Lily Camera, glöm gopro!

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Lily Camera, glöm gopro!
40 kmh är väl en begränsning de lagt in i mjukvaran? I så fall borde det ju vara en relativt smak sak att fixa, givet att garantier etc förmodligen far åt fanders...

snorkel

Aktiv medlem
Lily Camera, glöm gopro!
$529 +moms presale låter överkomligt. Habegär finns :) Fast om man använder den lika mycket som GoPro kameran behöver man ju inte köpa egentligen.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Lily Camera, glöm gopro!
Udesen sa:
Asnice grej, men varför kan de inte bara göra ett fäste för en gopro-kamera istället?
För att nu kan de ta ut säljmarginal för kameran också, och det skulle bli betydligt svårare att få de som inte redan äger en goprokamera att köpa deras produkt.

Det skulle helt enkelt bli en mer svårsåld produkt med lägre marginaler.

Senast ändrad:

Udesen

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
Vattendroppe sa:
Udesen sa:
Asnice grej, men varför kan de inte bara göra ett fäste för en gopro-kamera istället?
För att nu kan de ta ut säljmarginal för kameran också, och det skulle bli betydligt svårare att få de som inte redan äger en goprokamera att köpa deras produkt.

Det skulle helt enkelt bli en mer svårsåld produkt med lägre marginaler.
Så sant som det är sagt. De har verkligen slått huvudet på spiken gällande funktioner i alla fall. Grymt nice att den kan starta från vattnet

johan

Administrator
Lily Camera, glöm gopro!
Oj vilken utveckling det sker inom detta område. Har den någon sensor för att väja för träd och liftstolpar?

linkan_110

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
finns många fler tillverkare som har enligt mig ett bättre upplägg, plus ryggar tillbaka lite av att dom inte använder kickstarter elr indigogo eller någon annan större crowdfunding tjänst ?

har dock inte läst in mig totalt på avtal och sånt men känns lite skumt att man inte använder dom stora.

Finns öven Hexo+ och airdog på kickstarter som drog in över 1milj USD vardera. Dock är dom båda väldigt försenade, airdog skulle levererats i nov förra året.

Finns 2 till utöver dom plus att 3dr har en follow function i sina quads, nya solo ser väldigt fin ut.

Dock skulle jag avakta lite till då det finns ett projekt i landet till väster om oss som jag tycker ser bättre ut än alla dom andra ;)

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Lily Camera, glöm gopro!
De "stora" tjänsterna inom crowdfunding tar ju rätt feta delar till sig själva (10 % har jag för mig), så att göra ett försök på att klara sig utan dem tycker jag inte är så konstigt.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Lily Camera, glöm gopro!
linkan_110 sa:
finns många fler tillverkare som har enligt mig ett bättre upplägg, plus ryggar tillbaka lite av att dom inte använder kickstarter elr indigogo eller någon annan större crowdfunding tjänst ?
Hur tänker du där? Vet du hur de finansierat utvecklingen? Och i så fall varför skulle du känna dig tryggare med en "crowfunding". Personligen tycker jag det känns betydligt säkrare om utvecklarna/ägarna går in med eget riskkapital.

/MM

EDIT!
Hittade den här infon:

Lily started in September 2013 in the basement of a UC Berkeley robotics lab, where Henry and Antoine built the first prototype using a Raspberry Pi and an Arduino.

In Spring of 2014, leading investors Shana Fisher and SV Angel supported the Lily vision and showed them the yellow brick road. Along the way, Robb gave Lily a heart, Rowland gave Lily courage, and Nghia gave Lily a brain.

Our mission is to release human creativity by inventing tools that allow for effortless expression. We believe that great products are built with a clear purpose.

Senast ändrad:

bjorsi

Ny medlem
Lily Camera, glöm gopro!
johan sa:
Oj vilken utveckling det sker inom detta område. Har den någon sensor för att väja för träd och liftstolpar?
Jag läste någonstans men minns inte var att den inte kan väja för träd men om man ska filma skogsåkning vill man ändå ha kameran ovanför trädtopparna.

linkan_110

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
Som sagt, hade inte kollat jättenoga överhuvudtaget :p

varför jag ryggade var varför man använder en mindre känd tjänst, verkar vara typ en plugin man lägger på sin egen sida. Kan ju bara vara att dom inte vill använda dom större pga 10% ?! Det jag tänker är mer att säkerheten som pledger blir mindre om ens någon. Vet det på nåt sätt går att få tillbaka pengar på kickstarter iallafall om dom missar tider etc eller ändrar för mycket i planen. Men efter ha läst igenom lite mer så verkar det som att lily har refund tills 30dagar innan shipping, då är det ju jättebra igentligen. Om man nu tycker den verkar bra, saknar gimbal tex ?!

Crowdfunding är ju annars en grym grej, för företagen och för oss som slutkund om man får chansen till en produkt tidigt och till ett bra pris, (hade hexo+ för 499usd, men var pank) så är inte negativ till det alls.

Med bättre upplägg menade jag mer bättre produkt, ser för mig en modell som airdog kommer bli den du tar med dig, aka ihopfällbar osv. Dock verkar Hexo+ få till en väldigt bra sak med tanke på hur du ska kunna styra filmningen, du ska kunna i princip redigera innan filmningen hemma :P

Men väntar tills www.staaker.com lanseras ;) Den ser väldigt bra ut, funktionsmässigt och designmässigt :)

Senast ändrad:

Udesen

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
linkan_110 sa:
Som sagt, hade inte kollat jättenoga överhuvudtaget :p

varför jag ryggade var varför man använder en mindre känd tjänst, verkar vara typ en plugin man lägger på sin egen sida. Kan ju bara vara att dom inte vill använda dom större pga 10% ?! Det jag tänker är mer att säkerheten som pledger blir mindre om ens någon. Vet det på nåt sätt går att få tillbaka pengar på kickstarter iallafall om dom missar tider etc eller ändrar för mycket i planen. Men efter ha läst igenom lite mer så verkar det som att lily har refund tills 30dagar innan shipping, då är det ju jättebra igentligen. Om man nu tycker den verkar bra, saknar gimbal tex ?!

Crowdfunding är ju annars en grym grej, för företagen och för oss som slutkund om man får chansen till en produkt tidigt och till ett bra pris, (hade hexo+ för 499usd, men var pank) så är inte negativ till det alls.

Med bättre upplägg menade jag mer bättre produkt, ser för mig en modell som airdog kommer bli den du tar med dig, aka ihopfällbar osv. Dock verkar Hexo+ få till en väldigt bra sak med tanke på hur du ska kunna styra filmningen, du ska kunna i princip redigera innan filmningen hemma :P

Men väntar tills www.staaker.com lanseras ;) Den ser väldigt bra ut, funktionsmässigt och designmässigt :)
Typ noll information på sidan annat än en sjyst film. Eller är det jag som är efterbliven?

linkan_110

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
Även Iris+ har follow mode, hmm eller tror alla 3drs drones har det.

du har öven ghost
https://www.indiegogo.com/projects/ghost-drone-aerial-filming-has-never-been-easier

kommer bli riktigt intressant och se hur skidorter kommer lösa det här, kommer det bara släppas fritt eller kommer det ligga 10st och hovra över kön i bräcke till slut :P

Airdog har "collison thingy" i att du kan lägga till "No flight zones" vet inte hur avgörande det kommer vara igentligen.

Lily Camera, glöm gopro!
Stämmer detta? Fyll gärna på med info

Lily $499+ $20 frakt. + tull? Leverans feb 2016

Hexo $1299 inkl frakt. + tull? gopro tillkommer. Leverans sept 2015

Solo $999 skickas bara till USA och canada. Levereras Juni 2015.

Airdog $1295. Gratis frakt + tull? leverans sista kvartalet 2015

Mountain_Man

Aktiv medlem
Lily Camera, glöm gopro!
linkan_110 sa:
kommer bli riktigt intressant och se hur skidorter kommer lösa det här, kommer det bara släppas fritt eller kommer det ligga 10st och hovra över kön i bräcke till slut :P
Haha ... jag ser framför mig "Drönarkriget" på berget när alla GoPros och andra hjälmkameror har konverteras till flygande "follow me" enheter. Vilken cirkus det kommer att bli! :)

/MM

linkan_110

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
Max_Faktor sa:
Stämmer detta? Fyll gärna på med info

Lily $499+ $20 frakt. + tull? Leverans feb 2016

Hexo $1299 inkl frakt. (+ tull?) gopro tillkommer. Leverans sept 2015
skickas dock från Frankrike tror jag, eller dom som är i kickstartern skulle det iallfall så det skulle innbära ingen tull

Solo $999 skickas bara till USA och canada. Levereras Juni 2015.

Airdog $1295. Gratis frakt + tull? leverans sista kvartalet 2015
och då förra sommaren när dom kom ut så var hexo+ tänkt maj 2015 och airdog nov 2014 :P

bootfitta

Medlem
Lily Camera, glöm gopro!
Hur exakt man tänker när man tror att den här ska ersätta gopro fattar jag inte riktigt. Kul pryl dock, men själva kameran verkar ju ganska tam.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp