Lekfull och Lättåkt, Line Vision 98 VS Atomic Ben Chetler 100

nostar

Aktiv medlem
Hej,

Skulle önska lite input från er som åkt på dessa två, är nämligen på jakt efter en lekfull och lättåkt skida under 100mm midja och kring 180 i längd.

Har redan Extrem Opinion 108 + Chargern, SFB 190 108 på hyllan så är ute efter något smalare och lekfullt.

(SFB är mest en skrotskida efter en rejäl smäll i belaget).

Har även kikat på Arv 96, Revolt 95 men dessa tycks sakna tydlig rocker vilket kan vara trevligt vi lite offpist.

Heddious

Aktiv medlem
Bumpar pga jag letar input om exakt samma skidor. (Samt den bredare Vision också, i mitt fall.)

nostar

Aktiv medlem
Hej,

Jag slog till på ett par Atomic, pga de verkar funka lite bättre i pist/stabilare sett till de tester/forum inlägg och youtube-klipp jag lyckats hitta. Linen verkar bli lite för lätt om man vill stå på lite i pist, men detta är vad jag läst mig till(farligt med internet-skidåkning).

Båda skidorna verkar kanon, men tror Atomicen funkar bättre för svenska förhållanden.

Lycka till i valet !

Marboh

Aktiv medlem
Bumpar pga jag letar input om exakt samma skidor. (Samt den bredare Vision också, i mitt fall.)

har skrivit lite om vision 108 i den här tråden:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp