Lavinryggsäck för gramjägare

carlgranberg

Ny medlem
Tjenare! Jag är på jakt efter en ny lavinrygsäck. Har just nu en Mammut ride protektion ryggsäck. Tycker den är lite väll onödigt tung att tura med.

Har kollat lite online på Black diamon Jetforce UL 26. Någon som har några erfarenheter med den ryggsäcken?

Vad har ni för lättare lavinrygsäckar?

Zoubolo

Medlem
Arva Reactor 32! 0.5kg lättare än BD Jetforce UL.
Perfekt storlek med smarta lösningar.

Jag själv kör med Reactor40, lite onödigt stor i "privata" sammanhang men utmärkt för jobbet på fjället.

xQubeZ

Aktiv medlem
Har en Mammut Ultralight 20l med en kolfiberpatron jag är sjukt nöjd med. Tror det är typ en av de lättaste du kan köpa. Har även 30l varianten för dagarna när man behöver ha med sig mer saker. Men får ganska lätt plats med allt som krävs för en dagstur i 20l. En packvänlig spade (typ mammuts alugator light) gör det dock lättare att packa den bra.

Och ifall din Ride har RAS 3.0 systemet kan du ju bara köpa ryggsäcken ny och flytta balongen till den nya ryggsäcken istället för att köpa en helt ny lavinrygga för typ 6-7k

carlgranberg

Ny medlem
Har en Mammut Ultralight 20l med en kolfiberpatron jag är sjukt nöjd med. Tror det är typ en av de lättaste du kan köpa. Har även 30l varianten för dagarna när man behöver ha med sig mer saker. Men får ganska lätt plats med allt som krävs för en dagstur i 20l. En packvänlig spade (typ mammuts alugator light) gör det dock lättare att packa den bra.

Och ifall din Ride har RAS 3.0 systemet kan du ju bara köpa ryggsäcken ny och flytta balongen till den nya ryggsäcken istället för att köpa en helt ny lavinrygga för typ 6-7k
Min ryggsäck har tyvärr en annan typ av airbag. Så jag kommer behöva köppa hela paketet.

Ska kolla lite på den större du rekommenderar.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp