Line Afterbang

mrtnpttrssn

Ny medlem
Har funderat på att köpa mig ett par Line Invader till säsongen 09/10, men nu när det börjar dra ihop sig har de ersatts av Afterbang. Afterbang verkar inte alls som en dålig skida, tvärt om, men jag vill ha mjukheten, popen och lekfullheten som Invader hade. Hur kommer Afterbang att bete sig? Kan man jämföra de två skidorna? Vill ha så mycket information om Afterbang som möjligt, och hoppas att ni kan hjälpa mig med det.

Martin

darneus

Ny medlem
Den där skidan lät ju riktigt härlig faktiskt. Men som sagt man vet ju aldrig för än man har provkört den själv.

MedlemJapaner

Ny medlem
BendikOye sa:
Där får du reda på det mesta. Afterbang är byggd ungefär som en skateboard med plywood o sånt. Den har även butterzonesen närmare bindningen än vad invader hade. Den har 10 strängar carbon ollieband så popen äre nog inget fel på, dock är den vad jag har förstått lite styvare än invader.

Anthem är nästan exakt samma skida som invader. Den är bredare och lite styvare. Men butterzonesen sitter på samma ställe och båda har carbon ollieband.

Jag tror absolut att afterbang är en värdig föregångare till invader. Med butterzones närmare bindningen blire det stabilare med butters låga farter, olliebanden ger den bra pop och den är symetrisk precis som invader. Ska du köra stora hopp och pipe är det nog dock bättre att du satsar på mastermind, chronic eller chronic cryptonite. Men vill du ha en lekfull skida som är galen på rails och jibs, men även funkar bra att hoppa med så tror jag på afterbang. Vill du ha en skida som är mittemellan ska du köra på anthem, lite bredare och med butterzones längre ut så du kan hålla emot mer i stora landningar.

Hoppas det hjälpte lite:)

Senast ändrad:

mgard

Medlem
finns det någon markbutik i stockholms trakten som kommer ta in line skidor till vintern??

mrtnpttrssn

Ny medlem
Alpingaraget kommer nog att sälja dem.

Jag vill ha en lekfull skida för mest små jibs. Den behöver inte klara av de största hoppen. Jag tycker också att den verkar styvare än Invader, men det kanske inte gör så mycket. Invader verkade trots allt nästan vara för mjuk.

Vad blir skillnaden med butter zones nära eller längre ifrån bindningen? Blir det lättare med butters när zonerna sitter nära bindningen? Låter mest logiskt för mig i alla fall.

Att Afterbang kommer vara stryktålig och en bra skida är det inget snack om.

CM

Ny medlem
Fuja-Tive sa:
Alpingaraget kommer nog att sälja dem.

Jag vill ha en lekfull skida för mest små jibs. Den behöver inte klara av de största hoppen. Jag tycker också att den verkar styvare än Invader, men det kanske inte gör så mycket. Invader verkade trots allt nästan vara för mjuk.

Vad blir skillnaden med butter zones nära eller längre ifrån bindningen? Blir det lättare med butters när zonerna sitter nära bindningen? Låter mest logiskt för mig i alla fall.

Att Afterbang kommer vara stryktålig och en bra skida är det inget snack om.
Jag som är tung(80kg) blir det för mjuk för mig?

CM

Ny medlem
Zamboni sa:
Om jag får låna tråden lite.

jag undrar vilken bindning som är bäst till? :)
Tror inte det spelar någon roll vilken bindning du har till vilken skida? Om du har en parkskida köp en parkbindning typ Griffon, Look och Jester.

HansAron

Ny medlem
Jag vill inte lägga ut så mycket pengar så jag tänkte om de går att köpa bara skidan och sen ta andra bindningar och sätta på dom på nya skidorna?
Blir de billigare om jag ber en affär att göra de än att köpa heltnytt?

MedlemJapaner

Ny medlem
Fuja-Tive sa:
Skillnaden blir väl att det blir lättare och stabilare med butters i låga farter, men på lite större hopp och halvtaskiga landningar kommer skidan vara mer ostabil då den blir mjukare närmare bindningen och du får mindre plattform att stå på. Du har inte lika mycket skida att balansera upp dig och luta dig på. Landar du bara bra så blire inga problem:)

mrtnpttrssn

Ny medlem
Japaner sa:
Fuja-Tive sa:
Skillnaden blir väl att det blir lättare och stabilare med butters i låga farter, men på lite större hopp och halvtaskiga landningar kommer skidan vara mer ostabil då den blir mjukare närmare bindningen och du får mindre plattform att stå på. Du har inte lika mycket skida att balansera upp dig och luta dig på. Landar du bara bra så blire inga problem:)
Landar alltid bra :)

MedlemJapaner

Ny medlem
Fuja-Tive sa:
Japaner sa:
Fuja-Tive sa:
Landar alltid bra :)
Då är ju problemet löst:D Go for the Afterbang man!

Leffe_P

Ny medlem
Jag var och kände på dom på moyo i sundsvall dom e helt sjukt mjuka.. du behöver inte oroa dig för att dom ska var för hårda iaf! är fan sugen på ett par sånna, dom är nog kanska lika invader (kör ett par sånna nu) men är ju lite tyngre men borde ju vara sjukt mycke hållbarare! man blir helt klart inte missnöjd med dom om man gillar invader tror jag :D

Sweeeeet

Ny medlem
Nu kommer ja oxå å lånar tråden lite.. :) verkar va många som åkt afterbang i denna tråden..

Nån som har åkt afterbang å kan jämföra dom med dynastar 6th sense??

Ja e helt såld på 6th sense skidan, men den e förbannat dyr jämfört me de typ 2600 nåt man får skicka fram för afterbang på skistore... :)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp