Tror det kan bli litet bökigt. Ibland ser man skidåkare som liksom försöker para sig med liftkortsdetektorn. Jag tror (hoppas..) att det beror på att de inte har någon ficka på armen. Min far hade sådana problem, just med liftkortet i bröstficka. En del detektorer sitter väldigt lågt, då når man ner med armen och böjda ben, men inte med överkroppen.
Men lösning på det ev problemet finns ju, t ex att tejpa fast kortet på insidan av jackärmen. Eller fästa den på annat sätt under/i tröjan. Tyg emellan gör inget.
Exakt, jag tycker att jag fått åma mig lite i vändkorset och använt en del märkliga positioner som riskerat sträcka någon gammal gubbmuskel som jag ignorerat allt för länge
Men det är väl å andra sidan det enda möjliga problemet med att inte ha en ändamålsenlig placering av liftkortet. Åtminstone för er normala människor men för mig som är virrig och en mästare på att förlägga och sumpa saker så för mig är även risken för slarva bort kortet överhängande.
Jag har ett dragkedjeförsett fack på mina handskar som är utmärkt att placera liftkortet i och annars är en annan variant på fredw's förslag att placera den mellan lagren i handsken. Om inte handsken har löstagbar "innerhandske" som t.ex. många Hestrahandskar kan man ju sprätta upp lite snyggt för att kunna pula in det. En bekant kollega har fått hjälp av mamsen att sprätta upp, ta ut och sy på en liten tajt ficka på handskarnas innerskal. Funkade tydligen utmärkt!
Annars tror jag att en vanlig simpel och ofta billig kemtvätts-skräddare ganska smärtfritt och billigt kan sy på liftkortsficka i en jacka. Så länge det inte görs på det yttre skalet eller någon del av plagget med något annat membran eller spännande funktion ska det vara riskfritt tänker jag. Tror att "min" skräddare hade tagit max 300 kr för ett sånt jobb. Men som sagt, viktigt att dom inte går lös på det yttre skalet. Dessutom beror det förstås lite på typ av jacka också.