Line afterbang-Någon som provat?

hannahelfv

Ny medlem
Är en tjej på 155 cm. Gillar att köra både park och pist, plus offpist såklart. Vill bli bättre i parken och tycker Afterbang verkar vara allmänt roliga skidor att åka på. Funderar dock på hur dom funkar i pist och puder då jag älskar att åka snabbt, vobblar dom mycket i höga hastigheter?

Grymt tacksam för svar!

linder

Aktiv medlem
Jag älskar mina afterbangs, men det är ju ingen skida att åka offpist med då den är helsymetrisk och smal :P

Tycker dom är stabila i pisten men eftersom det är en parkskida så hade jag ju kanter i en vecka ungefär som klarade av åres isiga pister :D

hannahelfv

Ny medlem
Haha okej låter sådär då det blir en del isiga backar här uppe ;) Men även fast att dom inte passar exakt alla mina behov så är jag grymt sugen på dom, verkar som sagt vara riktigt sköna att bara åka och leka med!

Är dom förresten lättare i år än förra årets modell?

Senast ändrad:

Bananskydd

Ny medlem
stabila i pisten!
Rolig att åka med överallt! (Även i puder)
Men det är skidor som är till för att leka och stoja med. inte spendera halva tiden till att leta efter puder med dom under fötterna:) Men om du inte gör det så är det en jätte bra skida tycker jag:)

hannahelfv

Ny medlem
Tackar, är ju sällan man får åka puder tyvärr så blir inte bara det :) men vill ändå kunna åka i lite brantare och isigare backar också, typ åreskutan och undrar om dom håller för det, eller är dom bara mer hållbara vad gäller att dom inte knäcks i första taget?

dom är absolut inte dom tåligaste på marknaden:P men dom pajjar ju inte super lätt heller, men allmänt rolig skida iaf:)

linder

Aktiv medlem
Alltså, alla skidor tappar isgreppet när man railar och det är det jag pratar om...

Skulle man skippa rails/boxar och bara hoppa i parken så skulle dom fungera perfekt ;)

lillyuuo

Ny medlem
den är då inte tåligast på marknaden , en flera cm spricka längst sidan . Kanterna rivs upp. o har två biffiga hål i belaget...

hannahelfv

Ny medlem
Okej lät ju inget vidare, men belaget och kanterna är inte svagare än andra skidor iaf? :)

Är dom stabila i höga hastigheter?

DavidD

Ny medlem
jo men alltså kanterna ,uppåt är trä och slås ihop med stålkanterna hela tiden. Blir mycket flisor...

JimJim

Medlem
Har åkt mycket på afterbang och älskar dom! Vet inte hur ni andra lyckades ha sönder dom riktigt... slaktade mina första rejält på både streetrails och i parken... allt som syntes var hack efter trappor och två sprickor i stålkanterna. Det tycker jag är riktigt jäkla skitbra för en skida som borde vara färdig för soptunnan.

Riktigt bra popp, asrolig att göra pressar med och - vad jag upplevt - en skida som inte går att trasa sönder om man kör park.

kimaeh

Ny medlem
Den typen av åkning som du vill åka, så pass all round så tycker jag du borde kika på K2 revival eller Salomon 2012.

Just salomon 2012, fungerar skitbra som parkskida och även riktigt bra i offpist och pist.

Afterbang är väl något jag skulle vilja säga en 100% parkskida, verkar skitrolig att leka runt med i parken, köra butters, rails, mindre hopp mm.. men som sagt offpist är nog inget jag rekomenderar den till. Helsymetrisk skida och mittmonterad inte det bästa för pow pow.

Lycka till!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp