Halvsmurfen
Aktiv medlem
Minska quivret genom att köpa en skida till
Jag är riktigt less på takboxtetris så till nästa år funderar jag på att köpa en skida till så att jag kan ta med 2 istället för tre par. Vill ha en lite mer allround som funkar hyggligt i pist men med offpist som prio. Runt 108mm i midjan ungefär med en pistradie på 20m, skulle behöva lite förslag.
Nuvarande samling:
Völkl code speedwall 14/15. Blir nog mer en försäsongsskida
BC Nocta. Gillar denna men det är lite väl mycke skida bakom bindningen i bland.
Rossignol Super 7 14/15. Har gillat denna skarpt, 40 åkdagar senaste 3 åren även i mjuk pist men jag har växt ur den lite. Den känns för mjuk och för lite skida bakom bindingen.Gillar att den är snabb och kvick i skogen och hygglig i pisten.
Jag:
95kg tjock(inte bara muskler som man kunde hoppas), 20 åkdagar helst i det mjuka fluffiga men ärligt så här i Sverige åker man en del och letar. Plus en 4-5 dagar turande. Är väl så bra så jag vet hur dålig jag är. Gillar sväng. Vi åker mest i Svenska fjäll men jag försöker lobba för en Alpresa nästa år.
Redan på radarn:
BC Atris med ett frågetecken om det är för mycket skida bakom
Opinion 108 men den är lite dyr
Salomon qst 106x
Annat:
Super 7:orna får i detta nu ett par Kingpin så vi får se hur dessa känns och om det påverkar. Är den nya skidan tillräckligt lätt och Kingpin känns bra så kanske Super7:orna pensioneras
Nuvarande samling:
Völkl code speedwall 14/15. Blir nog mer en försäsongsskida
BC Nocta. Gillar denna men det är lite väl mycke skida bakom bindningen i bland.
Rossignol Super 7 14/15. Har gillat denna skarpt, 40 åkdagar senaste 3 åren även i mjuk pist men jag har växt ur den lite. Den känns för mjuk och för lite skida bakom bindingen.Gillar att den är snabb och kvick i skogen och hygglig i pisten.
Jag:
95kg tjock(inte bara muskler som man kunde hoppas), 20 åkdagar helst i det mjuka fluffiga men ärligt så här i Sverige åker man en del och letar. Plus en 4-5 dagar turande. Är väl så bra så jag vet hur dålig jag är. Gillar sväng. Vi åker mest i Svenska fjäll men jag försöker lobba för en Alpresa nästa år.
Redan på radarn:
BC Atris med ett frågetecken om det är för mycket skida bakom
Opinion 108 men den är lite dyr
Salomon qst 106x
Annat:
Super 7:orna får i detta nu ett par Kingpin så vi får se hur dessa känns och om det påverkar. Är den nya skidan tillräckligt lätt och Kingpin känns bra så kanske Super7:orna pensioneras
Senast ändrad: