inte hittat på nätet?

Grande

Ny medlem
Tenkte hora om schyssta repor, bra hak o sont. Folk bruka ju sitta po info som man inte riktigt vet att man behover ibland - bra att veta saker... Molles er en sjelvklarhet, har hort om herliga vidder mellan Molles och LL att hajka po, inget konfirmerat dock. Skulle vara kul att fo kontakt med nogon som bor po stellet, men det er vel att hoppas po for mycket innan man er der.

B

BigAir

Guest
Oj så fel det kan bli om man inte tar med sig ett svenskt tangentbord.

tjena.

vi befinner oss i bariloche just nu och funderar lite pa att dra upp mot las lenas framover.
vi kommer ocksa att flyga hem fran bsas den 13aug sa om du maste vara tillbaka dar da skulle det ju passa som handsken.
vi vet dock inte riktigt hur vi ska gora. men vi kan ju halla det oppet..

patrik

Bgn

Medlem
Hej

Ar i Malargue och akt skidor i Las Lenas de senaste 10 dagarna. Det kom rejalt med sno for en vecka sen och i tisdags, onsdags dvs just nu ar forhallande riktigt bra. Dock ar det ratt blasigt och snon packas samma ratt fort. Ett problem ar dock att toppliften, Marte ar stangde, for typ 2 v gick en stor lavin och drog ner kabeln och forstorde ett gang stolar och andra saker. Kabeln ar pa plats nu och man hor olika rykten varje dag om nar liften ska oppna men det har ar ju argentina och saker tar tid.

Det ar latt att hitta folk att aka med eller ga pa tur med det nar man val ar i las lenas, finns ratt manga nordamerikaner dar.

Sjalv aker jag till Bueno aires nu och ar mycket nojd med de skiddagar jag haft, pudersprut upp till huvet

Glisseur

Aktiv medlem
Bgn sa:
Ett problem ar dock att toppliften, Marte ar stangde, for typ 2 v gick en stor lavin och drog ner kabeln och forstorde ett gang stolar och andra saker. Kabeln ar pa plats nu och man hor olika rykten varje dag om nar liften ska oppna men det har ar ju argentina och saker tar tid.
Inget nytt under solen med Marte... Förra året blev samma lift begravd under sjuka mängder med snö. Den liften kan vara en av dom bästa liftarna i världen för att ligga och köra "laps" från (Chairway to Heaven) men den är antagligen en av dom mest vindkänsliga på samma gång. Fullkomligt idiotiskt att bygga en lift på hög höjd mitt i en vindkanal, helt hjärndött och väldigt typiskt Argentina :) Las Leñas utan Marte öppen är en rätt medioker skidort, med Marte öppen regerar stället. Shit, Franky's, Torrecillas, Frontside, Sin Salida. H-vete vad jag vill tillbaka dit :)

Det låter som om du har fått en del bra snö i alla fall, kul!

Jordigo

Ny medlem
Har precis lamnat Las Leñas och Marte ar fortfarande inte oppen. Traffade en tjej vars bror jobbade som skidlarare dar och enligt henne var det langt kvar tills den skulle oppna igen. Men varje dag gick naturligtvis ryktet om att "imorgon oppnar den..."

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp