Linken???

topptursbananen

Ny medlem
Linken???
Jag ska köpa ett par nya telemark skidor "funderar på HEAD Super cross", har dock inte bestämt mig för vilken bindning, åker just nu på Chillin, nån som provat tex Linken-bindningen eller några andra bindningar???

"Free your heel, and your mind will follow"

/Jange

CAD

Medlem
Linken???
Förra säsongen åkte jag på G3 Targa, och jag är mycket nöjd med den bindningen. Eftersom fjädrarna på sidorna komprimeras istället för dras ut blir de inte uttänjda som på bl.a. Chilibindningen. Se upp för gamla varianter bara, eftersom de hade ett problem med att svetsningen vid vajerfästet släppte. Inte så skoj när man är högst upp på K2....

HenkeBenk

Ny medlem
Linken???
Har kört på linken en säsong. Kan bara säga att den har den bästa kontrollen jag upplevt. Har prövat de flesta kablebindningar (G3, Chilli, SuperLoop mm). Den slår allihop med hästlängder. Pga hävarmseffekten så kommer all kraft man sätter till att gå direkt ned i skidan o det märks. Enkelt att justera bindningen om man ska låna ut till polarna. Step in är ju bara sååå skönt också! Nä aldrig mer kabel för min del.

Keep on ripping!

freeride_nu

Aktiv medlem
Linken???
Hej, jag körde en hel del på Linken förra säsongen och kan säga som så här: Den funkar bra utför, grym kontroll o så... men man tappar ganska mkt telis-känsla...I pisten är det helt meningslöst att köra med den, man blir bara arg för att man inte kan låsa hälen. Men det går ju fort iofs. Dessutom är den vidrig att gå uppför med. Totalt stel och död. Men men...ska du bränna utför branterna i typ...Narvik, eller La Grave:) och vill ha bästa möjliga kontroll så köp den. Men glöm inte bort att telemark ska vara lite vingligt, annars är det inte kul :)

Fransson

Ny medlem
Linken???
tror själv på rottefella bindningar... inge lego trams
nya cobran ser ut att bli väldigt fin... g3 targan kan också rekomenderas...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp