MAYRHOFEN Säsong 09/10

Är inte BG ett halvgay svenskställe utan park? Och dessutom svenska priser på krogen? Men dom lär ha grym offpist iaf :)
Vad gör resten av caballeros då?

ericjohansson

Ny medlem
RCroy sa:
Kommer göra min andra säsong i Mayrhofen till vintern och kan bara instämma, Mayrhofen har fan allt man vill ha! Dessutom kommer man undan billigt, min förra säsong gick på 30k och då jobbade jag ingenting och bodde ändå ganska dyrt i 4,5 månad (15€/natt).

Har dock inget boende ännu så om någon fått napp på något så hör gärna av er!
Hur mycket la du på allt annat då? då menar jag mat(i backen), alkohol? :) tacksam för svar!

ericjohansson

Ny medlem
rarre sa:
Tack för svar!
Tänkte bara fråga om orten i sig och de olika boenden som finns. http://ski3.intermaps.com/Zillertal/index.asp?chn=zoom4&Aktuell=Lifte&lang=de är det alla toppar där som ingår i liftkortet?
Hur långt är det mellan Ramsau/Hippach och Mayrhofen?
Hur keff är det att bo ngn annanstans än i Mayrhofen (uteliv, jobb, affärer, miljö, folk)? T.ex Ramsau eller Hippach då, är pendlingsmöjligheterna stora?
Glaciären i systemet heter Hintertux, correct? Vad gäller för åkning där, endast trekking/helikopter om man vill upp eller hur står det till?

Over n out!
/Rasmus
Det går tåg in till byn i Mayrhofen i princip hela tiden, skidbuss går en gång i halvtimmen under timmarna 8-10 har jag för mig.. det är ganska dött i Ramsau under natten, finns väl 2-3 barer och ngn mindre nattklubb!
men som sagt, det tar inte lång tid att komma in till mayrhofen med taxi, ungefär fem minuter som tidigare nämnt.. angående hintertux så går det bussar från busscentralen i mayrhofen upp till hintertux, sedan tar liften dig upp till toppen!

RCroy sa:
Är inte BG ett halvgay svenskställe utan park? Och dessutom svenska priser på krogen? Men dom lär ha grym offpist iaf :)
Vad gör resten av caballeros då?
typ min erfarenhet av bg också ;) på tok för mkt svenskar som bara där för att festa känns det som.

Hazzilazzi

Ny medlem
Nån som vet var man kan söka efter boende i Mayrhofen eller eventuellt lite utanför? Vi är 2 stycken som Måste dit så...
Nån som iaf har nåt tips?
tack

Hazzilazzi

Ny medlem
Hejsan har fått ett mail här om att en lägenhet på 80 kvadrat(!) är ledig mellan den 1/12 -09 och 15/4 -10.
"Unser neu gebautes Haus liegt in zentraler, sonniger Tallage zwischen Mayrhofen und Hippach am Ortsrand von Ramsau, Ortsteil Oberbichl, mit herrlichem Ausblick auf die Zillertaler Bergwelt."
Verkar som att den ligger mellan Mayrhofen och Hippach (am Ortstrand?) från Ramsau..
Lägenheten verkar ha allt (mikrovågsugn, kabeltv, practicully new appartment, dishes available mm mm)
5989.00 euro total vilket är 5989/4=1497 euro skalle om man bor 4..
Om man jämför med 4 pers i val thorens på 25 m2 och 2200 euro styck är detta sjukt mycket billigare och lyxigare..
Sen om vi skulle ha en bil med oss kan man ju dela på kostnaden för den (finns parkeringshus vid lägenheten) så turas man om att va nykter ;)
Verkar nästan för bra för att vara sant.. hm
Men om jag fixar den så har jag troligen 2 platser lediga..
Finns intresse så tar jag den så snabbt jag kan.
Mvh Hasse ängelholm 22 år brädåkare och snickare.

racing-for-fun

Ny medlem
Hazzilazzi sa:
Hejsan har fått ett mail här om att en lägenhet på 80 kvadrat(!) är ledig mellan den 1/12 -09 och 15/4 -10.
"Unser neu gebautes Haus liegt in zentraler, sonniger Tallage zwischen Mayrhofen und Hippach am Ortsrand von Ramsau, Ortsteil Oberbichl, mit herrlichem Ausblick auf die Zillertaler Bergwelt."
Verkar som att den ligger mellan Mayrhofen och Hippach (am Ortstrand?) från Ramsau..
Lägenheten verkar ha allt (mikrovågsugn, kabeltv, practicully new appartment, dishes available mm mm)
5989.00 euro total vilket är 5989/4=1497 euro skalle om man bor 4..
Om man jämför med 4 pers i val thorens på 25 m2 och 2200 euro styck är detta sjukt mycket billigare och lyxigare..
Sen om vi skulle ha en bil med oss kan man ju dela på kostnaden för den (finns parkeringshus vid lägenheten) så turas man om att va nykter ;)
Verkar nästan för bra för att vara sant.. hm
Men om jag fixar den så har jag troligen 2 platser lediga..
Finns intresse så tar jag den så snabbt jag kan.
Mvh Hasse ängelholm 22 år brädåkare och snickare.
Jag är jäkligt intresserad, skriver i gästboken med!

Mvh Jonas

Hm detta låter ju minst sagt intressant! Var egentligen inne på en säsong i st anton, men så trillade jag in här. man kanske skulle ändra planerna..?

Hazzilazzi

Ny medlem
Verkar va rätt stort intresse, så jag skickar nog att jag vill ha den nu..
Dock ligger lyan i Ramsau men, där går ju lift upp så man kommer till penken men bil kan ju va rätt bra om man ska ta sig hem efter krogen hehe...

ericjohansson

Ny medlem
Är en 19årig kille som åkt skidor hela livet och som är sugen på en förstasäsong i Österrike, nu är det så här att jag har kontakt med en reseledare här i Sverige som anordnar resor till Mayrhofen, hans resebolag har bott på samma hotell i alla år och känner samtliga i personalen inklusive ägaren.. väldigt väl till och med.
Ägaren av hotellet känner i sin tur en massa folk nere i Mayrhofen, eller rättare sagt i Ramsau (5km från Mayrhofen). Om någon är intresserad får ni gärna skriva här, eller skriv på msn (ericbukowski@hotmail.com).
Så kör jag till "min kontakt" och hör lite vad han skulle kunna fixa fram i boende och alternativt jobbväg..

Ha de fint!

Joller

Ny medlem
Vi är 4st killar som tänker ta oss till mayrhofen nov/dec till april, och söker Boende och jobb, Alla tips på vart vi borde vända oss eller om någon har plats eller vill dela boende med oss uppskattas.

vi är ansvariga sköna killar 25 respektive 23 åringar, som åker mycket och inte är främmande för lite skönt party, Hör av dig här eller till min mail/msn: Joel@Joefo.se om någon har lite tips.

tack på förhand // Joel

NicoleHelm

Ny medlem
yaaay! fan va kul. nu är vi endå en del som har fixat boende! tjeena mittbena , vad gör vi? NU KÖR VI! peppen på Mayrhofen är on fire! eller vad säägooor ni?:):)

Nojlas

Ny medlem
Angående transcievers:
Transciever, spade, sond och en lavinkurs är obiligatoriskt.
Lavinkursen är i särklass viktigast, eftersom kunskap håller dig borta från laviner och olyckor.
Transcievern ger dig bara en liten chans att rädda liv när allt redan gått åt helvette, men det bygger på att du är riktigt duktig med trancievern och har väldigt klart för dig hur man räddar folk i laviner.

Tyvärr köper 90% av alla skidåkare en transa, tränar lite hemma och sen tror man att man är redo för berget...

Hazzilazzi

Ny medlem
Ekdahl varför deppar du? Inget boende? Var ju inte särskilt svårt att fixa om man sär så...
Nicole var bor ni? Sess;)

Senast ändrad:

kodos

Ny medlem
Hur är det med jobb i Mayrhofen då? Smidigast att fixa på plats? När ska man vara nere isf?

NicoleHelm

Ny medlem
vi bor miiitt i CEENTRUUM! En minut från Scottish me promenad och 3 från Phenken bahn! whiiihuu! vet dock inte var det ligger pecis...

Gavva

Ny medlem
Nicole, vad betalar ni för erat boende och hur fick ni tag på det? Mailat runt överallt bara?
tagga upp nu!:)

NicoleHelm

Ny medlem
summa som allt, ca 13k för 5 mån per person och vi bor 3. och nej jag va nere på semster där i påskas träffa en tjej som säsonga och fick nu samma boende som de hade. så det krävdes bara ett mejl :)

Gavva

Ny medlem
NicoleHelm sa:
summa som allt, ca 13k för 5 mån per person och vi bor 3. och nej jag va nere på semster där i påskas träffa en tjej som säsonga och fick nu samma boende som de hade. så det krävdes bara ett mejl :)
haha shiiiit, här snackar vi bra pris alltså :O
om någon har något liknande ledigt så äre bara att höra av sig;)

Hazzilazzi

Ny medlem
Vi kommer bo i Ramsau men de går ju en lift rätt upp till parken därifrån också!=)
Addar dig på msn istället nico här verkar rätt sömnigt för tillfället..

Joller

Ny medlem
Jag har fått boende i Hippach Schwendberg, (Mayrhofen). Någon som har varit i Mayrhofen tidigare säsonger och har några åsikter om det området?

Transport till och från backen? Transport till uteställen och jobb?

maartin

Medlem
bodde på schwendberg 2 månader förra säsongen.. gick buss till kabinen i hippach två gånger om dagen och två gånger om dagen hem, kommer inte ihåg exakta tider men va runt 9 och 11 dit och 3 och 4 hem. om du ska ta dig till uteställen så är det taxi som gäller eller vandra ner för berget, tar dock 1-2 timmar. (försök slå 14 pers i en taxi utan någon i bagaget haha!)

Joller

Ny medlem
Hur ligger priserna för Taxi i Mayrhofen? Kanske värt att ta med sig bil ner? alla tips är värda guld just nu! :)

maartin

Medlem
hade inte tvekat en sekund på att ta med bil ner, om du ändå har möjlighet till det. riktigt krabbigt att handla och så om du inte har tillgång till bil. tror man fick ge runt 2-3€ / person för taxi från mayr till schwendberg

NicoleHelm

Ny medlem
aaaah shiiit nu är det bara FUCKING 3 månader kvar!!! sjuuukt., nu börjar jag faktikst bli lite nervös... jiakss! sep - okt - nov - SEN KÖR VI! :D

maartin

Medlem
någon som har en boende plats ledig från början av december till början av januari?
skulle någon ha det och vill ha lite info om mig så är det bara att skicka iväg ett fr mail :)

Senast ändrad:

Carolajner

Ny medlem
Jag har letat runt bland masa boenden men får inga lyckoträffar direkt. Har iaf funnit ett fräscht och rymligt boende ca 1,5km ovanför Zell am Ziller, 250m fr. skidbussen. Det är fr. 2jan till säsongens slut, för 2-3 pers. Kosnad 2 pers är 15euro per natt och sedan 10euro/natt för extra personer. Så typ 13,3euro/natt för 3 pers, vilket ger en månadskostnad på en 4400kr/månad. Intresserad av att haka på? Funderar på att nappa på denna men undrar hur det är att bo i zell am ziller, det är väl inte lika bra tåg- och bussförbindelser därifrån till mayrs system efter vad det verkar? Samtidigt så är det väl bara 8km bort och zell am ziller har nog också grym åkning. Jag undrar om någon vet hur det ser ut med parken där däremot? De ska ju ha fått upp en nu för ett par vintrar sedan, någon som har provat den? Jag vet inte, är det värt att bo i zell am ziller om man inte bara vill shredda puder utan också vill köra en hel massa i penkenparken?

Mr_brun

Ny medlem
Joller sa:
Hur ligger priserna för Taxi i Mayrhofen? Kanske värt att ta med sig bil ner? alla tips är värda guld just nu! :)
Det är nog relativt billigt. Efter ett "litet" felåk på hintertux förra året hamnade vi 15 mil från mayrhofen och fick åka taxi tillbaka det kosta ändå bara 200 kr per person och då var vi 5 i bilen i en minibuss med plats för 8. så kortare sträckor kan väll inte vara så dyrt?

Det är relativt billigt med taxi. Att åka mellan mayrhofen och hippach kostade i början av säsongen ca 10€ för en hel 8-sits taxi. Under högsäsongen låg priset mellan 2-3€ per person och ibland tog dom fler än 8 pers i taxin. Med andra ord, det är billigt!

Joller

Ny medlem
Najs! Om någon söker boende från December till Maj, hör av dig jag har 2-3 sängar över

FannyMcdude

Ny medlem
RCroy sa:
Ey! detta är nu den officiella tråden för dom som ska till Mayrhofen och/eller har tips och erfarenheter om att säsonga där. Andra kan låta bli att skriva och erat småbarnsgnabb kan ni ta på msn om ni inte kan ses öga mot öga och göra upp om saken! :)

Finns en kille i Mayrhofen som kallas för Andy och har hand om en hel del lägenheter, har dock inget nummer till killen men kan ändå vara värt att veta att han finns. Annars kan man bläddra sig igenom boenden på mayrhofen.at och maila och ringa folk som verka ha schyssta lyor och kolla om dom vill hyra ut till säsongare.

Och svaret på frågan om hur jag fick ihop min ekonomi så levde jag snålt, köpte aldrig mat i backen, köpte aldrig eller väldigt sällan öl på krogen utan drack tillräckligt hemma, lagade egen mat för ca 1€/måltid och virkade mössor under förfesterna som jag sålde till överpriser på krogen till fulla turister!

peäjz!
nää croy du nallade bara från andras tallrik och letade efter gamla rester såklart..:)

Hedblad

Ny medlem
Joller. Är riktigt intresserad av två av sovplatserna! Maila gärna på ola_hedblad@hotmail.com lr adda mig på msn.

NicoleHelm

Ny medlem
hörrni! det känns som vi börjar bli ett gäng som åker ner nu ju! grymt. det är brara tvåååå månader kvar till december nu! Vi är me andra ord snart påväg.. fråga nr 1! vem ska bila ner? nån som har lust att ha av 3 tjejer? :)

Joller

Ny medlem
Ser sjukt mycket fram emot säsongen! Vi har dock fått endel knas med bodenden så vi letar fortfarande boende. 4 grabbar totalt, 2 som ska ner till 1nov/1dec och 2 som kommer v.3. alla är redo att betala full hyra hela tiden själklart! hör av dig om du har plats för oss.

fred

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp