MAYRHOFEN Säsong 09/10

NicoleHelm

Ny medlem
okej okej! uppfattat tranciever it is. MEN hört att en sån kostar 3000 :S waaa.. någon som vill eller vet nån som vill sälja en begagnad, som funkar ofcourse??

Carolajner

Ny medlem
jag har också gått med planer på att dra till alperna för en säsong 09/10 länge nu men inte vetat vart men efter att ha läst den här tråden och kollat upp mayrhofen bättre känner jag att det är defintivt grejen i vinter! :)
som för flera andra här känner jag dock ingen som går med samma planer så jag är klart på att slå mig ihop med några andra gällande boende. msn är caroline_kihlstrom@hotmail.com om någon vill snacka ihop sig. Lika som maertin rehabar jag för fullt för att ta mig tillbaka på brädan med full styrka, älskar puder och parkåkning och är otroligt pepp inför säsongen - it's gonna be awesome! :)

NicoleHelm sa:
okej okej! uppfattat tranciever it is. MEN hört att en sån kostar 3000 :S waaa.. någon som vill eller vet nån som vill sälja en begagnad, som funkar ofcourse??
om du köper en nu så kan du sälja den efter säsongen utan jätte förlust. dom tappar inte allt för mkt i pris.

NicoleHelm

Ny medlem
jag känner på mig att det kommer bli en GREAT säsong.. hur går det för alla med Boende, ni osm inte har. hittat nåt bra än?

Gnagarn

Ny medlem
Har samma problem som typ alla här verkar det som=). Vill till alperna 09/10 men kompisarna här hemma vill stanna kvar i skolan. Så jag åker gärna ner med några härliga ski/brädåkare. Behöver absolut inte sluta i Mayrhofen är öppen för alla förslag. Åker skidor och kommer göra min andra säsong efter en vinter i Åre. Hör gärna av er jerker_898@hotmail.com börjar tröttna på värmen och längta till kylan igen!

malla87

Ny medlem
RCroy sa:
Ey! detta är nu den officiella tråden för dom som ska till Mayrhofen och/eller har tips och erfarenheter om att säsonga där. Andra kan låta bli att skriva och erat småbarnsgnabb kan ni ta på msn om ni inte kan ses öga mot öga och göra upp om saken! :)

Finns en kille i Mayrhofen som kallas för Andy och har hand om en hel del lägenheter, har dock inget nummer till killen men kan ändå vara värt att veta att han finns. Annars kan man bläddra sig igenom boenden på mayrhofen.at och maila och ringa folk som verka ha schyssta lyor och kolla om dom vill hyra ut till säsongare.

Och svaret på frågan om hur jag fick ihop min ekonomi så levde jag snålt, köpte aldrig mat i backen, köpte aldrig eller väldigt sällan öl på krogen utan drack tillräckligt hemma, lagade egen mat för ca 1€/måltid och virkade mössor under förfesterna som jag sålde till överpriser på krogen till fulla turister!

peäjz!
Grymt imponerad att ni grabbar fick det att gå ihop ( det va ja som hälsade på Wille & co i vintras) :) Smart grej dedär med mössorna! Blir det en till säsong i Mayrhofen eller?? Funderar själv på att dra dit eller till något annat schysst ställe å säsonga!

Ha det gött! /Malin

NicoleHelm

Ny medlem
malla87 sa:
RCroy sa:
Ey! detta är nu den officiella tråden för dom som ska till Mayrhofen och/eller har tips och erfarenheter om att säsonga där. Andra kan låta bli att skriva och erat småbarnsgnabb kan ni ta på msn om ni inte kan ses öga mot öga och göra upp om saken! :)

Finns en kille i Mayrhofen som kallas för Andy och har hand om en hel del lägenheter, har dock inget nummer till killen men kan ändå vara värt att veta att han finns. Annars kan man bläddra sig igenom boenden på mayrhofen.at och maila och ringa folk som verka ha schyssta lyor och kolla om dom vill hyra ut till säsongare.

Och svaret på frågan om hur jag fick ihop min ekonomi så levde jag snålt, köpte aldrig mat i backen, köpte aldrig eller väldigt sällan öl på krogen utan drack tillräckligt hemma, lagade egen mat för ca 1€/måltid och virkade mössor under förfesterna som jag sålde till överpriser på krogen till fulla turister!

peäjz!
Grymt imponerad att ni grabbar fick det att gå ihop ( det va ja som hälsade på Wille & co i vintras) :) Smart grej dedär med mössorna! Blir det en till säsong i Mayrhofen eller?? Funderar själv på att dra dit eller till något annat schysst ställe å säsonga!

Ha det gött! /Malin
hum hum ryktas det att nån mer ska sälja mössor där nere eller?

Lintan1

Ny medlem
Vi är 2 st grabbar som vill till Österrike hela vintern! Mayerhofen är helt klar ett av ställena vi vill till! Så om någon har 2 sängplatser kvar hugger vi mer än gärna dem. Vi letar också efter boende för fullt. Hör av dig på gästboken, PM eller mail :)

NicoleHelm

Ny medlem
WA WA WIII WAAA!! aah jag längtar!...Hur många här inne i fourmet är säkra på att de ska åka? kul å veta vem man träffar på där nere ju :)

Gavva

Ny medlem
Tjena!
Börjar faktiskt bli oerhört peppad på Mayrhofen säsongen 09/10.
Hade tänkt mig till Fernie först men börjar inse att jag är lite för mycket parkråtta för att inte åka park på en hel säsong:)
Ända nackdelen jag kan se med Mayrhofen var att byn ligger på väldigt låg höjd, bara 650m, men som alltid i Österrike finns det väl gott om puder under säsongen ändå?:)
Är jag och en kompis som kommer att åka ner så dudes att dela boende med vore absolut inte helt fel!

hörs på msn om någon har lust!
gaavelin@hotmail.com

Grillo

Ny medlem
En fråga bara, hur pass bra klarar man sig om man inte pratar tyska?

Senast ändrad:

rarre

Ny medlem
Jag och en polare är grymt taggade på denna inte helt utfläkta ort! Vi har lite funderingar bara som kanske kan få svar:
1. Hur är utelivet(antal barer, medelålder, klubb(?), drag)?
2. Hur är systemet (kan man stanna 4 månader utan att tröttna)? Och även, hur pass snösäkert är det?
3. Jobb, finns det möjlighet till deltidsjobb eller måste man kriga stenhårt för ett sådant?

Peace!

//Rasmus

grillo, tyska underlättar klart, men vi klarade oss på en person med grundskole tyska förra säsongen. jag lärde mig bara ordet "prost" om man säger så.

rarre, 1. det är helt okej. sen är det ju som allt annat att det är beroende på när vi talar om. under snowbombing släpper dom bara in folk med snowbombingpass på uteställerna för att det antagligen skulle bli för mkt folk.
2. beror även på där, ligger du och nöter pist kanske du tröttnar. eller det kanske du inte gör om du åker runt till alla system du får tillgång till. annars funkar det utmärkt att nöta park tills pudret kmr i min mening. snösäkert vet jag inte. förra säsongen vaar ju tydligen extremt bra, så vi klagade aldrig, men man vet ju inte hur det blir i år ^^
3. leva billigt och åka så mkt som möjligt är min filosofi. jobba kan man göra innan man åker ner.

victorvictor

Ny medlem
Precis som dom flesta andra här är jag riktigt sugen på en säsong i Mayrhofen, men har tyvärr alltför många veliga vänner. Jag är en glad göteborgare på 20 år och jobbar och sparar nu i sommar, men har ändå tänkt jobba lite grann där nere. Hade vart gött om man slapp vända på varenda krona och slippa komma hem luspank till våren.

Har stått på skidor sedan jag var 2 år men har de senaste 6-7 åren åkt bräda. Har dock köpt nya skidor nu och planerar att åka båda nästa säsong. Hade tänkt spendera många timmar i pudret men också bli grym i parken. Även jag har en hårddisk full av film och serier för kvällarna man inte orkar ut och röja. Städning är inga problem och matlagning är alltid kul och går fort om man hjälps åt.

Har precis börjat leta runt efter boende. Hur går det för er andra? Hade ni tänkt boka hela säsongen i förväg eller fixar ni det där nere?

//Victor

Hazzilazzi

Ny medlem
ja jag är lika sugen som alla andra.. får hjälpas åt å leta boende adda mig hath87@hotmail.com!
Btw nån som vet var man kan köpa en Burton wheelie double deck eller va väskan heter? Såg en jäkligt snygg och stor nere i Sölden när vi va där i förra veckan men hade inte plats till den :/
Have fun

NicoleHelm

Ny medlem
maertin sa:
grillo, tyska underlättar klart, men vi klarade oss på en person med grundskole tyska förra säsongen. jag lärde mig bara ordet "prost" om man säger så.

rarre, 1. det är helt okej. sen är det ju som allt annat att det är beroende på när vi talar om. under snowbombing släpper dom bara in folk med snowbombingpass på uteställerna för att det antagligen skulle bli för mkt folk.
2. beror även på där, ligger du och nöter pist kanske du tröttnar. eller det kanske du inte gör om du åker runt till alla system du får tillgång till. annars funkar det utmärkt att nöta park tills pudret kmr i min mening. snösäkert vet jag inte. förra säsongen vaar ju tydligen extremt bra, så vi klagade aldrig, men man vet ju inte hur det blir i år ^^
3. leva billigt och åka så mkt som möjligt är min filosofi. jobba kan man göra innan man åker ner.
Snowbombing pass??? vad är det? hade varit bra om du förklara. gäller det för säsongare eller?

NicoleHelm sa:
maertin sa:

Snowbombing pass??? vad är det? hade varit bra om du förklara. gäller det för säsongare eller?
sant, tänkte jag inte på. festival som är väldigt populär bland britterna. händer en hel del i mayr den veckan men bara om man har pass.
http://www.snowbombing.com/en/

Wippeh sa:
martin va ska du göra i vinter då? några planer på att dra ner till mayr igen?
jä'man, det är det som är planen. letar efter boende för fullt, och det har inte blivt lättare att hitta ngt sen förra året ;) för din del da? skulle du med eric och de andra till andra sidan atlanten?

rarre

Ny medlem
Tack för svar!
Tänkte bara fråga om orten i sig och de olika boenden som finns. http://ski3.intermaps.com/Zillertal/index.asp?chn=zoom4&Aktuell=Lifte&lang=de är det alla toppar där som ingår i liftkortet?
Hur långt är det mellan Ramsau/Hippach och Mayrhofen?
Hur keff är det att bo ngn annanstans än i Mayrhofen (uteliv, jobb, affärer, miljö, folk)? T.ex Ramsau eller Hippach då, är pendlingsmöjligheterna stora?
Glaciären i systemet heter Hintertux, correct? Vad gäller för åkning där, endast trekking/helikopter om man vill upp eller hur står det till?

Over n out!
/Rasmus

Wippeh

Ny medlem
martin, har inte fått ett jobb här uppe i norr sen jag kom hem men de ser mörkt ut. börjar dock ljusna, andra sidan pölen är nog hopplös men mayr med ett jobb vore möjligt.

RARRE:
hela Zillertal ingår i liftkortet(550€) och allt du visar på den där kartan är bara en bråkdel av vad du har möjlighet att åka!

ramsau/hippach( om vi räknar från deras gemensamma centrum) är det väl en 4-5km till mayr.

Bor du nere i dalen i ramsau/hippach så kan du må bra, du kommer in till mayr lätt å hitchar en taxi hem på kvällen för 2-4€ om ni är smidiga å splittar.

Upp till penken så är det horbergbahn som gäller därifrån. snabbare än penkenbahn och de är aldrig så trångt så du känner dig spyfärdig(tänk på div. bakisdagar!). Dessutom finns de många bussar mellan horbergbahn och hippach.

Vad gäller hintertux så har jag väldigt lite info. första gången jag var där var på våren, det var soligt å vi tog några rundor. kul som fan men parken var inte ordentligt uppbygd. Vintertid så går de att få puder där dom dagar allt är hopplöst på andra ställen, om du är villig att hika..

resten av systemen når du via tågstationen. easy!

Loevstrand

Ny medlem
Det känns lite sneaky att göra såhär, men vi är 2 20-åriga, pott-tränade och förhållandevis rumsrena pojkar! Vi siktar på en säsong i Mayrhofen, kruxet är ju som vanligt boende, så är det någon som har 2 sovplatser över så är en röksignal mer än välkommet! Annars tror jag att PM eller mail också funkar;)

Mvh David

NicoleHelm

Ny medlem
waaah! va kul fler och fler blir intreserade. Är det någon annan än Jag joppe och klara som har boende redan fixat/bokat nere i Mayrhofen? Hade varut bra å veta om när och så folk ska ner så man kanske kan samåka? dra ihop ett gäng?

Robbott

Ny medlem
Hallå, sweet att så många ska till Mayrhofen i år. Vi är 4 grabbar som också siktar på att plöjja pow etc. i M-town. Galet taggade.
Tycker vi fortsätter att posta nyheter om hjälp med boende och så, vi behöver såklart boende så om någon vet något säg gärna till.

Annars ses vi i mayrhofen alla!

ekdahl

Ny medlem
tycker det är tråkigt att så många svenskar ska till mayr, var ju det som var kul och gött att det inte var så många svenskar.

ekdahl sa:
tycker det är tråkigt att så många svenskar ska till mayr, var ju det som var kul och gött att det inte var så många svenskar.
Kan fan hålla me, vi borde börja hålla käft om stället så vi kan fortsätta ha det för oss själva. Annars kanske det är dags att söka upp en ny gettho säsongarort? Va gör du i vinter ekdahl, ska du ner igen?

ekdahl

Ny medlem
RCroy sa:
ekdahl sa:
Kan fan hålla me, vi borde börja hålla käft om stället så vi kan fortsätta ha det för oss själva. Annars kanske det är dags att söka upp en ny gettho säsongarort? Va gör du i vinter ekdahl, ska du ner igen?
vet fan inte, knegar loss i norge nu ju. men mycket sparande har det inte blivit nu när jag ser ett kontoutdrag.
blir säkert att fixa något i sista minuten som vanligt

SannaC

Ny medlem
jag låtsas att jag inte läste det där för jag är ännu en svensk som vill dra ner till mayrhofen i vinter,ellerdet står mellan det och bad gastein. men eftersom det är min första säsong har jag lite frågor. det har snackats om att det är svårt att hitta boende, men jag har även hört folk som sticker ner till alperna i november och skaffar jobb som de får boende igenom. är det värt att chansa och åka ner utan att ha hittat boende i förväg om man kommer ner tidigt på säsongen?

btw tycker jag att det hade varit skitkul att träffa ett svenskt gäng där nere. så hoppas vi ses ;)

Dejvy

Ny medlem
ekdahl sa:
Ja jo, just det, när man gjort EN säsong i Mayrhofen så "börjar det blir jobbigt med alla andra svenska säsongare som kommer". Vad fan tror du telemarks-Roffe på 52 år med sin ishyxa och sina 35 meter klätterrep säger om er?
Tror han är jävligt trött på att ni kom då han har gjort 34 säsonger i Mayrhofen innan och blir jävligt lack när ni åkt upp hans favoritoffpistrepa i Kaltenbach då det inte varit en enda svensk som åkt där innan.

Let's cut the bullshit.

Senast ändrad:

NicoleHelm

Ny medlem
Dejvy sa:
ekdahl sa:
Ja jo, just det, när man gjort EN säsong i Mayrhofen så "börjar det blir jobbigt med alla andra svenska säsongare som kommer". Vad fan tror du telemarks-Roffe på 52 år med sin ishyxa och sina 35 meter klätterrep säger om er?
Tror han är jävligt trött på att ni kom då han har gjort 34 säsonger i Mayrhofen innan och blir jävligt lack när ni åkt upp hans favoritoffpistrepa i Kaltenbach då det inte varit en enda svensk som åkt där innan.

Let's cut the bullshit.
haha det är mcket snack om att åka, men att säga och göra är två olika saker.
fick redan höra i Mayrhofen att jag skuylle hålla käft om stället. men de lär väl inte bli så många fler än förra året. många ger upp om de inte fixar boende. true story.

Lets be positive! Alla faller för grupptryck. och mayrhofen är inte lika "poppis" som alla guide orter. så sluta klaga och tänk , vi får väl se hur det blir i slutändan!

synestesi

Ny medlem
är det för sent att åka ner i början på dec??? sjukt suuugen ! egentligen på vilket ställe som helst bara det är massa snö och sköna människor! :)

ses där! Lisa

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp