Lib Tech Attack banana eller Lib tech skate banana?

Kevin92

Ny medlem
Hallå allesammans!

Lib tech skate banana vs Lib tech attack banana? Burton process flying V?

Det är nu så att efter 8 år så har jag äntligen bestämt mig för att köpa mig en ny bräda, har själv åkt bräda i totalt 12 år och bara ägt 1 egen bräda under min ''karriär''...

Älskar hela berget, offpist, köra om skidåkare, jibba, raila, och framförallt stora hopp, dock med tanke på att jag har en väldigt liten erfarenhet av andra brädor så är jag osäker på vad jag ska köpa, och ja jag vill verkligen att det ska vara helt rätt för jag tänker lägga ner några stålar på det!

Vill ha något som är något mer lutad åt park hållet, men som fortfarande håller aggressiviteten för hela berget, en bräda som är tillräckligt mjuk för att man åtminstone ska kunna ha lite kul med jibbs och sköna pressar på railen, men självklart styv nog att hålla stabiliteten i högre hastigheter, speciellt vid landningen av större hopp

Så ja, det är framförallt bananerna som jag har fastnat för, Skate banana eller attack banana? Är orolig att skate banana inte ska klara av högre landningar, men samtidigt att attack bananen ska vara för styv för att kunna ha lekfullheten med jibbs/butters osv.

Så vad ska man välja? Skulle gärna uppskatta med information om brädorna ifrån folk som har testat dom/har erfarenhet av dom etc.! :)

Senast ändrad:
Av de två så är helt klart Attack banana! Skatebanana blir lite sladdrig i höga farter och i stora hopp. Skulle säga att det gör Attack bananan med, men den är helt klart bättre.

Kevin92

Ny medlem
Okej! Isåfall lutar det nog mer åt attack bananen ifall skaten sladdrar för mycket, men hur ser det ut med lekfullheten i Attacken? Den ska ju tydligen ha en flex på 6.5/7 av 10, funkar rails/jibbs/butters med den? Med tanke på att den har en banana shape i mitten så borde det alla fall underlätta någorlunda?

Den funkar absolut till att köra lite rails och jibba lite! Det bästa är ju att testa innan man köper... finns ju ett par brädtester nu i början på vintern.

Senast ändrad:

Kevin92

Ny medlem
Hade ingen aning om att det fanns brädtester i början på vintern, hittade dock inte så mycket i stockholms område när jag sökte på det..

Men ok låter ju ändå lovande! Jag antar att du har testat bägge av dom brädorna? vilken storlek körde du och vad ansåg du om dom 2 ?

Thomsson

Ny medlem
Om du gillar lib-tech och bananer så låter Lib-tech TRS perfekt för dig.

Doughboy

Aktiv medlem
Jag tänkte också TRS när jag läste tråden. Jag tycker dock inte att skillnaden mellan TRS och Attack Banana är så stor, men AB är lite aggressivare.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp