Linser till Smith I/O

HEKKA

Ny medlem
Tjena där ute i etern...!!!

Är det NÅGON som kan hjälpa mig? Har letat extra linser till "Smith I/O" på de flesta nätbutiker samt skidshopar i åre men det är liksom inte nån som har detta.

Är ute efter nån annan än dom 2 som följer med helst en "clear" men kanske nå annat av intresse med.

tacksam för tips.

Hybris

Ny medlem
Hej!

Jag har också letat efter extralinser till I/O, framförallt någon som funkar bättre i flatljus än de som följer med, dvs. Sensor Mirror och Ignitor Mirror. Mina efterforskningar har dock gett vid handen att utbudet av extralinser till I/O är ganska begränsat. Utöver de som följer med finns bara Platinum Mirror och den som kallas för RC36 (se http://www.smithoptics.com/I-O_19_479.html?fl=flase).

Webbshopen på Smiths hemsida levererar inte till Europa men de extralinser som finns kan istället beställas från t.ex. www.prolens.com (Prolens är också en amerikansk sida men levererar till Europa).

Lycka till!

/Jonas

peert

Ny medlem
Gammal tråd som jag snubblade på när jag letade utbyteslins till mina Smith I/O7. Tänkte bara tipsa om snowcountry.eu, utifall andra har liknande problem.

Snowcountry.eu har en hel del linser med priser i Euro. Frakt ca 15 euro och inga tullproblem hoppas jag (har just surt löst ut två postpaket från USA där posten tar en avgift på 200 spänn eller nåt).

Har just beställt en blue sensor mirror för 725 kr inkl frakt. Kändes rätt ok tyckte jag. Om de bara levereras i vettig tid :)

Ziggy23

Medlem
Med posten, linserna kom efter ca en vecka. Har för mig att det var fraktfritt över en viss summa i beställningen. Inga övriga avgifter (om det är rätt eller fel ur ett tullperspektiv och jag bara hade tur vet jag ej, reflekterade inte på den saken då).

peert

Ny medlem
Tack för info. Jag har också köpt en hel del prylar från USA utan problem eller extra avgifter, men på sistone har jag flera gånger åkt på att betala både tull och postens administrativa avgift. Tullen är ok, det är ju en procentsats som inte blir så mycket, men om man köper grejer för 5-600 känns det surt att betala 2-300 i extra avgifter.

Kollade just postens hemsida, där står att deras fasta avgift är 125:-, men ganska nyss fick jag betala 285:- för att hämta ut en grej som jag betalat ca 400:- för (inkl frakt). Osäker på vad kostnaden bestod av. Kändes lite surt.

Kanske bara jag som haft otur?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp