Mayrhofen 11/12

Loevstrand

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Hallå där!
Tänkte sticka iväg nästa säsong(11/12) till Mayrhofen och ville bara se om det är några andra vilsna själar som också tänkte ha vägarna förbi! :D

Oscar_92

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Hej där!
Jag och en kompis är inne på samma spår. Vi tänkte försöka hitta något jobb kvällstid, typ disk, garderob eller liknande för att överleva/leva. Har spontan mailat lite hotell och restauranger hittills utan framgång, antagligen lite för tidigt ute.

Boende letar vi såklart efter också.

Vad är din plan? Tips och idéer? :)

Loevstrand

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Tjenare!
Min plan(vattentät ofc;)) är att jobba här hemma och sen bara åka där nere! Man lever ju inget lyxliv men jag tror mer på det!
Vill inte ta bort för mycket tid från åkningen:)Jag är ju där för att åka, inte jobba;) Såklart en smaksak! Jag tror också det kan vara rätt kul att jobba, träffa nya människor, utveckla språket lite kanske?:)
Jo jag tror också att det kan vara lite tidigt då årets gäng inte ens har åkt hem! Men det gäller ju också att hänga på låset:)

Mayrhofen 11/12
Oscar_92 sa:
Hej där!
Jag och en kompis är inne på samma spår. Vi tänkte försöka hitta något jobb kvällstid, typ disk, garderob eller liknande för att överleva/leva. Har spontan mailat lite hotell och restauranger hittills utan framgång, antagligen lite för tidigt ute.

Hah, lycka till med den planen. Ingen rekomendation!

Raaz

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
maertin sa:
Oscar_92 sa:
Hej där!

sluta vara så iggy borkis, blir galgen för din del annars!

Senast ändrad:

PNyberg

Aktiv medlem
Mayrhofen 11/12
maertin sa:
Oscar_92 sa:
Hej där!

Ja men har du inte vart där så förstår jag att du inte har några rekommendationer. Men isf kan du ju låta bli att skriva i tråden?

Oscar_92

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
maertin sa:
Oscar_92 sa:
Hej där!

Tack, det ska nog gå bra. Om annars, vad är din rekommendation?

Loevstrand

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Tråden är väl i stort sett död:|, men är det någon Mayrhofen veteran som kan tipsa om lite boende osv?

Tack på förhand:cool:

jingvar

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Hey!

Siktar på att styra skutan mot Mayrhofen denna vinter! Tänkte dra mig nedåt ganska tidigt för att leta jobb och boende, vill helst jobba men är inget måste. Tänkte stanna i princip hela säsongen, december - april är planen. Är skidåkare till 100%! Målet med säsongen är att åka så mycket skidor som möjligt, lära mig tyska och träffa en hög trevliga människor. Tänkte kika efter lite folk med samma tankar i huvudet, så är det Mayrhofen som gäller hör gärna av er

ha det gött!

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Mayrhofen 11/12
PNyberg sa:
maertin sa:
Oscar_92 sa:
Hej där!

Ja men har du inte vart där så förstår jag att du inte har några rekommendationer. Men isf kan du ju låta bli att skriva i tråden?
För Borkis har ju inte varit i Mayrhofen, det har du rätt i.

PNyberg

Aktiv medlem
Mayrhofen 11/12
MedlemJapaner sa:
PNyberg sa:
maertin sa:
För Borkis har ju inte varit i Mayrhofen, det har du rätt i.
Skrev egentligen för att försöka provocera fram något nyttigt från honom, då hans svar var, i min ögon, drygt och tillförde 0 (noll).

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Mayrhofen 11/12

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Jag har fått uppfattningen av att Mayerhofen och de som säsongar där e lite mer inriktade mot park/jib och inte lika mycket puderåkning, är jag helt ute o cyklar?
Jag tänkte nämligen också säsonga i alperna i vinter, åker ner ensam o planerar på att jobba lite grann men prio ligger på pudret. Vet dock inte vart jag skall åka, funderat lite på Engelberg o Champoluc men Mayerhofen verkar också som ett schysst ställe men vet inte om det är rätt för mig, nån som har koll på detta?

Pottfrilla90

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Tja!
Jag tycker mayrhofen verkar soft och är sugen på att göra säsong där.
Hur funkar det med boende är det gasthof zillertal som gäller, eller finns det andra alternativ ?
Jobb antar jag man kan fixa på plats.
hur är det annars i mayrhofen? finns tex klätterhall? bra longboard åkning i april?

emilhugoh

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
har bestämt mig för att göra min första säsong i Österrike i år men vet inte vart jag ska än. ngn som vet hur åkningen i Mayrhofen är? jämfört med andra orter t.ex. bad gastein?

C

c-cino

Guest
Mayrhofen 11/12
Har börjat kolla en del på Mayrhofen denna säsong, mest för att det är smidigt att ta sig dit från München då jag hittat riktigt billigt flyg dit.
Hur lätt är det att fixa jobb där? Boende, bör man fixa det innan eller på plats?

Skulle även vilja bumpa jb's fråga om hur åkningen där är! Borde man söka sig till något annat ställe för bättre åkning?

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Dags att få lite liv i denna tråden igen!
Någon med lite koll som kan hjälpa till me nåra av frågorna?
O e de fler som drar sig mot Mayrhofen i vinter eller?! :D

Rewind

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
jb sa:
Dags att få lite liv i denna tråden igen!
Någon med lite koll som kan hjälpa till me nåra av frågorna?
O e de fler som drar sig mot Mayrhofen i vinter eller?! :D
Drar dit vid nyår, jag och en eller två polare, skulle gärna se lite svar på frågorna också!
När ska folk dit? Vart bor ni och hur löser ni boende? :)

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Soft! Ja drar antagligen dit i mitten av november, för o kunna leta boende o jobb på plats. Har dock ingen aning om vart de e bäst att bo, men de lär jag ju märka^^
Ses där!

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Ne ska nog göra det där. Vet inte riktigt hur man går tillväga här hemifrån, kollat lite på mayrhofens hemsida men inte hittat nåt om varken boende eller jobb :/

Igel

Medlem
Mayrhofen 11/12
Hej.
Jag var där förra året.Mkt bra och avser att åka dit igen v9 2012.
Bilder:http://www.flickr.com/photos/igelhammar/sets/72157626281702220/

Longboard går bra i stan, såg folk som gjorde det. Glaciären är sanslöst bra. Badhuset har en tokschysst rutschkana.
Åk dit.

Rewind

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Nån som kan länka något bra sida för säsongslägenhet? Och inte Gasthof, fullt.

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Jag letar också efter detta, har problem med att hitta nåt schysst :/

jingvar

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
tja!

jag ska säsonga i mayrhofen hela vinter. kom precis hem efter en underbar tågluff och ett av stoppen var mayrhofen för att ordna arbete. boende hade jag sedan tidigare på just ovan nämnda gasthof zillertal. arbete visade väldigt enkelt att ordna, var helt enkelt runt och kollade lite olika hotell och fick träff på ett ganska snart.

många hotell söker utbildad personal, till exempel kock eller servitris, men utan att kunna sånt tror jag det är hyffsat enkelt att hitta kneg bara du är redo att jobba med lite vad som helst. några ställen frågade även om jag stått i skiduthyrning tidigare, så har du erfarenheter av det löser det sig nog.

jag fick jobb på ett stort hotell som diskare, deltid på kvällarna. kommer bli perfekt då jag hinner åka skidor på dagarna och jobba på kvällarna. hotellet erbjöd även boende men iom att jag redan hade var det onödigt, de hade dessutom ett begränsat antal.

så åker du ner i tid och ger fan på´t så ordnar det sig nog med både arbete och boende!

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Grymt skoj att höra! Tänkte ta tåget ner nån gång i mitten utav november så hoppas att det är tidigt nog för att fixa ett schysst boende och få ett jobb med liknande tider!

andresteel

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Boka biljett och åk ner! Boende kan man fixa där. Ha pengar till att bo på vandrarhem i en vecka och sök jobb där eller på sök jobb på Österrikes svar på Arbetsförmedlingen. Det verkar inte vara så många som åker till Mayrhofen och som behöver roomates här på Freeride så det är bäst att bara boka en biljett. Kolla Momondo eller AirBerlin. Min resa ner gick på 1000 spänn.

shmas

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Jag ska till Mayrhofen nån gång i december för min första bummarsäsong med en polare som har jobb som fixat boende åt honom.
jag har dock inget fixat så hoppar gärna in där det finns plats!
22 år och planen är väl att jag bara ska åka bräda tills jag blir pank. kanske försöka hitta nå jobb om stålarna tar slut.

Rewind

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
shmas sa:
Jag ska till Mayrhofen nån gång i december för min första bummarsäsong med en polare som har jobb som fixat boende åt honom.
jag har dock inget fixat så hoppar gärna in där det finns plats!
22 år och planen är väl att jag bara ska åka bräda tills jag blir pank. kanske försöka hitta nå jobb om stålarna tar slut.
Kanske lyckas hyra en husbil relativt billigt, så drar ner vid nyår, har fyra platser och är bara två än sålänge.
Så har möjligtvis en plats över om du är intresserad! Men som sagt, är inte 100% säkert ännu på bilen

shmas

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Rewind sa:
Kanske lyckas hyra en husbil relativt billigt, så drar ner vid nyår, har fyra platser och är bara två än sålänge.
Så har möjligtvis en plats över om du är intresserad! Men som sagt, är inte 100% säkert ännu på bilen
Aight! Tror jag drar ner tidigare så jag får nog försöka hitta nåt annat men hittar jag inget så verkar ju det där som ett gött alternativ.

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Helt ok! fyfan vilken grym film, astaggad nu! Hoppas bara de löser sig me boende :S

Shunk

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Kommer det någon snö? Börjar bli lite orolig då man ska ner en vecka, vecka ett och webkamerorna visar ingen snö.

jb

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Snöade en del idag faktiskt, ska komma en halvmeter tills på söndag!

nilsoberg

Ny medlem
Mayrhofen 11/12
Jag och en kompis dundrar ner efter nyår någon gång.
Det verkar vara svårt att styra boende, men om man samlar ihop folk
här via cyberspejs, så kan det kanske gå lättare att övertala någon gubbe att hyra ut ett Haus,
som egentligen inte var tänkt att hyras ut.

Kan tänka mig att om man knallar runt solo och frågar efter boende så är de inte redo att
släppa ett helt hus liksom, på samma sätt som om man säger: vi är 10 som vill hyra, du får massa dollars?!
Jag vet inte, men kan kanske vara en bra idé.

Igel

Medlem
Mayrhofen 11/12
Ni som är på plats får gärna uppdatera lite till och från hur snöläget är. Kommer ner i Feb.
Schnitzelhutte!!!! :P:cool:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp