ledsen skåning

BallbanZ

Ny medlem
Asså jag älskar att åka skidor (jibba) och jag vill gärna vilja utvecklas i det och gå med i ngn förening elr så.

Problemet är att jag bor i fucking skåne och här finns inte en endaste jävla förening eller skid anläggning. åker bara en gång om året i kläppen.

vad ska jag göra?!

Ohmiie

Ny medlem
BallbanZ sa:
jibbkrille sa:
försök börja på en skidgymnasie linje elr nåt!
Aaa men måste man inte typ ha vunnit en del tävlingar elr vara med i ngn klubb ?
i vännäs krävs det väl inte så la mkt för å ta sig in? ,
Inte då jag sökte i alla fall, va som ganska klart som korvspad,
Fast visst jag har ju tävla endel, och man fick skriva meritlista osv,
Men ah, tror dem inte la så mkt märke till de eftersom att en kompis inte skrev in nå där och han kom in lika väl som jag,
Men jag va iaf inte med i nån klubb eller så

Danbilzerian

Ny medlem
som det har nämts, börja i något skidgymnasium etc. ring runt och kolla va som krävs och ta reda på fakta om det. en annan bra grej att att köra vid den lokala ishallen! lite tålamod, ett gäng polare och me vilja kan man bygga massa rails och boxar där!

annars kan du ju försöka övertyga dina päron om att flytta norrut eller ta saken i egna händer och flytta själv (svårt beroende på ålder så kanske får vänta me det)
Vill man så går det.

BallbanZ

Ny medlem
Twelvee sa:
som det har nämts, börja i något skidgymnasium etc. ring runt och kolla va som krävs och ta reda på fakta om det. en annan bra grej att att köra vid den lokala ishallen! lite tålamod, ett gäng polare och me vilja kan man bygga massa rails och boxar där!

annars kan du ju försöka övertyga dina päron om att flytta norrut eller ta saken i egna händer och flytta själv (svårt beroende på ålder så kanske får vänta me det)
Vill man så går det.
Aaa assa min drom ar ju att kunna flytta upp i landet, det skulle vara sa javla gott assa men mina foraldrar har ju allt har, kompisar, slaktingar plus att de ar skilda.

mardiman

Ny medlem
något litet lut finns det väl? skotta ihop lite snö där och hoppa bäst du kan..

engagemang förfan !!!!!

R

R-R

Guest
ligger inte vallåsen i skåne? där kan du väl åka?

Senast ändrad:

spaderkunG

Ny medlem
Känner lite samma som du.. Suger verkligen att inte kunna åka när man så gärna vill det ; (

.. Brukar åka typ en vecka om året jag med

Senast ändrad:

BallbanZ

Ny medlem
jeremy sa:
har samma problem som du, föröker åka i vallåsen men de tar typ två timmar dit:(
mmm bor du typ i Malmö eller ? jag bor i helsingborg så jag har typ ara 30 minuter till vallåsen så jag kanskeska börja åka mer där, men just nu har de ingen park , bara ty 5 box rails

BallbanZ

Ny medlem
spaderkunG sa:
Känner lite samma som du.. Suger verkligen att inte kunna åka när man så gärna vill det ; (

Aa lider med dig :(vallåsen finns fast de jobbar på sin park just nu tror jag :S

spaderkunG

Ny medlem
BallbanZ sa:
spaderkunG sa:

Aa lider med dig :(vallåsen finns fast de jobbar på sin park just nu tror jag :S
okej : ( Har aldrig vatt i vallåsen, har bara hört dåligt om de.. Men får väl tjata mer på föräldrarna om att åka dit. Annars så får man vänta till man får körkort :p

Sen skulle det vara gött med nån säsong i Åre om några år.

v-larsson

Ny medlem
BallbanZ sa:
R-R sa:
ligger inte vallåsen i skåne? där kan du väl åka?
Aaa vet men dom har ju typ lagt ner sin park, finns bara några boxar & rails men ska kolla upp det mer, de kanske ska bygga uypp igen vem vet
Vallåsen har riktigt mkt rails. Inte i klass med scandinavians boxar/rails men dom har nog ca 10 st. Dom har bland annat et riktigt jävla groteskt flat-down enkelrör som är sjukt högt. sen ett par riktigt sköna boxar, alla boxar är inte uppe fö rtillfället men helt okej railpark. hoppet är helt felbyggt och konstigt. minihopp är dte med.

Jibberisch

Ny medlem
Men herre-jävla-gud. Vad faan är det frågan om? Jag blir mörkrädd av vissa trådar i detta forum. Vad är det som händer med dagens ungdom?

1. Har du tullat på farmors hostmedicin? Druckit en folköl? Eller har du dragit i dej din första snus?

2. Vad ville du få ut med ditt inlägg?

Begrunda dessa två viktiga frågor, ta dej i kragen (spotta ut snusen) och koooom igeeeheeen!

Vad för svar letade du efter? Vad ska jag/vi säga? Vill du åka skidor, så finns det egentligen kanske bara en möjlighet? Att flytta till ett hus/lägenhet inärheten av ett berg? Alternativt, gör som 95% av alla andra skidintresserade svenskar. Åk till ett berg 1-2 veckor om året.

Nu råkade du vara runt 14 bast (att döma av din profil). Så jag kan vara halv-seriös i ett par meningar. Önska dej en skidresa/delar av skidresa i födelsedagspresent/julklapp? Om dina föräldrar inte gillar att åka skidor och dom inte släpper iväg dej själv, skaffa en flickvän vars föräldrar gör det, skaffa en flickvän som är gammal nog att åka själv (äldre tjejer kan en hel del tricks), skaffa dej en kompis med ett liknande scenario. Skaffa dej dock inte en jättemycket äldre kompis, speciellt inte av samma kön, samhället tenderar att se ner på sådant.

Gå med i en frireligös-rörelse. Detta har både bra och dåliga sidor. Det bra är att de ofta tenderar att ha en hel del kapital. Detta eftersom de deras medlemmar betalar ett sk. "tionde" till församlingen. Nackdelen med detta är att du så småningom förväntas "pitcha" in just ett tionde själv. Kapital = resor och aktiviteter. Några av vilka lär garanterat gå till något berg med snö.

Nackdelen med detta är att, ledarna kommer inte se med blida ögon på dej om du går på afterskiin. Och självklart om du krökar, rökar eller gökar. Vilket många anser utgör minst 75% av skidåkningen. Klarar du dej ifrån detta, och böner, psalmer samtallmänt talande i tungor inte stör dej...Sen finns ju chansen att någon gått med i sekten just av samma anledning som du. Eller möjligen finns det någon som vill revoltera mot sina föräldrar. Ja du fattar vinken.

Gå med i Scouterna (Se ovan).

Annars finns ju alltid ett sista alternativ. Du sätter ner foten och bestämmer dej för att du inte kan leva utan berg och snö. Packar helt sonika en väska och drar. Genier är ofta excentriska och impulsiva. När de väl lyckas betraktas de med romantiska ögon. Misslyckas de, är de patetiska. Så akta dej för det sistnämnda. Suck.

Jag tar inget som helst ansvar för vad som händer om texten ovan efterlevs.

RichardK

Ny medlem
men ohhhh! ja vet vad problemet är!

1. Har du testat pythagoras sats då???

2. man kan också gå ut i förrådet och leta rätt på nåra fina spånskivor och bygga sig en sjukt ostabil ramp! sedan letar man reda på lite fint konstgräs (finns på rusta eller fråga poseidon) sedan kan du bygga dig ett litet rail om du eventuellt gillar det (eller att du satsar högre och bygger en fin kick å sen en nice landning efteråt) kanske finns det lite snö som du kan skotta ihop och sedan fixa lite med...( det blir mixmax kan ja lova!)
(räcker året om med! då kan du åka hur mycket som helst utan att åka till vallåsen:)

3. Eventuellt kan du göra som skrevs tidigare...

4. En annan sak att göra är att skotta ihop lite snö på närmste skolgård som ett fint exempel... Antingen vid en trappa eller vid nått fint krulligt rail:)

5. Du kan också kolla på massor av skidfilmer och känna avund!(inget som rekomenderas)

6. Eller så kan du åka till rusta IGEN:D och köpa konstgräs... sedan går du till närmaste medlut och känner känslan av frihet! (precis sån som wilson kipketer kände efter världsrekordet) Det rekomenderas att lägga något hårt under för bättre gliid... du behöver i princip bara hälla vatten på skiten och så glider de som finnarna brukar säga...
Efter detta använder du fantasin och slänger upp vad du kommer på:) glöm inte att lägga in en film på youtube efteråt(viktigt!) (döp den gärna till dude)

6 Du kan också börja i ishockey!

7. även kan du titta på nästa tidtabell med natt tågen till åre!:S sedan kan du sneeaaky som en mus tassa ombord på tåget me full utrustning och hoppas att ingen se dig!.. du kan sedan ev. tälta i backen! glöm inte att skriva en lapp till mamma innan du går också

8. testa på wakeboard i sommar.!!! köp dig en liquid force ps3! du kommer inte att ångra dig!:D

JAADÅ! det finns även mer saker att göra!:D sök lite på forumet så löser de sig!:D
å glöm inte! skolka ALDRIG från mattelektionerna!

ha d gött dude

Victors

Ny medlem
BallbanZ sa:
Asså jag älskar att åka skidor (jibba) och jag vill gärna vilja utvecklas i det och gå med i ngn förening elr så.

Problemet är att jag bor i fucking skåne och här finns inte en endaste jävla förening eller skid anläggning. åker bara en gång om året i kläppen.

vad ska jag göra?!
Där har du jävligt fel, det finns en förening med typ 600 medlemmar. Landskrona Ski Club, de har en slalomsektion och en freestylsektion, jag är med i freestyle. http://www.landskrona-ski.com/ där har du hemsidan, var på Vallåsen så sent som idag och åkte!

EDIT: Freestyle är puckel, bara så du inte misstar dig. Vi tränar 2-3 gånger per vecka då vi har uppe en puckel vilket vi har.

Senast ändrad:

spaderkunG

Ny medlem
Victors sa:
BallbanZ sa:

vad ska jag göra?!
Där har du jävligt fel, det finns en förening med typ 600 medlemmar. Landskrona Ski Club, de har en slalomsektion och en freestylsektion, jag är med i freestyle. http://www.landskrona-ski.com/ där har du hemsidan, var på Vallåsen så sent som idag och åkte!

EDIT: Freestyle är puckel, bara så du inte misstar dig. Vi tränar 2-3 gånger per vecka då vi har uppe en puckel vilket vi har.
Lite långt till landskrona för mig :/ fuck..

BallbanZ

Ny medlem
spaderkunG sa:
Victors sa:
BallbanZ sa:

vad ska jag göra?!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH FAN VA NAAAAAAAAAJSSSS FAN VA GLAD JAG BLIIIR :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Victors

Ny medlem
spaderkunG sa:
Victors sa:
BallbanZ sa:

vad ska jag göra?!

Vi tränar i Vallåsen.

spaderkunG

Ny medlem
Victors sa:
spaderkunG sa:
Victors sa:

Vi tränar i Vallåsen.
Okej okej, men jag bor typ mellan Malmö o Ystad..

JoakimN

Ny medlem
BallbanZ sa:
spaderkunG sa:
Victors sa:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH FAN VA NAAAAAAAAAJSSSS FAN VA GLAD JAG BLIIIR :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
så hela tråden baseras på det att du har skitit fullständigt i efterforskning och bara sitter o whinar om att du inte kan åka skidor? Du har uppenbarligen inte kämpat tillräckligt för att få åka....

skidnarkoman

Ny medlem
om du nu verkligen vill bli en bra skidåkare och bor på ett ställe utan snö - bort från datorn och börja träna träna styrka och kondition - kombinera gärna med nån kampsport t ex ju- jutsu, capoiera, karate, aikido för kroppskontroll, koordination, spänst, snabba utfall, fallteknik m.m. - underlättar en hel del för parkråttor. träna även upp din balans.
skaffa ett extrajobb + jobba hela sommarlovet så du får cash till resor och utrustning.

se där - där har du receptet. sätt igång nu och sluta gnäll!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp