Lip Tech Travis Rice Pro 161,5 cm - någon som testat?

anders046

Ny medlem
Har hittat en billig (4200sek) Travis Rice Pro 161,5 cm 2014 års modell,
Är 185cm lång, 75kg, 44/45 i sko storlek.

Jag är ute efter en bräda som funkar lika bra offpist och i pisten, (inge någon parkbräda), all around all mountain!
Är vell okej på att åka, inget proffs.

Tror ni det kan vara ett bra val?

Funderar även på vilka bindningar (inte allt för dyra) som kan passa bra till denna bräda.

mvh /Anders

Doughboy

Aktiv medlem
Det är en grym bräda för lite hårdare körning både on- och offpist. Jag har bara kört föregångaren med MTX och vanlig camber men skillnaden är inte så stor. Jag tror att den blir ganska styv till dina 75 kg men inget problem om du är van vid att köra lite mer krävande brädor.

Jag skulle sätta dit ett par Flux TT30 eller ett par Rome 390 Boss.

Doughboy

Aktiv medlem
En krävande bräda är en bräda som man måsta åka aktivt på och som man inte kan slöåka på.

anders046

Ny medlem
kollade på de här bindningarna du rekommenderade, tyckte de var svårt att hitta dem i lager någonstans,
skulle ett par Burton Custom 2014 kunna funka, de verkar ju vara lite vanligare?

Doughboy

Aktiv medlem
Burton Custom håller inte för hård åkning på en T.Rice. Köp ett par Cartel om duska ha Burton.

krilleee

Ny medlem
Jag åker på en T.Rice 161,5 som faktiskt ska säljas nu inför säsongen (*blinkblink*). Tror det är årsmodell 10/11 eller 11/12. Den har iaf c2 banana och MTX precis som årets modell. Grymt bra bräda! Hade en Gyrator 168 som jag använde när det var riktigt mycket snö men sålde den eftersom T.Ricen gjorde jobbet nästan lika bra vilket säger ganska mycket. Dessutom är den grym i lite hårdare förhållande, MTX kan man säga mycket om men det funkar! Det är så nära ett par skidor du kan komma i isgrepp skulle jag nog säga. Har även provat Bataleons TBT baser men tycker att MTX:en är överlägsen. Skicka ett PM om du är sugen på min bräda men oavsett om du vill köpa min eller årets modell så kan jag starkt rekommendera den!

När det gäller bindningar så körde jag med ett par Burton Cartel och det funkade bra, bra kombo :)

Ha det gött!

anders046

Ny medlem
Hittade dessa på XXL.se för 1599kr. ord pris 2499kr

Cartel EST Snowboardbinding Brack L, Storlek: L (43+)

borde ju vara ett vettigt köp? :)

krilleee

Ny medlem
EST systemet är specifikt för Burtons egna brädor och kommer inte passa på en Lib tech bräda tyvärr.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp