Lösa rostiga stålkanter

Pillard

Aktiv medlem
Lösa rostiga stålkanter
Jag har fått tag på ett par gamla skidor där stålkanterna drabbats av en hel del rost. Är enda lösningen att lämna in på plan- pch kantslip eller finns det något husmorsknep där ute för att bara få bort rosten?

supercross

Aktiv medlem
Lösa rostiga stålkanter
Slipa och hänga kanterna manuellt är nog det sätt som är enklast.
Annars får man ta stålull och rostlösning, men några vassa kanter blir det ju inte.

Snowgod

Aktiv medlem
Lösa rostiga stålkanter
Jag tycker rostlösare typ MoS2 funkar bra, gnugga med en bra slipduk typ ScotchBrite. Vet inte hur bra belaget mår sedan så det kanske du ska försöka skydda. 5-56 är inte bättre än cola...

Henric-s

Medlem
Lösa rostiga stålkanter
Jag har fått tag på ett par gamla skidor där stålkanterna drabbats av en hel del rost. Är enda lösningen att lämna in på plan- pch kantslip eller finns det något husmorsknep där ute för att bara få bort rosten?
Jag hade filat kanterna om inte belaget är för oxiderat, blir ju lite dåligt med tiden utan valla. Eventuellt hänga kanterna enligt oldschool recept genom att hålla i ändarna på en enkelgradig fil och gå över belaget( filer böjer sig lite och tar bara kanterna) Och fila kanterna från sidorna kan vara bra att ta ett par drag med pansarfil först för att ta lite plast från sidorna. Hack i kanter är bra att gå över med bryne först, blir lätt en härdning i skadan

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp