Normalt är det väl garanti 1 år fr o m inköpsdatum (spar kvittot), tror jag.
Här följer i a f några spontana tips för det kommande samröret med leverantörer och handlare.
1. "Nä jag har åkt helt normal åkning" Men du är ju naturligtvis en riktigt jala avancerad åkare som utsätter matrielen för enorma krafter.
1B. "Nä, jag är väl medelgod tror jag..." På frågan hur man åker. . Säg aldrig, säger ALDRIG, mer än så! Skryter gör man för polarna.
2. "Big-jump eller park, aldrig! Dom här grejorna passar ju inte alls för det!" (argumentet klingar väl lite sämre om du kommer dragandes på just ett par jibb-lagg).
3. "Skogsåkning, nej det är både oansvarigt och farligt", m a p den där permanentböjda spetsen som du klockrent satte iden där fjällbjörroten under snön.
4. "Helt oförklarligt, måste va brorsan som hacka med staven i liftkön, ingen aning", på frågan varför den helt platta spetsen visar prydliga märken efter Nokiadubbar.
5. "Vitfärgen, inte vet ja, måste komma från värmerören jag lutar skidorna mot hemma"... Kommer ju naturligtvis från samma värmerör hemma i källaren som du och polaren försökte...ähum "böja tillbaka" den där permanentböjen på...ähum, varpå ni båda tappat taget å nästintill blivit skaperade båda två. Vit färg sitter ju dåligt, va...
...finns tusen svar till, men nu måste ja jobbe!
Fantasi kidz, skidor är dyra!