Mjuk knöl på foten efter klämmande pjäxor

Lenrik

Ny medlem
Var på vårdcentralen idag med min fot som fått en mjuk knöl efter att ha vart inklämd ca 40 dagar denna vinter. Två läkare stod och kliade sig i huvudet ett bra tag och konstaterade efter ett tag att det minsann var en slemsäck som bildats av kroppen själv som skydd. Ett mycket förtroendeingivande svar, då de från början sa att det var ganglion, som är en helt annan sak.
Jag langar med en bild på den också, plus mina vackra, tappade stortånaglar.(usch)

Lite info som kanske kan vara av intresse. Har ganska breda knölar sedan innan, vilket jag kände av tydligt i mina salomon impact cs. Breddade pjäxorna just vid knölen 2 ggr under vintern just pga detta men hjälpte inte så mycket som jag önskade.

Så till frågan som jag antar att ett skidforum känner igen sig i mer än två läkare.
Är det vanligt att få knölar på detta sätt efter att ha misshandlat sina fötter i dåliga pjäxor?
Tar det lång tid innan det försvinner?

bootfitta

Medlem
Vad jag hör av racefolk så brukar de bli förhållande permanent...

Lenrik

Ny medlem
bootfitta sa:
Är det vanligt att du hör detta bland racefolket?
Hur ska man förhålla sig till detta isåfall? Anpassa pjäxorna efter den mjuka megaknölen?

bootfitta

Medlem
Lenrik sa:
bootfitta sa:
Hur ska man förhålla sig till detta isåfall? Anpassa pjäxorna efter den mjuka megaknölen?
Hade en kund för ett tag sedan med en knöl på hälen, verkar vara vanligast, hon hade opererat bort den men tydligen så växte den tillbaka... Så, ja vi fräste ett utrymme för den.

Lenrik

Ny medlem
bootfitta sa:
Lenrik sa:
bootfitta sa:
Hade en kund för ett tag sedan med en knöl på hälen, verkar vara vanligast, hon hade opererat bort den men tydligen så växte den tillbaka... Så, ja vi fräste ett utrymme för den.
Okej, låter ju inte så kul om det inte kommer gå tillbaka... Får annars fixa det vid pjäxköp i höst!
Tack för svar

Itzak

Aktiv medlem
Har fått exakt samma skit fast där framme på ovansidan av foten, rakt ovanpå vristen. Fått remiss och ska snitta upp och tömma dem på vätska när säsongen är slut. PS knölarna ska nog inte vara där :( så kolla upp det hos en annan läkare.

Lenrik

Ny medlem
Itzak sa:
Har fått exakt samma skit fast där framme på ovansidan av foten, rakt ovanpå vristen. Fått remiss och ska snitta upp och tömma dem på vätska när säsongen är slut. PS knölarna ska nog inte vara där :( så kolla upp det hos en annan läkare.
Som bootfitta skrev finns det risk att det kan vara permanent.. Läkarna sa till mig att man kan ha otur och få tillbaka det några dagar efter att man tömt det.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp