Mayrhofen sässongs tips sökes!

joeltheman

Medlem
Hej jag söker lite tips och information om mayrhofen, jag har hört att det är roligt och trevligt där så tänkte åka ner i början av december och förhoppningsvis stanna över vintern. Jag tar bilen ner och det blir min första säsong i utlandet och jag är fett taggad men har dålig koll på vart man hittar boende och hur det ser ut med jobb m.m

Så jag undrar om nån har lite koll på stället!
Vart köper jag liftkort och finns de ett kort som gäller på fler anläggningar i närområdet? Vad heter dessa anläggningar isåfall?
Är det svårt att få jobb, talar dom hyfsad engelska där?
Kan tänka mig jobba med vad som helst men vill inte jobba så mycket, typ 2-3-4 pass i veckan efter backen stängt hellst..
Bör jag skaffa nån form av lavinutrustning?
Turbindning och hudar kanske?

Någon kanske vet av ett rum eller lägenhet som ska hyras ut?

Alla svar uppskattas!
Mvh Joel

jcca

Medlem
Mayrhofen är skitfett! Du kommer ha skitkul.

För att svara på några frågor:

Du som har bil bör definitivt köpa ett Snowcard Tirol ( http://www.snowcard-tirol.at ), då får du tillgång till hela Tirol i stort sett och kan göra riktigt goa utflykter. Vill du ha ett billigare kort så kan du köpa Superpass Zillertal (tror jag det heter) som gäller i hela dalen.

http://www.akaskidor.se/artiklar/nyheter/20170926/alpernas-15-basta-deals-pa-liftkort/

Liftkortet kan du köpa vid alla liftstationer, så det är bara att fixa första dagen du ska upp på berget.

Jobb finns, engelskan är sådär men det finns ställen som du klarar dig på engelska på. (Diskjobb på den kinesiska restaurangen är ganska deg bland annat). Gå runt och hör dig för i början, ju tidigare du är igång desto lättare är det. Finns även en hemsida på bara tyska där man kan söka efter jobb men det kräver språkkunskaper oftast.

thegasthof.com är typ det enda stället man kan boka rum online på. Relativt dyrt, men boende är jävligt krångligt i Mayrhofen faktiskt. Annars finns gruppen Mayrhofen Seasonaires 14/15/16/17/18 eller nåt på Facebook där man kan söka efter sånt typ. Rekommenderat att fixa boende innan iallafall.

Lavinutrustning är ett måste om du tänkte köra off-pist. Turutrustning är ju kul om man vill ta sig bortåt lite, men man klarar sig absolut utan också. Finns rätt mycket åkning man når med lift/bootpacking.

Lycka till och hoppas mitt inlägg svarade på lite frågor iallafall.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp