Liftkort Kanada - Hjälp oss!

Hej hej!

Tillsammans med mina två kompisar planerar vi att åka till Kanada från Januari, och sen komma hem i slutet av Mars. Eftersom vi har en ganska stor säck med pengar inför resan så vill vi gärna upptäcka olika skidorter såsom Revelstoke, Fernie, Kicking Horse, Lake Louise, Banff mm.

Vi tittar nu som galningar på alla möjliga hemsidor kring vad för liftkort som passar bäst, och hur man ska lägga upp hela resan med detta. Har vart inne en del på Epic Pass, men också Ski Canada, och några andra sidor.

Vad är bäst? Är Epic Pass något att ha? Ska man utgå ifrån en större ort och köpa säsongskort där (finns det ens?) och sen göra utflykter till andra orter? Vad kan man köpa som ger en access till så många orter som möjligt?

Som in säker förstår nu så har vi massa frågor, så all feedback, rekommendationer, tips, tricks eller förslag tas gladligen emot!

Tack på förhand!

zingo11

Aktiv medlem
Sök skiing på Reddit eller

Sirblaizner

Ny medlem
Ett tips är att kolla skidorternas samarbets-orter. Köpte säsongskort i Revelstoke förra året eftersom vi va där längst och sedan hade husbil och åkte runt två veckor. På många av ställena vi stannade hade vi då 25-50% rabatt på liftkorten. Bra alternativ om Ni ska vara längre på nåt ställe.

Ett tips är att kolla skidorternas samarbets-orter. Köpte säsongskort i Revelstoke förra året eftersom vi va där längst och sedan hade husbil och åkte runt två veckor. På många av ställena vi stannade hade vi då 25-50% rabatt på liftkorten. Bra alternativ om Ni ska vara längre på nåt ställe.
Tack för tipset! Såsom jag har förstått det gäller endast rabatten för endagars liftkort, och dom är väldigt dyra.. Menar du på att man ska kunna köpa veckokort eller liknande för samma rabatt? :)

Kolla rcr (resorts of canadian rockies). Dem äger Fernie och Kicking horse + några mindre kända. Även om där är fler orter att upptäcka så kan det ju vara värt att köpa säsongskort i typ fernie och sen kanske få rabatt på kicking horse (Eller tvärtom) för Fernie är så jäkla fett, både staden och resorten. Har för mig det finns något liftkort mellan banff, lake louise (och nakiska) också. Typ en veckas skidåkning som gäller på alla tre resorter.

Sirblaizner

Ny medlem
Tack för tipset! Såsom jag har förstått det gäller endast rabatten för endagars liftkort, och dom är väldigt dyra.. Menar du på att man ska kunna köpa veckokort eller liknande för samma rabatt? :)
Det är jag osäker på, vi körde mest på dagskort eftersom vi åkte runt och leta efter bästa snön. Men vi kunde i alla fall köpa 2-3 dagars kort på nåt ställe, men var olika beroende på ställe. Men är nog ändå bäst om ni ska va 3-4 veckor på ett ställe och sen kortare på andra, annars finns det kanske bättre alternativ!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp