Lib Tech reCURVE Pow NAS

JanN

Medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Finns det någon på detta forum som har testat LibTechs skidor?

Magne-Traction har blivit väldigt populärt inom snowboard, och teknologin verkar funka riktigt bra. Knappast "turns ice into pow", men...

Ett par feta puder skidor med grymt isgrepp, är detta för bra för att vara sant? Jag är åtminstone nyfiken...

http://www.libtechnas.com/rcPowNas.html

Tackar för alla åsikter.

RichardL

Ny medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Jag har kört på de sista månaden förra säsongen. Tyckte Magne-Traction fungerar alldeles utmärkt till att förbättra isgreppet. Kan vara en av de bästa fatskis med detta isgrepp.

Soophie

Ny medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Har inte testat själv, men har kollegor som gjort och sa citat: \"det var den största skiten de någonsin åkt på.\"

Om jag förstog det rätt ansåg de att INTE kanten greppade då det var isigt pga av att förliten del av kanten låg mot isen.
/sophie

Eric_W

Aktiv medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Ja, och med tanke på att _hela_ skidan är stenhård från tip till tail så är dom inte speciellt rolig skida i puder heller.
Dock tror jag dom skulle kunna spinna vidare på det. Mjuka upp den lite och lägga till lite rocker som på snowboardsen.
Måtten på skidan är nämligen riktigt bra.

Carled

Aktiv medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
reCurven är ju rockad, därav tillägget reCurve! ;-)

Har själv inte testat Magne-Traction, men om en mindre bit av kanten ligger i blir det ju större tryck på de punkterna, så jag tycker att det borde bli bättre grepp... Men det kan ju givetvis bero på massa olika saker!

Eric_W

Aktiv medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Är rätt säker på att skidorna jag klämde på i vintras inte var rockade..
Och de var nästa vinters prov-ex. Kanske gjort om dom lite då. :) Synd bara att dom fortfarande är så enormt stenhårda..

PNyberg

Aktiv medlem
Lib Tech reCURVE Pow NAS
Eric_W sa:
Är rätt säker på att skidorna jag klämde på i vintras inte var rockade..
Och de var nästa vinters prov-ex. Kanske gjort om dom lite då. :) Synd bara att dom fortfarande är så enormt stenhårda..
Hade dom inte rocker så var det inte reCurve skidan utan antagligen bara NAS Pow som är nästan samma skida fast utan rocker. reCurve har spann under foten och sedan rocker i tip o tail.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp