MAYRHOFEN Säsong 09/10

NicoleHelm

Ny medlem
.
Tänkte detta kunde va huvudtråden för allt som har med Mayerhofen att göra säsongen 09/10!

EFTER ALLA FORTSATTA MEJL OM BOENDE SA TAR JAG BORT EN DEL AV TEXTEN NU SA INGEN BLIR FORVIRRAD LANGRE! :)

Mayrhofen är ett grymt ställe att åka till! Alla som varit där kan säga desamma, så bryt grupptrycks-mönstret och kom till en av alpernas grymmaste skidorter! Sjuukt hälriga barer, OCH nämnde det i tråden. Det existerar en IGLO BAR uppe på en av backarna! som man kan åka upp itll på kvällen, sjukt cool!.. Nära till innsbruck också. och massavis med skidsystem och ett säsongs kort på 5000 kr .. sjukt bra!

Såå dra er till Mayrhofen, lovar er det är så jävla Great! :)

Det kommer bli så jävla kul! Är redan sugen!!

Kraamis

Senast ändrad:

racing-for-fun

Ny medlem
Tjena! Hugger gärna en plats, om de går bra! Är en 24-årig kille som tänkte göra sin första säsong :)
Slänger iväg ett mail också, med lite mer info....

Mvh Jonas

Hazzilazzi

Ny medlem
Hejsan jag ska säsonga nästa säsong inte bestämt var jag ska åka, hur e mayrhofen? Låter ju bra annars!
Min första säsong åsså.
Åker bräda men de spelar väl ingen roll?:)
22-årig trevligt kille, snickare, tagit tjänstledig från november till april.

NicoleHelm

Ny medlem
baelter sa:
Men nicole! du kan ju inte svika, val thorens istället ju!
Tjeena aaa nu blev det så,, vet attt det är sjuukt nice men det är ju stöört dyrt i Val Thorens, 25 kr för en tom kort baguette bara för att nämna en sak...MAyrhofen är sjuukt grymt också! har du varit där? I love it :)

NicoleHelm

Ny medlem
Hazzilazzi sa:
Hejsan jag ska säsonga nästa säsong inte bestämt var jag ska åka, hur e mayrhofen? Låter ju bra annars!
Min första säsong åsså.
Åker bräda men de spelar väl ingen roll?:)
22-årig trevligt kille, snickare, tagit tjänstledig från november till april.
Mayrfohen är riktigt nice! du har sju olika system, det finns en IGlo bar uppe på ett av systemen där det är fest varje vecka i! sjukt cooolt! En park sponsrad av vans.. relativt billigt, en glaciär, lift kort för säsongen 5000 kr. och riktigt mysig stad och nära till innsbruck. ja du har allt med andra ord och riktigt bra fest!

NicoleHelm

Ny medlem
Det kommer bli så jääävla great. glöm nu inte INGEN VILL MISSA IGLOBAR MITT UPPE I BACKEN :D haha fy fan va cool den va!

snowfia

Ny medlem
Hej!
Tänkte bara bekräfta det nicole skriver... jag bodde i lägeheten i vintras o den är riktigt vass. För att inte tala om balkongen, bästa balkongen ever! O mayrhofen är riktigt fint. Så sluta fundera o åk med!

baelter

Ny medlem
NicoleHelm sa:
baelter sa:
Tjeena aaa nu blev det så,, vet attt det är sjuukt nice men det är ju stöört dyrt i Val Thorens, 25 kr för en tom kort baguette bara för att nämna en sak...MAyrhofen är sjuukt grymt också! har du varit där? I love it :)
Men vi tar med bil så vi kan åka till nått större supermarket och handla. Mayrhofen har jag inte hunnit med ännu, bjuder du in i vinter då ?

NicoleHelm

Ny medlem
baelter sa:
NicoleHelm sa:
baelter sa:
Men vi tar med bil så vi kan åka till nått större supermarket och handla. Mayrhofen har jag inte hunnit med ännu, bjuder du in i vinter då ?
aaa men, endå! då måste man köra ner hela vägen från byn. vilket är långt och brant! klart ni får komma och besöka :). bjuder du in till val T också?

NicoleHelm

Ny medlem
Lukass sa:
sjukt bra med villigabrudar där som man kan släpa hem, följer gärna med!!!:D
Det lär finnas massa hahah!, Been there, finns mycket att välja på. Så, Ju fler som åker desto roligare!! :) jag ska bo med två tjejer.... så åk åk. Fler är Roligare!

Kommer göra min andra säsong i Mayrhofen till vintern och kan bara instämma, Mayrhofen har fan allt man vill ha! Dessutom kommer man undan billigt, min förra säsong gick på 30k och då jobbade jag ingenting och bodde ändå ganska dyrt i 4,5 månad (15€/natt).

Har dock inget boende ännu så om någon fått napp på något så hör gärna av er!

NicoleHelm

Ny medlem
RCroy sa:
Kommer göra min andra säsong i Mayrhofen till vintern och kan bara instämma, Mayrhofen har fan allt man vill ha! Dessutom kommer man undan billigt, min förra säsong gick på 30k och då jobbade jag ingenting och bodde ändå ganska dyrt i 4,5 månad (15€/natt).

Sweet! då kanske du känner Maria Sandberg?, jag va nere där underpåsken och träffa henne,och fick tipset om detta place! kanske såg dig i förbi farten om du hängde på Sottish?

JAg är så sjuuukt taggad så det finnns inte, nu när tråden börjar rulla igång :)

ekdahl

Ny medlem
RCroy sa:

rickard, vissa vill inte leva som uteliggare.

ekdahl sa:
RCroy sa:

rickard, vissa vill inte leva som uteliggare.
Käre Christian, vissa bryr sig inte om dom bara får bli fulla och åka bräda varje dag.

Jovars, Maria åkte med oss ner och i min pansarvagn och scottis tillbringade vi väl ca 95% av alla kvällar på så det är inte en omöjlighet. Däremot är det mer regel än undantag att man inte minns vilka man träffat där i alkoholdimman :)

Ofkast

Ny medlem
RCroy sa:

Låter som en grym säsong. Skulle nog gärna dra dit men men har annat att fixa också.

Undra bara hur tusan du får ihop den ekonomin? Tips mottages tacksamt. Hyran borde bara den gått på minst 21lök. Så ett tips till alla som säsonga är att det går alltid åt mer pengar än planerat men det går ju alltid att spara på en del men så blir det nästan alltid.

Önska alla en grym säsong till vinter

powderdreams

Ny medlem
RCroy vet du om nåra boenden man kan söka där nere du som var där förra säsongen? Jag är lätt på och delar isf :)

REici

Ny medlem
Haha många bangar därhemma.... Tur att man har freeride och kan upptäcka de diskreta dissar man får i internetvärlden.. Nicca kanske skulle ändra det hela till att därhemma tänker de större och vidare och utvidgar vyerna på nya kontinenter...;)

NicoleHelm

Ny medlem
becki sa:
Haha många bangar därhemma.... Tur att man har freeride och kan upptäcka de diskreta dissar man får i internetvärlden.. Nicca kanske skulle ändra det hela till att därhemma tänker de större och vidare och utvidgar vyerna på nya kontinenter...;)
haha men det är ju sant reeboo! ingen vet va vad de vill åka, haha... det tykcer jag är lika med att banga.. alla vill ju inte samma sak. det blir som sagt svårt att alla åker med.
haha men klart kan ändra det ;)

Hazzilazzi

Ny medlem
Jag e lätt på bara jag får boende tatt tjänstledigt från november till minst april så de e la gött
skriv om nån vill dela lägenhet ha de gitt

Ey! detta är nu den officiella tråden för dom som ska till Mayrhofen och/eller har tips och erfarenheter om att säsonga där. Andra kan låta bli att skriva och erat småbarnsgnabb kan ni ta på msn om ni inte kan ses öga mot öga och göra upp om saken! :)

Finns en kille i Mayrhofen som kallas för Andy och har hand om en hel del lägenheter, har dock inget nummer till killen men kan ändå vara värt att veta att han finns. Annars kan man bläddra sig igenom boenden på mayrhofen.at och maila och ringa folk som verka ha schyssta lyor och kolla om dom vill hyra ut till säsongare.

Och svaret på frågan om hur jag fick ihop min ekonomi så levde jag snålt, köpte aldrig mat i backen, köpte aldrig eller väldigt sällan öl på krogen utan drack tillräckligt hemma, lagade egen mat för ca 1€/måltid och virkade mössor under förfesterna som jag sålde till överpriser på krogen till fulla turister!

peäjz!

NicoleHelm

Ny medlem
haha att det är huvut tråd var det första jag skrev.

Om det är samma andy vi pratar om som heter Andy Gerber? så är det han jag hyr från, och jag har hans email, nummer allt som kan tänkas..visste inte att han hade flera lägenheter än den jag med jojo och klara ska hyra.

Gerber Andy
www.sepplhuette.at
www.zillertalnet.at www.zillertralnet.info www.zillertalnet.de
www.fewo-zillertal.at www.zillertal-ferienwohnung.at
www.last-minutereisen.at
www.zillertal-huetten.at
www.actionreisen.at
www.fewo-zillertal.at
Internationales Webverzeichnis
T-Shirt Shop Zillertal
www.zillertal-design.at

Hier klicken zu unserer steuerbaren Webcam
bei unserem Büro in Hippach Schwendberg.
Longus Helga
Hochschwendberg 487
A-6283 Hippach
Zillertal/Tirol/Austria

Tel.: ++43 05282 3721
Fax: ++43 05282 3977
Mobil: 0664 17 68 805
email: info@zillertalnet.at

Detta kan jag bidra med.. alla nummer länkar.. ja email... de håller på med renovering så han har varit rätt seg på att svara snabbt på¨sista tiden.

lycka till :)

powderdreams

Ny medlem
Jag är väldigt sugen på Mayrhofen i vinter, minns det va svårt o få boende om man va sent ute förra året så är det nån som är på att aktivt söka boende o dela så säg till :p

Japical

Ny medlem
NicoleHelm sa:

Om det är samma andy vi pratar om som heter Andy Gerber? så är det han jag hyr från, och jag har hans email, nummer allt som kan tänkas..visste inte att han hade flera lägenheter än den jag med jojo och klara ska hyra.

Gerber Andy
www.sepplhuette.at
www.zillertalnet.at www.zillertralnet.info www.zillertalnet.de
www.fewo-zillertal.at www.zillertal-ferienwohnung.at
www.last-minutereisen.at
www.zillertal-huetten.at
www.actionreisen.at
www.fewo-zillertal.at
Internationales Webverzeichnis
T-Shirt Shop Zillertal
www.zillertal-design.at

Hier klicken zu unserer steuerbaren Webcam
bei unserem Büro in Hippach Schwendberg.
Longus Helga
Hochschwendberg 487
A-6283 Hippach
Zillertal/Tirol/Austria

Tel.: ++43 05282 3721
Fax: ++43 05282 3977
Mobil: 0664 17 68 805
email: info@zillertalnet.at

Detta kan jag bidra med.. alla nummer länkar.. ja email... de håller på med renovering så han har varit rätt seg på att svara snabbt på¨sista tiden.

Tjenare! kan säga att jag bodde igenom andy och på 481 om jag inte minns helt fel.
om du vet hur det ser ut där så det ju uppe på berget nästan så det blir drygt att ta sig till krogen, vi hade tur förra året så vi lyckades hamna typ alla svenskar där uppe så det var bara att sammåka och så men jag tycker ändå du borde sattsa på något mer central om du hittar det! det är även mycket klagande grannar där uppe, höll på att bli utkastade minst 3 gånger förra säsongen! men annars var det ett jävligt fint boende.

tror även jag kommer komma ner under säsongen vet inte hur länge bara!
lycka till så ses vi säkert i dimman på scottys

NicoleHelm

Ny medlem
Japical sa:
NicoleHelm sa:

Tjenare! kan säga att jag bodde igenom andy och på 481 om jag inte minns helt fel.
om du vet hur det ser ut där så det ju uppe på berget nästan så det blir drygt att ta sig till krogen, vi hade tur förra året så vi lyckades hamna typ alla svenskar där uppe så det var bara att sammåka och så men jag tycker ändå du borde sattsa på något mer central om du hittar det! det är även mycket klagande grannar där uppe, höll på att bli utkastade minst 3 gånger förra säsongen! men annars var det ett jävligt fint boende.

tror även jag kommer komma ner under säsongen vet inte hur länge bara!
lycka till så ses vi säkert i dimman på scottys
´

Asså förlåt men jag hänger inte alls med vad du skrev där...bodde du där vart jag ska bo? och nej vet inte hur det ser ut. förutom på en ritning.
Boendet jag har ligger mitt i centrum, det är väl inte dåligt? eller vad snackar du om?

siggsterrr

Ny medlem
Jag ska spendera min första säsong nere i alperna till vintern har jag med planerat.. Har inte bestämt var än men har ju vart ett par gånger i mayrhofen och det är ju riktigt nice där nere:) Låter som det är helt klart överkomliga priser med hyran och liftkort med. Är själv som ska åka ner så om någon har ett boende som de vill dela eller styra upp nåt tillsammans är det bara att dra ett mail! Är 19 år gammal för övrigt :) Jobb känns väl nästan som det behövs också, har svårt att kränga 40-50k om jag inte vill leva som en lodis närmsta halvåret...
Msn om någon vill adda: simpee@gmail.com

Senast ändrad:

Hazzilazzi

Ny medlem
De hade vatt gött med Myhrhofen nästa sässe låter som en härlig by...
Finns de gott om jobb där nere? Har ett g i tyska på gymnasiet bakom mig;)
Har inte fixat boende men vi kanske kan snacka ihop nåt simon och powerdreams addar er imorgon nu måste jag sova ha de gitt

NicoleHelm

Ny medlem
hej, en fråga till alla. är det super viktigt att ha en transiver i offpisten. glömt vad det heter. men en sån så man kan hitta kompisar innan räddningspartullen.. ni som sägonat hade alla såndanna?

ericjohansson

Ny medlem
Har varit inte varit nere i mayrhofen och säsongat, men kan ju säga att skidåkning och fest är det mycket gott om, och även bra sådant! :D

Jag är väldigt sugen på att åka i vinter, just till mayrhofen, dock svårt som du säger hitta någon som vill likadant som jag..

siggsterrr

Ny medlem
ericjohansson sa:
Har varit inte varit nere i mayrhofen och säsongat, men kan ju säga att skidåkning och fest är det mycket gott om, och även bra sådant! :D

Jag är väldigt sugen på att åka i vinter, just till mayrhofen, dock svårt som du säger hitta någon som vill likadant som jag..
Vi är ju ett gäng här från freeride som är själva och vill samma sak verkar det som :)Mayrhofen hade varit riktigt nice till vintern.. Är ju bara ett bra boende som behövs egentligen.

racing-for-fun

Ny medlem
NicoleHelm sa:
hej, en fråga till alla. är det super viktigt att ha en transiver i offpisten. glömt vad det heter. men en sån så man kan hitta kompisar innan räddningspartullen.. ni som sägonat hade alla såndanna?
Det är i mitt tycke jätteviktigt, har alltid tranciever på mig i alla lägen!
Men det gäller ju att kunna den med, träning träning o åter träning e de som gäller!
Man ska ju kunna hitta o gräva upp andra också, inte bara ha den för att bli hittad själv.......
Jag tycker att det är en förutsättning för att åka offpist eftersom man aldrig är 100% på lavinförhållanden!
Så köp!! Det är en billig livförsäkring, jag tror de flesta håller med mig :)

siggsterrr

Ny medlem
Klart du MÅSTE ha en tranciever om du ska säsonga i alperna.. :p Lavinrisken är stor om du bara är där en vecka under snöfall, tänk då hur stor den blir under en hel vinter i puder.. ;)

bra att ha om det finns folk med dig som har tranciever ja.

men som japical skrev så har herr Andy mest hand om boenden uppe på berget, han hade även hand om uthyrningen av lägenheten nicole pratar om. som maria snodde framför ögonen på oss föregående säsong!..

men ja, jag planerar för att åka ner till mayr iår igen. så ifall ngn lyckas få tag på ngt mer centralt och vill fylla ut sängar så hör av er. har annat att stå i innan jag hinner börja leta. typ rehab...

croyboy, hört ngt av steffe? fanns ju inga som hookade på hans hus i maj förutom jag och svensk, så vi tog inte tag i det. för det fanns inget i det huset va?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp