Lyngen, v12, med grymt boende och bergsguide - vill du hänga på?

Gusten26

Medlem
Vi är två kompisar som bokat en vecka boende och bergsguide (IFMGA / UIAGM) i Lyngen v 12, 2020 (14e mars till 21e mars). Det kommer att bli sex skiddagar, ca 1500 meter fallhöjd per dag och (hoppas vi) riktigt bra åkning. Vi söker nu några skipolare att joina oss för att få ner priset per person till bra nivåer. Att lära känna nytt skidfolk är alltid kul!

Så, är du en hyfsat duktig åkare, har turat en del tidigare och intresserad av att hänga på – tveka inte att skicka iväg ett PM för info etc, så ser vi om vi kan styra upp det!

Vi hörs!

Kort edit nedan från när jag var där första veckan i april, 2018

Gusten26

Medlem
Det som ingår i priset är boende (riktigt fint hus precis vid havet), guidning sex dagar, transfer till och från Tromsö samt all transport under veckan. Priset per person kommer att bero på hur många vi blir, men som mest EUR 1690 och som minst EUR 1230 om vi blir full grupp (6 pers). Just nu är vi två.

Utöver tillkommer ju flyg till Tromsö, samt vi räknar med en ca EUR 25 per dag per person för mat.

Skicka DM till mig så kan vi höras där och ta mer per telefon om du är intresserad av att följa med!

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Låter som en riktigt kul resa men budgeten räcker tyvärr inte till!
Hoppas ni kommer iväg och att det blir en grym resa!

Almen1

Medlem
Hej
Ni kommer att få en fantastisk resa! Som så tidigt som v. 12 kommer det vara torr, kall snö med största sannolikhet. Jag har har vänner i från Lyngsidet och varit där senare på året. Bor ni på någon av lodgerna? Vilka toppar är föreslagna?
Lyngen är troligen topp 5 i världen gällande topptur🙏⛷. Ett fantastiskt upplägg för de som har möjlighet.

Gusten26

Medlem
Hej
Ni kommer att få en fantastisk resa! Som så tidigt som v. 12 kommer det vara torr, kall snö med största sannolikhet. Jag har har vänner i från Lyngsidet och varit där senare på året. Bor ni på någon av lodgerna? Vilka toppar är föreslagna?
Lyngen är troligen topp 5 i världen gällande topptur🙏⛷. Ett fantastiskt upplägg för de som har möjlighet.
Tack, det tror jag också. Vi kommer att bo i ett hus i Lenangsöyra, så en bit ifrån Lyngsidet. Vilka toppar det blir får guiden bestämma, men när jag var där för två år sedan så gjorde vi bland annat Storegalten. Ser verkligen fram emot att få komma tillbaka. Häng på om du har möjlighet!

Almen1

Medlem
Härligt. Har gjort Storgalten med flera toppar i området. Tyvärr är v12 tight för mig. Min jobb-helg på Räddningstjänsten.
Njut, men träna innan😉
Vem guidar er?
Ta gärna traversen över ön om vädret är med er!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp