Line blend eller k2 shreditor 102

Pett1sh

Ny medlem
Tjenare freeride, rätt ny här på forumet men har kollat väldigt mycket videos här de senaste åren fast aldrig gjort ett konto hehe. Jag har nu fixat ett dock då jag behöver eran hjälp här!

Jag är då relativt ny och "färsk" när det kommer till allt bortsett från "vanlig" alpin skidåkning då, onpist så att säga. Men förra året fick jag köpa ett par begagnade k2 silencer av en polare och kände att det var riktigt fett att kunna switcha och hoppa lite.

Är somsagt inget proffs i parken men vill gärna lära mig och utvecklas. :) Är en säsongsåkare som åker minst 1 gång varje vinter. Och nu i vinter är det dags igen.

Jag funderar på att uppgradera mina skidor då de är lite sletna, så jag funderar då mellan dessa två som jag fått som tips enligt mina vänner. Jag är somsagt nybörjare i parken, men vill gärna kunna ha alla "dörrar" öppna, dvs kunna åka offpist typ närsom, och kunna åka med bra förutsättningar i parken, samt bara kunna latcha runt urban samt i pisten.

Dessa är de två skidor som mina vänner rekomenderat, men vet inte riktigt vilket par jag bör köpa. Jag känner lite själv att blend skidorna känns lite bättre för mig, men har nog mycket att göra med de videos jag sett med folk som använder dessa.

Så jag vet inte riktigt, på sidan jag tänker köpa på då så är det ett pris skillnad på 200euro mellan dessa (blend e det dyrare allternativet). Så nu ber jag er "kunniga" skid personer om hjälp! Vilka ska jag ta!?

Tack i förhand!

Här är skidorna med bindning:
k2: http://www.sport-conrad.com/en/alpine-skiing/skis/
blend: http://www.sport-conrad.com/en/alpine-skiing/skis/

bootfitta

Medlem
Nu är jag ingen parkåkare, men av de parkmuppar jag känner, så är det väldigt många som gillar K2 Shredditor som all-round-latjo-skida samt Line Sir Francis Bacon som mer off-pistfokuserad all-roundskida.

Ingmann

Ny medlem
Körde K2 shreditor förra säsongen, riktigt sköna skidor!