Marker Jester - inställning?

Andee

Ny medlem
Jo jag tänkte höra om någon pryl-bög vet hur man ställer Jester bindningen i höjdled? Jag pratar om den främre delen. På Duken kan man ställa den med en skruv men på Jestern saknas både skruvar och sätt att ställa in den finjusterat. Någon som vet något om detta? Otroligt konstigt problem då Jestern glappar på ett gäng olika pjäx-märken. Att förspänna bindningen hjälper självfallet, men frågan är OM Jestern på något vis går att ställa i höjd? Gillar bindningen otroligt mycket men förundras över detta problem då en förspänning inte riktigt ger det jag är ute efter i detta sammanhang. Glappet kvarstår, dock utan "glapp". Nej, pjäxorna är inte slitna.

EmilAlamaa

Medlem
Andee sa:
Jo jag tänkte höra om någon pryl-bög vet hur man ställer Jester bindningen i höjdled? Jag pratar om den främre delen. På Duken kan man ställa den med en skruv men på Jestern saknas både skruvar och sätt att ställa in den finjusterat. Någon som vet något om detta? Otroligt konstigt problem då Jestern glappar på ett gäng olika pjäx-märken. Att förspänna bindningen hjälper självfallet, men frågan är OM Jestern på något vis går att ställa i höjd? Gillar bindningen otroligt mycket men förundras över detta problem då en förspänning inte riktigt ger det jag är ute efter i detta sammanhang. Glappet kvarstår, dock utan "glapp". Nej, pjäxorna är inte slitna.
tror inte nån vill vara en pryl-bög

gluund

Ny medlem
lurifixx sa:
Andee sa:
tror inte nån vill vara en pryl-bög
och som pryl bög köper man inte marker...

oscarius

Ny medlem
gluund sa:
och som pryl bög köper man inte marker...
Och du har då sannerligen inte koll på varken prylar eller marker bindningar. Hört om Marker Duke?
Jester är även den fin, både vad gäller teknologi och brukbarhet.

Jag har själv aldrig försökt höja en platta på en Jester, dock på Duke.
Förutsatt att det är samma så är det en skruv som sitter fram på tådelen (har jag för mig) som man simpelt nog skruvar på, som sedan höjer plattan.

Nojlas

Aktiv medlem
Carled sa:
Nojlas, vad är Jester bättre på än 916, STH16 och FKS-bindningar?
mer centrerad vikt. (tydligen)
(blir ju enorm skillnad...)

Sen går fanskapet att få tag på överallt, S916 equipe eller P18 får man jaga efter...

Är där ingen höjdjusteringsskruv på jestern? Kikar på mina dukes här och där verkar sitta en...

Carled

Aktiv medlem
Dukes är ju gjorda med tanke på rando-pjäxor, det är inte Jester. Där har du svaret!

H

Hasse

Guest
Finns inge höjd justering på Jester. Men det kommer ett ny bindning nästa år med flera justeringsmöjligheter på. Vilka är lite oklart än. Kommer heta Jester Schizo. Återkommer nästa vecka med en rec då vi får ett par i helgen förhoppningsvis.

//H

Snowgod

Medlem
Hasse sa:
Finns inge höjd justering på Jester. Men det kommer ett ny bindning nästa år med flera justeringsmöjligheter på. Vilka är lite oklart än. Kommer heta Jester Schizo. Återkommer nästa vecka med en rec då vi får ett par i helgen förhoppningsvis.

//H
Om jag fattat rätt så är justeringsmöjligheterna bara för att byta mellan frammonterat och traditionellt monterat. Blir som en platta under bindningen, ser lite bättre ut än hyrbindning men inget märkvärdigt. Kunde inte få ut mycket mer av den korta videon jag såg.

H

Hasse

Guest
Kan stämma. Har inte sett den alls. Vet bara att de förklarade att det skulle komma mer inställningsmöjligheter för de har fått lite klagomål angående tådelen.

//H

H

Hasse

Guest
Den har jag redan sett. Men jag menar att jag har inte sett och undersökt bindningen än. Den ser ju annorlunda ut iaf. Men som sagt. Får en nästa vecka så då skall jag kolla och undersöka den...

//H

Andee

Ny medlem
Axberg, jooo då. Det är flera märken som har samma problem med Jestern, t ex Technica. Men visst fan, glömde att jag hade dig! Tror jag löser det hela med lite silvertejp...

Fred-o

Aktiv medlem
BUMP!

Sitter med ett par Dynafit Mercury och undrar vilken alpinbindning jag kan använda till den sulan?

Funkar griffon, höjdmässigt mm eller måste jag byta till något annat?

Allmäna tips på alpin bindningar till dessa pjäxor mottages varmt!
(Skall sitta på ett par 160ish långa 103 breda salomon)

robinrobin

Ny medlem
Fred-o sa:
BUMP!

Sitter med ett par Dynafit Mercury och undrar vilken alpinbindning jag kan använda till den sulan?

Funkar griffon, höjdmässigt mm eller måste jag byta till något annat?

Allmäna tips på alpin bindningar till dessa pjäxor mottages varmt!
(Skall sitta på ett par 160ish långa 103 breda salomon)
Ja om det är en av de nyare griffonmodellerna så är det inga problem då du kan ställa höjden i frambindningen. Annars är salomon sth ett bra alternativ.

Senast ändrad:

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Senast jag kollade hade salomon ingen rörlig afd i fronten på sth-bindningarna? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Hur som helst skulle jag vilja ha det för att känna mig bekväm.

Griffon funkar, men inte "officiellt". Marker Lord funkar "officiellt", men om det gör någon skillnad vet jag inte.

ocv

Ny medlem
Lånar tråden lite,

Har märkt att mina häldelen Jester glappar ett par millimeter i sidled, alltså själva bindningen sitter inte gjuten på bottenplattan det gäller båda bindningarna. Men det kanske ska vara så?

Bjersing

Ny medlem
Slänger in ännu en fråga gällande jester, har precis monterat ett par och inte helt oväntat blir det tight mellan tå delen och pjäxan ( som är en dalbello panterra). Kör på som det är även om det är absolut inget spel mellan men går att knäppa i, eller slipa lite på antingen pjäxorna eller bindningarna tills man godtyckligt kan dra ett papper igenom längst bak?

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp