Mayrhofen 15/16

kaptenclara

Ny medlem
Hejhejhej!

Jag å min vän Rebecka planerar för en säsong med start den 15 December för att åka snowboard, skidor å svepa en å annan bärs.

Lider dock av riksångest då det gått upp för mig att mer eller mindre alla boenden är upptagna... har någon tips på boende eller vill fylla ut sitt rum med 2 sköna typer? Hör av er!

Senast ändrad:

kayzzz

Ny medlem
hej!
letar också efter boende för säsong!! Hade ni viljat leta tillsammans eller något? jag ska åka ner själv, är en skön brud från skåne som åker skidor och dricker bärs.

här e min facebook så du/ni kan ju höra av er där eller här ifall ni vill!
https://www.facebook.com/klokadetektiven
:)

carolinet

Ny medlem
Det enda som egentligen går att fixa i förväg är Gasthof Zillertal, utöver det gör ni enklast i att boka in er i deras dorm någon vecka och sedan knacka dörr runt om mayrhofen för att hitta boende. Dessvärre brukar locals ha smärre problem med säsongare och är inte alltid villiga att hjälpa till, speciellt inte om man inte pratar tyska.
Knackar ni dörr brukar enklast vara att hitta boende i grannorten Schwendau, och ramsau/hippach. I schwednau ligger också en av gondolerna. För ramsau och hippach finns det skidbussar som tar er till liften, eller tåget, som tar 5 minuter till mayrhofen :)

jennyohlsson

Ny medlem
Hur har det gått för er?
3 härliga svenskar som söker jobb och boende. Någon som har något sånt i backfickan? :D

laurinieminen

Ny medlem
Hej!

Söker boende i Mayrhofen och i närheten från mitten av Januari till sluten av säsongen. Om nån av er söker en kul roomie eller har nån form av ideer om lägenheter skulle de vara extremt välkomna:) pm mig om ni är intresserade att ha en schysst säsong:))

nellysas

Ny medlem
Hejjåhå!

Söker också boende från Januari någongång, har gjort tre säsonger so far men har hört att gräset är lite grönare i Mayrhofen.. Hör gärna av er folks!

Skandinaven

Ny medlem
Hej Hej Hej!

Vad är liksom the place to be när det gäller att träffa andra säsongare?
Bästa afterskin/nattklubben?

jcca

Ny medlem
Gasthof zillertal på måndagar/onsdagar och Scotland yard pub alla andra dagar + sent på mån/ons

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp