Lavinen och Massmedia

Sherpa

Ny medlem
Efter den Lavinolycka som inträffade i Saalbach den 25 mars har en del skrivits i svenska tidningar.
Redan efter att ha lämnat akuten där österrikisk lokaltidning faat svar paa sina fraagor ringde Aftonbladet till avdelningen. Där fick dom ett svar som förtydligade att ingen artikel var önskvärd och att Ann Hultman som journalisten hette kunde lägga ner sina intentioner att skriva naagonting om olyckan och mig.
Likförbannat saa staar det paa nätet ändaa att "Jesper Nordling orsakat lavin i Zell am See", inte en siffra rätt alltsaa.
Paa Lördagen ringer Expressen och vill göra en artikel till söndagsupplagan med bild. Jag ställer upp paa det för att det är väl bättre att dom faar all fakta än att dom bara hittar paa ngt. Sen skickar dom en fotograf till Saalbach och jag ställer upp paa villkoren att dom som grävde skulle vara med paa bilden. En massa bilder tas paa oss tillsammans men i tidningen syns självklart bara en porträttbild av "offret" (har jag hört).
Att det skulle ha gaat "galant att aaka där tidigare" är ocksaa journalistens tolkning av vad jag sa och det laater oerhört nontjalant (med res. för stavning) i mina öron.
Det är naivt att tro att dom inte gör som dom vill när dom skriver och det är iaf naagonting jag lärt mig nu....
Ville bara skriva det saa att inga missförstaand uppstaar!!

evil

Ny medlem
Kvällstidningar är tyvärr en skam för allt vad journalistik heter. Många med något mellan öronen inser antagligen att man inte ska lita på nåt som står där, men tyvärr är det väl många svenssons som blint litar på dem och blir upprörda över skibumsens "ovarsamhet".

PowderDog

Ny medlem
jasper!!!

hur e det med dig? e allt bra lr? hur gick olyckan till skont allt allt verkat gatt bra anda.... hor av dig

eric

Tja Jappe!

Håller med Eric! Sjönt att höra att allt gick bra! Kom just hem från Chammonix när jag höde vad some hänt!! Hoppas du har det bra!

//Carl-Johan S

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp