Lindvallen eller Högfjället?

Therese.

Ny medlem
Hej,
Åkte skidor för första gången någonsin -22 i Tandådalen (Barnens fjäll samt några enstaka åk i den blå delen av Stora backen) och har bokat in en kommande tripp till Lindvallen. Är dock pigg på ytterligare en resa med familjen (barn 6 och 8 år som även de var nybörjare i vintras) och undrar om det finns tips på om vi ska välja Lindvallen igen då (vi har ju inte hunnit vara där än) eller om Högfjället kan vara av intresse. Tacksam för feedback!

farsan56

Aktiv medlem
Byt Högfjället mot Hundfjället, där finns ett stort barnområde och gott om lite längre flacka backar.
Trumfkortet är ju Trollskogen, ungarna är alldeles tokiga i den där skogen.
Som dessutom avslutas med en mysig rustik våffelstuga.
Varför vet jag nu detta: jo för att i anslutning till Hundfjället finns med sälenmått bra offpist.
Se där alla nöjda och glada (y) :giggle:

Frasse-Masen

Aktiv medlem
Håller nog med ovanstående. Hellre Hundfjället/Tandådalen i så fall. Lindvallen och pulkabacken Högfjället sitter förresten ihop med en transportlift.

Om jag får flika in ytterligare en backe vill jag slå ett slag för Kläppen som ligger närmare och är väldigt familjeinriktat (jag åker säsong där med min nu 8-åring). Gratis parkering och billigare över lag. Eller om avståndet inte är ett problem så är Stöten ett vettigt alternativ.

Hawk100

Aktiv medlem
Välj Kläppen eller Stöten. Perfekta för barnfamiljer och mycket mindre köer. Roligare backar både för barnen och de vuxna. Mysigare och lite billigare. (Om inte bio, bowling och äventyrsbad är det viktigaste på er skidsemester….)

Topp