JonBogero
Medlem
Mitt kitt 2017/18
Riktigt snyggt med bild oxå!BjornC sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/b8dc07348375875c81e70ce8a8af9e64.jpg[/url]
Kul tråd!!
Skidor: Scott Scrapper 180 cm med Tyrolia Adrenalin 16 samt Scott Punisher 173 med Marker Tour F10 (Ska bytas mot ett par Beast 16 väl framme i Revelstoke)
Pjäxor: Atomic Hawx Ultra XTD 120
Stavar: Någon slags teleskopmodell från Leki
Hjälm: Poc Fornix
Jacka: Peak Performance Heli Gravity
Byxor: Scott Explorair
Goggles: Scott LCG
Lavinrygga: Scott 22 liters
Mer bilder!Martin_Akesson sa:Riktigt snyggt med bild oxå!BjornC sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/b8dc07348375875c81e70ce8a8af9e64.jpg[/url]
Kul tråd!!
Skidor: Scott Scrapper 180 cm med Tyrolia Adrenalin 16 samt Scott Punisher 173 med Marker Tour F10 (Ska bytas mot ett par Beast 16 väl framme i Revelstoke)
Pjäxor: Atomic Hawx Ultra XTD 120
Stavar: Någon slags teleskopmodell från Leki
Hjälm: Poc Fornix
Jacka: Peak Performance Heli Gravity
Byxor: Scott Explorair
Goggles: Scott LCG
Lavinrygga: Scott 22 liters
Tänk på att Adidas är rejält breda i tåboxen. Hade gärna köpt Infuse pga boan för hälgreppet men fick bli Tactical och Acerra.JonBogero sa:Vad har ni på och runt fötterna i vinter, snowboard som skidor?
Lägg gärna upp med bild och text även om undertecknad föregår med dåligt exempel
Snowboard: Lib Tech T.Rice PRO 153 -17
Bindningar: Union Atlas -17
Boots: Burton SLX -13 (byter troligen till Adidas tactical ADV eller Vans Infuse)
Jacka: Oakley ()
Byxor: Oakley ()
Goggles: Oakley Flight Deck Prizm
Den får du gärna motivera närmre #ungdomensförfall #dagensungdomJonBogero sa:Vi är värda en ny och fräsch tråd kan jag tycka![]()
Hej, istället för att skapa en ny tråd så passar jag på att fråga här. Ser att en del har nya Vans Infuse 2018. Har ni hunnit prova dem än? Är väldigt sugen på att införskaffa dessaJonBogero sa:Mitt kitt 20XX låter helt enkelt fräscht och lätt att förstå. En ny tråd med ny energi och tydligare utformning. Testa att lägga upp ditt eget kitt istället så får du känna hur härligt det känns.![]()
Precis det som var ett av syftena med tråden!!Christopher-Isgaard sa:Hej, istället för att skapa en ny tråd så passar jag på att fråga här. Ser att en del har nya Vans Infuse 2018. Har ni hunnit prova dem än? Är väldigt sugen på att införskaffa dessaJonBogero sa:Mitt kitt 20XX låter helt enkelt fräscht och lätt att förstå. En ny tråd med ny energi och tydligare utformning. Testa att lägga upp ditt eget kitt istället så får du känna hur härligt det känns.![]()
![]()
Stort tack för svar!JonBogero sa:Precis det som var ett av syftena med tråden!!Christopher-Isgaard sa:Hej, istället för att skapa en ny tråd så passar jag på att fråga här. Ser att en del har nya Vans Infuse 2018. Har ni hunnit prova dem än? Är väldigt sugen på att införskaffa dessaJonBogero sa:Mitt kitt 20XX låter helt enkelt fräscht och lätt att förstå. En ny tråd med ny energi och tydligare utformning. Testa att lägga upp ditt eget kitt istället så får du känna hur härligt det känns.![]()
![]()
De är grymma, bestämde mig idag för att det är de bästa bootsen jag har haft och då hade jag Burton SLX innan.
Enda riktiga minuset är att de är lite dåligt dämpade i mitt tycke, men det stora plusset är att de skapar en grym "connection" med brädan.
Instämmer med båda parter här känner jag. Denna tråden är bra för man kan ställa dagsaktuella frågor, men "Visa din quiver"-tråden är ju också hyfsat alive & kicking, samtidigt som den är ett historiskt dokument så jag hoppas att de kan samexistera.Ake_Astrom sa:Det kan finnas en poäng med att fortsätta på den gamla tråden.
Man kan se hur det förändrats genom åren.
Historian bör inte glömmas oavsett område![]()
Jag skulle vilja testa alla dina grejer, men frågan kommer vara: Hur rolig är K2 och Burtonbrädan att köra på, hur mycket skiljer det sig mot en normal tvin all mountain-bräda?unsuspected sa:K2 Cool Bean 144 -18 med Burton Diode Re:Flex -14
Burton Skeleton Key 158 -17 med Burton Genesis X EST -16
Salomon Super 8 med Salomon Quantum -18
Adidas Tactical ADV -17 och Adidas Acerra ADV -18
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/93a514a6dd033906ab91fc6e325200f1.jpg[/url]
Om du inte vill ha en Cool Bean efter 2 åk så bjuder jag på bärs!JonBogero sa:Jag skulle vilja testa alla dina grejer, men frågan kommer vara: Hur rolig är K2 och Burtonbrädan att köra på, hur mycket skiljer det sig mot en normal tvin all mountain-bräda?unsuspected sa:K2 Cool Bean 144 -18 med Burton Diode Re:Flex -14
Burton Skeleton Key 158 -17 med Burton Genesis X EST -16
Salomon Super 8 160 -16 med Salomon Quantum -18
Adidas Tactical ADV -17 och Adidas Acerra ADV -18
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/93a514a6dd033906ab91fc6e325200f1.jpg[/url]
@BjornC Nyfiken fråga, varför kör du inte enbart med Lupo pjäxorna? Anledningen är att jag funderar på att köpa ett par och ha som enda pjäxor.Vaktis sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/93f488695945e61750d42d8023f6cadd.jpg[/url]
Blev inspirerad av
@BjornC
Skida 1: Line Mordecai med Marker Duke
Skida 2: Völkl Katana V-WERKS med Marker Kingpin 13
Pjäxa 1: Dalbello Panterra 130
Pjäxa 2: Dalbello Lupo AX 125c
Stavar: Black Crows Oxus
Hjälm: POC Receptor Backcountry MIPS
Goggles: Oakley Flightdeck med Rose/fire iridium/black
Ryggsäck: Mammut RAS Ride 24l
Jacka: Peak Heli Gravity
Byxor: Peak Heli Alpine
Handskar: Hestra Army Leather Heli
Transciever: Mammut Element Barryvox
Spade: Ortovox Kodiak 3.1
Sond: Ortovox 320+
Hudar: Völkl Skin Pin
Glajjer: POC DID Glacier Jeremy Jones
Kalle_Luzern sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/7a61af1ced973060ce32d822a2fc09b0.jpg[/url]
Jobbiga med den här tråden är ju att det blir så mycket att skriva...
På bilden:
Mammut Alyeska jacka, Mammut Alagna byxor, Scott Unlimited OTG goggles med Amplifier (röd) lins, Hestra Army Heli GoreTex handskar, Giro Seam hjälm, DPS Wailer 112RP2 med Dynafit Radical ST (ska säljas), Black Diamond Traverse stavar, Scarpa Maestrale RS pjäxor (pensionerade), EVOC FR Guide rygga
Övriga kläder:
Alagna Jacka (samma härliga gröna färg som byxorna), Alyeska byxor (blålila), Mammut Verbier Jacka (Röd) och byxor (mörkgrå)
Några Mammut och Black Diamond handskar jag inte vet modellen på längre
Underställ från IceBreaker
Sockor från Seger och Falke Wool
Övriga skidor:
Amplid Rockwell med Salomon Warden 13
Blizzard Kabookie med Dynafit Radical ST
Blizzard Rustler 11 med Fritschi Tecton
Pjäxor: Salomon MTN Lab
Övriga stavar: Några standard från Movement i 125 cm
Hudar:
Contour till Rustler, Colltex till Kabookie
Övriga goggles:
Scott Unlimited OTG goggles med ploykromatisk spegellins
Electric EG-Nånting med gul lins
Lavinkit:
Mammut med Barrywox Element transceiver
"Mitt-shit" var alternativet så jag valde helt enkelt det alternativ som kändes minst fel i själen.Mountain_Man sa:Kitt? Uttalas "tjitt" och är en beteckning på fogmassa eller slang för hasch ... kanske det är dags att ändra på rubriken eller har begreppet "haschplanka" börjat användas igen? ;-)
That´s all kids!
MM
JonBogero sa:"Mitt-shit" var alternativet så jag valde helt enkelt det alternativ som kändes minst fel i själen.Mountain_Man sa:Kitt? Uttalas "tjitt" och är en beteckning på fogmassa eller slang för hasch ... kanske det är dags att ändra på rubriken eller har begreppet "haschplanka" börjat användas igen? ;-)
That´s all kids!
MM