Longboard i trafik - fångrem

Sannapaulinus

Ny medlem
Jag har fått tag i en longboard som jag ska transportera mig fram och tillbaka på i sommar. Men tanken vad som händer om jag ramlar av och brädan åker ut på vägen har börjat gnaga sig in i hjärnan på mig. - Så vad jag egentligen vill diskutera är fångstrem. Jag har googlat men hittar ingen sådan produkt. Heter dem något annat eller finns det rent av inte?

Finns det några nackdelar med att ha en? Man vill ju såklart inte att den ska åka in i hjulen men tänker att någon smart konstruktion skulle kunna undvika det...

belsam

Medlem
Kul! Grattis till världens bästa transportmedel i tätort : ) Om du resonerar så att en longboard är en skateboard så kommer du njuta helt omätliga njutningar. Med det sagt så är ju problemet med en skateboard att man inte sitter fast, fördelen är dock att man inte sitter fast och är fri att skicka skiten åt helvete när så behövs.

Så se det som en förbrukningsvara som du inte behöver vara rädd om(förutom väder o vind, för den bör alltid förvaras inomhus o aldrig utsättas för väta), den tål mycket mer än vad man tänker. Kör skiten ur den och låt dig själv vara fri från dödsfällor o snubbeltrådar. Kör skiten ur han så kommer du ha råd med en ny när den väl är slut.

Sannapaulinus

Ny medlem
Kul! Grattis till världens bästa transportmedel i tätort : ) Om du resonerar så att en longboard är en skateboard så kommer du njuta helt omätliga njutningar. Med det sagt så är ju problemet med en skateboard att man inte sitter fast, fördelen är dock att man inte sitter fast och är fri att skicka skiten åt helvete när så behövs.

Så se det som en förbrukningsvara som du inte behöver vara rädd om(förutom väder o vind, för den bör alltid förvaras inomhus o aldrig utsättas för väta), den tål mycket mer än vad man tänker. Kör skiten ur den och låt dig själv vara fri från dödsfällor o snubbeltrådar. Kör skiten ur han så kommer du ha råd med en ny när den väl är slut.
Tack för svar är så taggad! Att brädan går i sönder är jag inte så orolig för egentligen. Det som oroar mig är snarare vad brädan kan ställa till med. Tänker på trafikolyckor och personolyckor.

En väns berättade för några dagar sedan ett en polare till honom föll av i en nedförsbacke, brädan träffade kille som väntade på bussen och killen bröt fotvristen till följd.
Galet oturligt såklart men det är dessa tankar som spökar i min hjärna.

fredw

Aktiv medlem
Vi som kör bilarna blir nog mer ledsna om det är du själv som ramlar in framför oss i körbanan... och då tänker jag inte på ev. bucklor i plåten. Have fun & stay alive!

belsam

Medlem
Haha låter nästan som att det var oundvikligt ;o) Tänk inte för mycket på det du, det kommer lösa sig självt när du ändå är medveten om vad som kan hända. När du hoppar av brädan kan du sparka den mot något som bromsar/får stopp på den. Bra att veta är att åker du fortare än du kan springa så finns risken att du får bromsa med ansiktet. :p Ut o njut!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp