Min polare satte BARREL ROLL idag i Funäsdalen.

clnorberg

Ny medlem
SverigeTomten sa:
Nej nej NEJ! Barrelroll kan inte göras på skidor. I de idrott som man kan göra barrelroll är bland annat i flygplanscross (tex red bull air racing) snowboard, m.m

Med barrelroll så menas med att du voltar/flippar på det viset att en axel pekar mot dal och den andra mot topp (såsom alla snowboardåkare åker) och efter landning så pekar samma axel åt samma håll då du började volta/flippa. Som att rulla runt en öltunna.

Det närmaste du kommer till en barrelroll på skidor heter Linkoln Loop, rätta mig om jag har fel.
vad jag vet finns inte barrellroll på snowboard heller. eller det kanske finns men det kallas mycket vanligare för backroll eller frontroll

clnorberg

Ny medlem
SverigeTomten sa:
Nej nej NEJ! Barrelroll kan inte göras på skidor. I de idrott som man kan göra barrelroll är bland annat i flygplanscross (tex red bull air racing) snowboard, m.m

Med barrelroll så menas med att du voltar/flippar på det viset att en axel pekar mot dal och den andra mot topp (såsom alla snowboardåkare åker) och efter landning så pekar samma axel åt samma håll då du började volta/flippa. Som att rulla runt en öltunna.

Det närmaste du kommer till en barrelroll på skidor heter Linkoln Loop, rätta mig om jag har fel.
vad jag vet finns inte barrellroll på snowboard heller. eller det kanske finns men det kallas mycket vanligare för backroll eller frontroll

SverigeTomten

Ny medlem
clnorberg sa:
SverigeTomten sa:

Helt rätt norberg, men det är ju samma sak ändå. Front barrelroll sades på början av 90-talet, idag heter det frontroll resp backroll. Det är samma sak som melon grab, som förr i tiden hette melancholy grab.

BIG_Mac

Ny medlem
Men okej... Nu ska jag försöka avsöuta den här tråden, då det verkar som om det mest skitsnack. De folk jag tror vill säga är att du hellre skulle laddat upp den i ditt fotoalbum, istället för att öppna en ny tråd för en bild. Så jag skulle säga att en moderator skulle låsa tråden, så att du istället kunde ladda upp bilden i ditt fotoalbum.

Varsågod!

jeppenator

Aktiv medlem
barrel = tunna
roll = rulla

barrelroll måste ju vara att rulla i en tunna?
sökye på tricket på youtube och fick upp detta:

hur lyckas han utföra detta på skidor? jag har då aldrig hört om någon som lägger barrelrolls i backen iallafall.. film eller så tror jag inte på att han gjort det!

Lee-nus

Aktiv medlem
Big_Mac sa:
Men okej... Nu ska jag försöka avsöuta den här tråden, då det verkar som om det mest skitsnack. De folk jag tror vill säga är att du hellre skulle laddat upp den i ditt fotoalbum, istället för att öppna en ny tråd för en bild. Så jag skulle säga att en moderator skulle låsa tråden, så att du istället kunde ladda upp bilden i ditt fotoalbum.

Varsågod!
är du månne det nya årets party pooper #1?

StraightAir

Ny medlem
Lee-nus sa:
Big_Mac sa:

Varsågod!
är du månne det nya årets party pooper #1?
grattis big_mac du förstörde just stämningen

Senast ändrad:

Carled

Aktiv medlem
Kan inte en moderator ta bort Big_Mac's inlägg? ;-)
Gotta love the OT-forum!

PetterLundgren

Ny medlem
haha sjulkt rolig tråd. jag utgår ju dock från att exero är riktigt oseriöst och har förstått hur lätt man kan reta upp människor här på freeride. om min intiution inte stämmer så är det här den roligaste tråden jag nånsin läst. hur som, credd till exero antingen för att han lyckas reta upp alla roliga människor eller för att han är en sjuk människa

Josslo

Ny medlem
PetterLundgren sa:
haha sjulkt rolig tråd. jag utgår ju dock från att exero är riktigt oseriöst och har förstått hur lätt man kan reta upp människor här på freeride. om min intiution inte stämmer så är det här den roligaste tråden jag nånsin läst. hur som, credd till exero antingen för att han lyckas reta upp alla roliga människor eller för att han är en sjuk människa
En person som inser hur lätt det är att reta folk här på freeride spenderar väl ändå inte en hel kväll på att göra det? jag tror killen är galen, men skriver roligt! cred

PetterLundgren

Ny medlem
Josslo sa:
En person som inser hur lätt det är att reta folk här på freeride spenderar väl ändå inte en hel kväll på att göra det? jag tror killen är galen, men skriver roligt! cred
haha tänkte inte så långt... hahaha han är garanterat galen!

rasmusbrannhult

Ny medlem
Men exero, efter alla bortförklaringar med motljus, head mojo osv.. Kan du inte bara lägga upp originalbilden så vi kan se ifall den är Ps:ad elr inte?
Ha de fint och keep it up!

Exero

Ny medlem
ja texten var fejk?
jag menar de va ju ingen snubbe som stod och höll i dem :D

Exero

Ny medlem
asså ja den är ju färgjusterad mm men inte tampat något med utformning

Exero

Ny medlem
vad då fejkad alltså de flesta lägger väl upp bilder som har färgjusteringar,
och vissa med lite text också.
Men om detta e fejk så fattar jag ingenting.

linder

Aktiv medlem
vadå fake?

Fan kicken är ju längst ner till vänster...

Typ röd kick och sen har du grönblått till höger på bilden

clnorberg

Ny medlem
jag har varit i gemet ganska länge så jag kan med säkerhet säga att det knappt finns några svenskar som kan göra volter på skidor. jon olsson är en sen är det bröderna harlaut men det är dom enda. så jag tvivlar på att den här bilden är äkta

linder

Aktiv medlem
förövrigt är det ju inte så ballt att sätta ett trick, fetare att stompa det :P

rasmusbrannhult

Ny medlem
Här kommer en förstoring av bilden där inklippningen framträder ännu tydligare.
Och om nu motljus skulle göra kompisen mer inklippt, så vf är inte "baksidan" på kickern ljusare då han borde ha ljuset i ryggen? (men sure, motljus kan vara klurigt)

Sry för stor bild :)

Peace out rollarN :)

Edit: Tanka även bilden och testa rotera den 180grader, kanske va så den såg ut innan den blev inklippt? Isf gjorde den landningen nog ont ;)

Senast ändrad:

Horse-E

Ny medlem
Är det bara jag eller är skidorna åt fel håll? Kanske bara mina ögon som är vilsna :P

veigas

Ny medlem
rasmusbrannhult sa:
Här kommer en förstoring av bilden där inklippningen framträder ännu tydligare.
Och om nu motljus skulle göra kompisen mer inklippt, så vf är inte "baksidan" på kickern ljusare då han borde ha ljuset i ryggen? (men sure, motljus kan vara klurigt)

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/a35a7067a9ec4952adcdee478bbba3de.jpg[/url]
Sry för stor bild :)

Peace out rollarN :)

Edit: Tanka även bilden och testa rotera den 180grader, kanske va så den såg ut innan den blev inklippt? Isf gjorde den landningen nog ont ;)
sa ju att den är inklippt ^^

Lungan

Ny medlem
haha jag sitter fan och skrattar åt Exeros inlägg, han tar allt så seriöst.. och att han skriver "himla" istället för "jävla".

trevlig helg :)

StraightAir

Ny medlem
PetterLundgren sa:
bra inlägg :) men det är en tjej som ahr gjort tråden

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp