Leta boende tillsammans för ett par månader i Alperna?

lilye

Ny medlem
Hej!

Jag är sugen på att ta mig till Alperna ett par månader i vinter, flexibel med datum och ort. Är det någon som skulle vilja hänga på och leta boende tillsammans?

Lily

Julia Mellander

Ny medlem
Hej!

Jag ska göra en säsong i Val Thorens och letar efter någon/några att bo med. Kommer vara där från mitten av dec till början av mars.

Julia

Senast ändrad:

sjoblomj

Ny medlem
Jag är också sugen på boende någonstans i alperna, tänker mig kanske två månader runt januari-februari eller februari-mars. Har tänkt jobba remote därifrån. Är ganska flexibel i övrigt, och van vid att dela boende (delar lägenhet med fyra andra till vardags i Oslo).

Superintresserad av att dela lya!

//Johan

slonken88

Medlem
Tjena!

Jag är också på jakt efter snö i vinter. Kommer satsa på Jan-April. Kommer jobba remote samtidigt:)

Hör av er om ni vill ha med en till:)

Hej Mit navn er Thomas Foggaard

Hvad med Val Thorens super fedt sted

Om du letar efter en säng plats så kan jag hjälpa!
Vi på Johns Restaurang har några sängplatser över i våra personal lägenheter
plus en hel fri lägenhetsom man kan hyra.
De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng och lägenhet er du välkommen att
mail fogsgaard@yahoo.com
Med Vänlig Hälsning Thomas

jojesten

Ny medlem
Hej!
Kolla in franska alpernas första co-living. Det ligger i Briancon, Serre Chevalier. Fantastisk skidåkning och mysig by. Superhärlig vibe på Cloud Citadel :)

Senast ändrad:

jojesten

Ny medlem
@slonken88 mina vänner driver Cloud Citadel och jag bor i Briancon.
Just byn Briancon är inte superturistigt med massvis med after ski etc, grannbyarna Villeneuve och Chantmerle som sitter ihop i samma liftsystem har mer av det.
Men Cloud Citadel anordnar mycket aktiviteter, pub quiz, utflykter, gemensam matlagning osv. De har också ett stort rum för co-working om man jobbar remote, där finns bra arbetsytor, bra internet etc.

Briancon är jättefint och är en supermysig by. Det är en "riktig" liten stad då ca 12000 personer bor här året om. Sjukt bra klättring (året om!) också! :D

martineu

Ny medlem
Hej! Jag är också ute efter boende under perioden jan-mars ungefär! Hör gärna av er om ni hittar något och söker ytterligare en person. Jag är öppen för förslag av ort. Har sett att det ligger en hel del ute för orter i Dolomiterna på airbnb, om någon skulle vara intresserad av Italien.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp