LI-ION Batterier, förvaring i skidbacken

hasseman84

Medlem
Hej.
Jag vet inte om detta är rätt forumtråd men jag får börja här.
Jag har en Action kamera som är köpt på Kjell o company.
En camlink/nedis 4K kamera, samma kamera men olika namn (https://www.kjell.com/se/produkter/...nedis-cl-ac40-4k-actionkamera-med-wifi-p50088)
Batteritiden under vinterdagar i skidbacken är ju inte så bra. Ju kallare desto mindre batteritid.
Om jag förvarar extra batterieri t.ex en fodrad påse med lite värme i (ca 20-25 grader), kommer batteritiden att förbättras något när jag byter batteri eller handlar det om så lite extra batteritid eller knappt ingen förbättring alls?
Jag har 7 st batterier på 900mah och 2 st på 1050mah.
För jag tror att batterierna inte skiljer sig så mycket åt rent batteritidsmässigt?
Så håller batterierna sin laddning även om dom förvaras i en väska i minusgrader under dagen?
Tacksam för hjälp. Om någon vet vart jag kan köpa batterier som passar min kamera som har högre kapacitet än dom batterier jag redan har så får ni mer än gärna skicka en länk.
Ta hand om er nu i dessa covid 19 tider.

johan

Administrator
Ett kallt batteri kan inte utnyttja hela sin kapacitet, så ett bra tips brukar vara att förvara batterierna nära kroppen för längre hållbarhet.

hasseman84

Medlem
Ett kallt batteri kan inte utnyttja hela sin kapacitet, så ett bra tips brukar vara att förvara batterierna nära kroppen för längre hållbarhet.
Tackar för informationen. Jag har en liten termospåse där jag kan ha batterierna i tillsammans med en värmekälla. Ska det borde nog funka att ha i fickan/ryggsäcken.

Pillard

Aktiv medlem
Ja det borde ju hjälpa enormt. Minns när jag åkte med vanlig kamera. Hade jag den i en yttre ficka var den alltid tvärdöd. Hade jag den i innerficka höll den hela dagen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp