Mer intresserad av prylar än av åkning??

Ivo

Aktiv medlem
Jag gillar det här forumet.
men hur kommer det dig att ämnen som rör prylar, resulterar i långa diskussioner (kolla shift-tråden 🥴)
Men trådar som handlar om åkning, turer och skidorter, verkar knappt dra till sig något intresse alls.
Jag misstänker att många är mer intresserade av prylar än av själva åkningen...? 🤔

farsan56

Aktiv medlem
Det här kan bli en jättelång tråd om långa trådar.😃
Det beror nog mycket på att dom flesta har mer tid att sitta och kolla på prylar än tid i backen. Av naturliga orsaker.
Sen kostar ju skidprylar en del. Så man vill nog göra allt som går för att inte stå där med fel prylar när den efterlängtade skidveckan väl kommer.
Sen kan ju nörderiet ibland ta oanade höjder. Men det gäller ju alla prylsporter. Ta MTB-cykling, nu pratar vi prylhets på högsta nivå.
Jag är nog inte helt oskyldig 😇 i sammanhanget.

Pillard

Aktiv medlem
Tror @farsan56 fångar det viktigaste. Prylar är dyrt, alltså intressant att diskutera med andra nördar. Åkning är mycket svårare att diskutera men det diskuteras också ganska flitigt skulle jag säga.

Sen finns det ju inte obegränsat med saker att diskutera om säg en skidort. Men skulle vi samla alla diskussioner om säg Åre, så slår de Shift-tråden med hästlängder

• Gilla
Reactions: Ivo

Kungpulan

Medlem
Lättare att diskutera prylar, resmål osv. Att beskriva och diskutera teknik och skidåkning är svårare när inte alla är på samma nivå. Kan även bli sladdrigt när man pratar prylar, speciellt när någon säger att en viss skida är "lekfull" eller "poppig". Så otroligt subjektivt beskrivande och personligen vet jag inte vad en poppig skida är 😅

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp