Make It Happen - Östersund 9 Oktober

jeppenator

Aktiv medlem
Datum: 2010-10-09
Plats: Östersund - KÄRRINGBACKEN på frösön

2lizww0.jpg

Make It happens andra stopp på touren år 2010 kommer att vara i Östersund, Staden där Steepstore.com grundats och nu bedriver sin verksamhet! Det är andra gången i historian som MIH intar Östersund och det får inte missas!

Det är grabbarna från Steepstore.com som hostar jamet och ser till att det händer något i stan, och även i resten av Sverige under tourens gång!

Vi i MIH crewet har laddat hela sommaren för att få kicka igång igen och nu är det dags! Hoppas ni är lika peppade som vi och har slipat ned stålkanterna på nya skidorna, kollat skidfilmer och edits hela sommaren för att tillslut få komma och shredda lite ishallssnö och rails tillsammans med massor av nya vänner!

Jamet kommer att ske i Kärringbacken ute på Frösön i Östersund och anmälan sker på plats och det är helt gratis. Du får komma dit på skidor, snowboard, snowblades, pulka och allt annat man kan tänka sig använda för att åka på setupen med!

Alla är välkomna och vi kommer köra hela dagen och ha roligt tillsammans. Tanken är att alla ska få åka, testa på och lära sig nya grejer samt att träffa massa trevligt likasinnat folk!

Vi kommer även köra en tävling under hela dagen där vi plockar ut de 8-10 duktigaste åkarna som sedan får göra upp i en final och kommer att tävla om en Finalbiljett till Sverigefinalen av Make It Happen.

Där ingår en hel weekend (boende, liftkort, mat) i Kläppen under den officiella Make It Happen Finalen som kommer köras den 11-12 december under Kläppens öppningshelg.

Hoppas vi ses i Kärringbacken på frösön den 9 Oktober!

All info om hela MIH touren hittar ni här:
https://www.freeride.se/makeithappen/

Program
10.00: Åkarregistrering samt uppvärmning
12.00: Sessionen kickar igång
15.00: Session slut, bästa åkarna går vidare till Final
15.30: Final
16.30: Prisutdelning

Med reservation för ändringar.

Markera att du kommer i freerides kalender här: https://www.freeride.se/calendar/701_make-it-happen--ostersund/

Har ni frågor eller funderingar så skriv här i tråden eller maila till INFO@steepstore.com
/Jeppe, Steepstore och resten av MIH crewet

jeppenator

Aktiv medlem
Karta till platsen där jamet kommer hållas!

1zoasxy.jpg

skriv gärna om ni kommer, vore kul att veta vilka som dyker upp!
/jeppe

M

Misterister

Guest
http://www.ostersund.se/skidlek Har fräsha boxar och dylikt, inte riktigt säker på vad de är. Ngn vanlig box typ, mailbox osv. Lite lätta grejer kanske, i och med att de e för längdskidåkare. men de brukar vara folk med twintips där och raila om vintrarna. Kan vara något att höra med

jeppenator

Aktiv medlem
Vi har boxar och rails redan och snöfrakten är ingen fara! de har vi löst! sjukt stokad på att få komma till Ösund igen!
Kommer du och shreddar Misterister?

J-Litfeldt

Ny medlem
Jag komemr lätt ! Bor på frösön så jag tänker nog glida ner :) Fast kan inte åka .. Inga skidor eller pjucks -.-'

Chrismath

Ny medlem
jeg åker til Østersund i dag, men vart kommer jamet til at finne plass? Badhusplassen ved sjøen? Eller i stan?
Shreds all day!

Chrismath

Ny medlem
takk så mycket, railjam blir grymt.
Så jag kan ta en random buss inn til stan fran Scandic? och ta 1:an og 9:an fran stan til Frøsøn?

M

Misterister

Guest
9an går förbi scandic, hela vägen fram. Sen bara gå ner ettkvarter

M

Misterister

Guest
Det står för övrigt lövsta på bussen. Så du åker åt rätt håll, så hoppar du av en hållplats efter östbergsskolan skulle jag rekommendera. Då är det typ rakt ner. Från östbergsskolan blir de ner sen höger en bit tror jag.

Segt att det är på frösön, har inga päron hemma så har ingen skjuts oc bor en bit bort dä de går typ en buss. Så måste ta buss till stan och sen stan till ås, sen typ gå en promenad på 30 min utan skidgrejer, typ 40 med så tyvärr

jeppenator

Aktiv medlem
nu är allt på plats för imorgon typ!
Ni som kommer får gärna komma lite tidigare och hjälpa till att skotta och fixa med allt så vi har det klart tidigare! ju flera som hjälper till desto snabbare blir det klart och vi kan börja köra!

Setupen blir en bred box och en flatdown box, ser riktigt bra ut inför imorgon!

Redbull bilen med högtalare och dricka rullar in på morgonen också så stokad på det!
Ses imorrn allihopa!
/jeppe och STEEP

Jerrre

Ny medlem
jeppenator sa:
nu är allt på plats för imorgon typ!
Ni som kommer får gärna komma lite tidigare och hjälpa till att skotta och fixa med allt så vi har det klart tidigare! ju flera som hjälper till desto snabbare blir det klart och vi kan börja köra!

Setupen blir en bred box och en flatdown box, ser riktigt bra ut inför imorgon!

Redbull bilen med högtalare och dricka rullar in på morgonen också så stokad på det!
Ses imorrn allihopa!
/jeppe och STEEP
Låter som att det kommer bli sjuuuuuuuukt!

jeppenator

Aktiv medlem
Tack som fasen allihopa för en väldigt bra dag och ett sjukt Jam! Stämningen var verkligen på topp och kändes som att ni som åkte hade roligt?

jag hade askul iallafall! artikel kommer och film är på G, någon som har lite bilder eller så får ni gärna posta upp det här i tråden! :D

/jeppe

JFundin

Ny medlem
Jamet var helt underbart :) Musiken, stämningen, folket (Y) Man är lite trött nu när man har åkt skidor hela dan men det var fett värt ;) Tack Steepstore och Jeppenator för att ni fixa detta!! :D

EliotEriksson

Ny medlem
gaaaalet jävla kul idag på Make it happen :D tack jeppenator, steepstore, redbull och alla andra som hjälpt till och fixa de :) Roligaste dagen jag haft på riktigt länge :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp