Liftolycka

SwedishMountain

Ny medlem
"VM6an till exempel den drar till sig dåliga åkare som spyflygor på ruttet kött. Jättebra tycker jag."

o vad är det för annat fel på VM6an då?

Kaffepaus

Ny medlem
Man kan väl hoppas att det leder till en ny lift vid tusenmeters, så fort det är en strimma solsken är ju kön där helt enorm, vilket känns som att det bara beror på att det är en 2-stolslift som dessutom går extremt långsamt.

nilshannes2

Ny medlem
e la bara att hoppas att skistar får tummen ur nu?
ny, snabb tusenmeter.
6stol i Tott
6stol i rödkullen(även om jag läste om att de vill bygga gondol där...)
ny parklift i bräcke
etc.

Det är vad de behöver bygga rätt snart för att "hänga med" skulle jag säga.

Paul-Martin

Ny medlem
Skönt att allt gick bra med människorna som var i och kring liften. Skulle bara vilja påpeka för Hammpus med två m att liften är långt från värdelös. Fråga de tiotusentals människor som åker där soliga vårdagar. Ineffektiv är rätt ordval, vakta din tunga gosse.
Vidare skulle jag kunna meddela att kvällstidningarna som vanligt gissar lite utifrån vad folk mms-ar in för att tjäna tusen spänn. Det mesta som stod i kvällspressen var felaktigt, i alla fall till att börja med.
Bara att hoppas på att det går att få liften i ordning snart igen, för nu behövs den, såna här fina dagar, hur långsam den än må vara. Över och ut. Leve republiken.

dduuddee

Ny medlem
jo, tkr att skistar kan ta bort de ''äldre'' liftarna på alla deras fjäll, som parkliften i trysil!

AndreasF

Ny medlem
Är det locket på från Skistar eller har det framkommit något mer?
Vid incidenter som denna (som faktiskt händer) så ska det vara korten på bordet anser jag. Att mörka ger bara upphov till spekulationer.

/Andreas

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp