MOD. lås tråd tack.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

assr

Medlem
MOD. lås tråd tack.
Kan moderator låsa tråden? jag har fått dugliga bevis på att jackan helt enkelt är ganska gammal men ingen piratkopia.

tack för diskussionen, stödet, och flame :P

vi ses.

Senast ändrad:
T

The_teo

Guest
MOD. lås tråd tack.
Fan, låter inte så kul... Släng upp några bilder så gearfreaksen kan studera dem!

W

Wallstedt

Guest
MOD. lås tråd tack.
Skrev ni något kvitto vid köpet osv osv..?

v_olaisen

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
haha kul det där med bilden på kinesiska muren, vore nice om du la ut bilden!
Men jackan behöver trots allt inte vara en kopia, över 50% av alla jackor som görs produceras ju där, har en polare dom köpte hem en äkta goose jacka för ca 1000lappen men hjälp av lite kontakter.

//vicor

assr

Medlem
MOD. lås tråd tack.
Rogby - bra svar, p12

Theo Teo - jag orkar inte göra det idag, men om någon med bra VANSkunskap t.ex. någon med spons ser detta så kan ni ju skriva ett pm så fixar jag bilder.

wallstedtGOEZ~ - inget kvitto skrevs dock två vittnen vid köpet. köpet gick mkt snabbt jag kollade igentligen bara storleken och färgen på jackan och frågade om det var något trasigt som jag borde veta om.

nu ska jag sova, godnatt.

W

Wallstedt

Guest
MOD. lås tråd tack.
jag kan inte så mkt om sånt här, men var med om nått liknade för ett halvår sen då ringde vi typ konsumentverket eller nått liknade och där kunde dom svara på dom flesta frågorna :)

Senast ändrad:

assr

Medlem
MOD. lås tråd tack.
Fenox92- tack - kunde sålla ut alternativen tills endast två personer återstod. :)

assr

Medlem
MOD. lås tråd tack.

Den vita jackan :pp

den är gjord av något mycket poröst material som känns som att det kan gå sönder när som helst ;/

Senast ändrad:
E

eff

Guest
MOD. lås tråd tack.
Vadå inte hänga ut dem? Om de håller på och luras säg vad de heter så att de inte lurar någon annan.

assr

Medlem
MOD. lås tråd tack.
det finns inget försvarbart med att hänga ut någon alls innan jag är tusen procent säker på att jag blivit lurad - end of story.

Hampe_ee

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
tyvärr så kan du ju inte göra så mycket om ni inte skrev kvitto osv.. har varit med om samma grej fast med fiddy.. inte kul må jag sääga !

starberger

Medlem
MOD. lås tråd tack.
Trist! Är du fortfarande intresserad av en vit dunjacka som INTE är fake så kan du kolla mina annonser :)

B

bl0ckm0ng0t

Guest
MOD. lås tråd tack.
Tråkigt om du blivit lurad, men dunjackor och skidåkning är ingen bra kombination alls, vit dunjacka ännu sämre. Vitt kommer att se smutsigt ut och det är inte kul att tvätta dunjackor och de mår inte bra av det heller.

starberger

Medlem
MOD. lås tråd tack.
bl0ckm0ng0t sa:
Tråkigt om du blivit lurad, men dunjackor och skidåkning är ingen bra kombination alls, vit dunjacka ännu sämre. Vitt kommer att se smutsigt ut och det är inte kul att tvätta dunjackor och de mår inte bra av det heller.
Jaså, varför inte? Jag tycker dunjacka och skidåkning är en alldeles utmärkt kombination! Framför allt vid åkning i kalla förhållanden. Sen är det väl som med alla ljusa kläder att man inte bör göra snöänglar i lerig snö men det kan man väl hålla sig ifrån. Min jacka är fortfarande kritvit i alla fall.

MOD. lås tråd tack.
Du har blivit blåst, rakt av låter det som. Tråkigt men sant. Så det e bara å gå vidare eller så gör något åt det på riktigt. Men att anmäla osv låter krångligt.. detta får du nog reda på egen hand.. lycka till....

nomme

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
Du fick ju trots att känna på jackan själv innan du köpte den så jag vet inte om jag skulle säga att du har blivit blåst.

Utan kvitto blir de nog svårt att göra nått.

B

bl0ckm0ng0t

Guest
MOD. lås tråd tack.
starberger sa:
bl0ckm0ng0t sa:
Jaså, varför inte? Jag tycker dunjacka och skidåkning är en alldeles utmärkt kombination! Framför allt vid åkning i kalla förhållanden. Sen är det väl som med alla ljusa kläder att man inte bör göra snöänglar i lerig snö men det kan man väl hålla sig ifrån. Min jacka är fortfarande kritvit i alla fall.
Dun är bra som värmeplagg vid extrem kyla, få åker i extrem kyla(kallare -30), dun gillar inte fukt alls, när man åker svettas man = fukt, dun är dyrare än syntet material som inte har fuktproblem. Många billigare dunjackor är iofs fyllda med dun av dålig kvalitet vilket förklarar varför vissa kan vara aktiva i dem. Det man behöver vid åkning i kalla förhållanden är oftast inte en varmare jacka utan bättre vantar, mössa, strumpor osv. Sitter man still och väntar på sina kompisar i parken hela dagarna eller jobbar som liftskötare kan det ju vara värt en fundering men om man tänkt åka aktivt är dun inte bästa valet.

Det finns många som tycker jeans är bra skidbyxor, inte har de rätt för det.

BTW om nu din jacka är så bra varför säljer du den?

Senast ändrad:
MOD. lås tråd tack.
nomme sa:
Du fick ju trots att känna på jackan själv innan du köpte den så jag vet inte om jag skulle säga att du har blivit blåst.

Utan kvitto blir de nog svårt att göra nått.
där har du ju en poäng faktiskt =P... så sant så ..
om man först provar och känner på jackan och sen dessutom köper den... så låter det som om det är rätt kört...

starberger

Medlem
MOD. lås tråd tack.
bl0ckm0ng0t sa:
starberger sa:
bl0ckm0ng0t sa:
Dun är bra som värmeplagg vid extrem kyla, få åker i extrem kyla(kallare -30), dun gillar inte fukt alls, när man åker svettas man = fukt, dun är dyrare än syntet material som inte har fuktproblem. Många billigare dunjackor är iofs fyllda med dun av dålig kvalitet vilket förklarar varför vissa kan vara aktiva i dem. Det man behöver vid åkning i kalla förhållanden är oftast inte en varmare jacka utan bättre vantar, mössa, strumpor osv. Sitter man still och väntar på sina kompisar i parken hela dagarna eller jobbar som liftskötare kan det ju vara värt en fundering men om man tänkt åka aktivt är dun inte bästa valet.

Så om det inte är kallare än -30 grader så bör man inte ha en dunjacka? Den åsikten får nog stå för dig personligen. Alla fryser väl ändå olika mycket. Jag tycker det är hur gött som helst trots att jag inte åker i -30 grader! Dun andas jättebra och släpper igenom den fukt som avdunstar från kroppen. In kommer det ingen fukt eftersom jackan är vattentät så fukt är absolut inget problem. Dunet leder även bort överflödig värme från kroppen.

Jag säljer jackan av den enkla anledningen att det är ny säsong och jag vill ha ny utrustning. Absolut inte för att jag är missnöjd med grejerna. Du kanske går med samma kläder år ut och år in bara för att dom funkar bra men då kan du ju göra det.. Jag jobbar inte så.

johanfred

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
Konsumentlagen täcker i ditt fall tyvärr inte köp/sälj mellan privatpersoner eftersom att du har sett jackan och köpet har skett personligt. Du har alltså ingen juridisk rätt att få tillbaka dina pengar eller nått liknande. Sen så saknar ju killarna all typ av moraliskt omdöme och så vitt jag vet så tror jag inte att det finns någon lag som skulle täcka att de gett dig felaktiga uppgifter om vart jackan egentligen kommer från. Det ska ju killarnas egna samvete täcka....

Jag tycker personligen att det rent ut sagt är pissigt att vissa medlemmar på freeride har sjunkit så lågt att de lurar andra medlemmar. Jag har själv fört över pengar på okända personers konton vid köp här på freeride och jag tycker att man utan tvivel ska kunna köpa grejer av varandra utan att vara rädd för att bli lurad och aldrig få sina grejer på posten. Nu har jag alttid fått mina grejer så jag är glad för freeride men kanske ska man börja passa sig lite extra...

Hoppas att du kommer någon vart och hittar hem till grabbarna och tar ett snack med deras föräldrar! Det behöver de nog!

Lycka till!

/J

B

bl0ckm0ng0t

Guest
MOD. lås tråd tack.
starberger sa:
Så om det inte är kallare än -30 grader så bör man inte ha en dunjacka?
Jag skrev att det var ett bra VÄRMEPLAGG, för aktiviter så bör det vara minst så kallt, de enda jag vet (som har koll på kläder) som använder dun vid aktivitet är klättrare vid hög höjd och extrem kyla, Polarfarare använder mig veterligen dun endast som VÄRMEPLAGG. Dun är ett av de mest fantastiska material som finns men det är inte nödvändigt eller ens bra för aktivitet, t ex skid/snowboardåkning. Ja det är min personliga åsikt men det är ju allt vi skriver.

starberger sa:
Alla fryser väl ändå olika mycket.
Du verkar frysa extremt mkt, du kanske helt enkelt inte åker på hårt nog eller så är din jacka inte så varm som du tror. Min totalt oatletiska mamma har en bra dunjacka. Hon använder den när det är kallare än -15-20 men då för att promenera, hon skulle inte ens fundera på att åka i den. Min spinkiga flickvän uppväxt i tropiskt klimat behöver inte heller en dunjacka för snowboard.

starberger sa:
Jag säljer jackan av den enkla anledningen att det är ny säsong och jag vill ha ny utrustning. Absolut inte för att jag är missnöjd med grejerna. Du kanske går med samma kläder år ut och år in bara för att dom funkar bra men då kan du ju göra det.. Jag jobbar inte så.
Får du inte vara med och leka om du inte har de nyaste grejerna?

starberger

Medlem
MOD. lås tråd tack.
bl0ckm0ng0t sa:
starberger sa:
Så om det inte är kallare än -30 grader så bör man inte ha en dunjacka?
Jag skrev att det var ett bra VÄRMEPLAGG, för aktiviter så bör det vara minst så kallt, de enda jag vet (som har koll på kläder) som använder dun vid aktivitet är klättrare vid hög höjd och extrem kyla, Polarfarare använder mig veterligen dun endast som VÄRMEPLAGG. Dun är ett av de mest fantastiska material som finns men det är inte nödvändigt eller ens bra för aktivitet, t ex skid/snowboardåkning. Ja det är min personliga åsikt men det är ju allt vi skriver.

starberger sa:
Alla fryser väl ändå olika mycket.
Du verkar frysa extremt mkt, du kanske helt enkelt inte åker på hårt nog eller så är din jacka inte så varm som du tror. Min totalt oatletiska mamma har en bra dunjacka. Hon använder den när det är kallare än -15-20 men då för att promenera, hon skulle inte ens fundera på att åka i den. Min spinkiga flickvän uppväxt i tropiskt klimat behöver inte heller en dunjacka för snowboard.

starberger sa:
Får du inte vara med och leka om du inte har de nyaste grejerna?
Du har rätt, Burton gjorde nog min jacka för polarfarare och bergsklättrare! Det är ju deras inriktning. Gogglesfickan, liftkortsfacket och anpassningen till snowboardbyxor var nog bara en säkerhetsåtgärd utifall nån dum jävel som jag mot förmodan skulle använda deras plagg för just snowboardåkning.

I och med att både din mamma och din spinkiga flickvän kör utan dunjacka så ska jag också börja göra det. Å andra sidan så kör jag ju inte tillräckligt hårt så jag kanske borde lägga ner åkningen helt istället. Ska ta mig en funderare över det..

Du är helt obekant med att det är kul med nya kläder eller!?

Men men, ska inte förstöra hans tråd med oväsentligheter mer.

Senast ändrad:

Mariahuana

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
Jag tror faktiskt att du kan ha rätt att häva köpet eftersom du köpt den i tron att det var en äkta VANS-jacka, och det nu visat sig att det inte är det. Man har alltid rätt att häva köp när det visar sig att man köpt en vara efter uppgifter som inte stämmer. Om det hade varit en VANS-jacka borde den ju ha funkat ihop med brallorna och eftersom den inte gör det så är väl det ett ganska stort tecken på att det inte var en äkta jacka.
Hoppas du lyckas få tillbaka dina pengar!

Kgis

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
Mariahuana sa:
Jag tror faktiskt att du kan ha rätt att häva köpet eftersom du köpt den i tron att det var en äkta VANS-jacka, och det nu visat sig att det inte är det. Man har alltid rätt att häva köp när det visar sig att man köpt en vara efter uppgifter som inte stämmer.
Men frågan är om säljaren har sagt att det är en vans-jacka (förmodligen har han det), går det att bevisa att han har sagt/skrivit att det är en vans borde det gå att häva köpet.

johanfred sa:
Konsumentlagen täcker i ditt fall tyvärr inte köp/sälj mellan privatpersoner eftersom att du har sett jackan och köpet har skett personligt. Du har alltså ingen juridisk rätt att få tillbaka dina pengar eller nått liknande. Sen så saknar ju killarna all typ av moraliskt omdöme och så vitt jag vet så tror jag inte att det finns någon lag som skulle täcka att de gett dig felaktiga uppgifter om vart jackan egentligen kommer från. Det ska ju killarnas egna samvete täcka....

Jag tycker personligen att det rent ut sagt är pissigt att vissa medlemmar på freeride har sjunkit så lågt att de lurar andra medlemmar. Jag har själv fört över pengar på okända personers konton vid köp här på freeride och jag tycker att man utan tvivel ska kunna köpa grejer av varandra utan att vara rädd för att bli lurad och aldrig få sina grejer på posten. Nu har jag alttid fått mina grejer så jag är glad för freeride men kanske ska man börja passa sig lite extra...

Hoppas att du kommer någon vart och hittar hem till grabbarna och tar ett snack med deras föräldrar! Det behöver de nog!

Lycka till!

/J
Fast nu vet du ju inte om han medvetet har lurat TS, dumt att anklaga folk för saker du inte vet. Sen heter det köplagen vid handel mellan privatpersoner B)

Kollade på KV:s hemsida och där står det att du har rätt att ångra köpet om varan inte är sådan som säljaren har sagt. D.v.s, har han sagt att det är en vans-jacka men det går att bevisa att den är fejkad får du tillbaka pengarna förhoppningsvis. Har han däremot inte ljugit något så blir det svårt för dig att få tillbaka pengarna om han inte är schysst och låter dig ångra köpet.

Men ring och snacka med honom, onödigt att göra för stor grej av det, han kanske förstår dig och gärna skulle ge dig pengarna tillbaka?

Senast ändrad:

SMagnusson

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
Samla ihop dig alla dina kompisar, köp ett par yxor, åk till honom, stycka honom.. frys in honom. Sen säljer du honom på tradera.

S

SverigeSyrran

Guest
MOD. lås tråd tack.
SMagnusson sa:
Samla ihop dig alla dina kompisar, köp ett par yxor, åk till honom, stycka honom.. frys in honom. Sen säljer du honom på tradera.
HAHAHA bäst! xD låter som en bra idee :P

jjockee

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
nope finns ingen lag som skyddar köp via privat personer. du har ingen rätt att få tillbaka pengarna elr nått. tyvär

FF

Aktiv medlem
MOD. lås tråd tack.
Mitt råd är tyvärr: svälj stoltheten, använd jackan tills den pajjar och lär dig av ditt misstag.

PNyberg

Aktiv medlem
MOD. lås tråd tack.
starberger sa:
bl0ckm0ng0t sa:
starberger sa:

Så om det inte är kallare än -30 grader så bör man inte ha en dunjacka? Den åsikten får nog stå för dig personligen. Alla fryser väl ändå olika mycket. Jag tycker det är hur gött som helst trots att jag inte åker i -30 grader! Dun andas jättebra och släpper igenom den fukt som avdunstar från kroppen. In kommer det ingen fukt eftersom jackan är vattentät så fukt är absolut inget problem. Dunet leder även bort överflödig värme från kroppen.

Haha..talking out our asses are we? :P Kul läsning dock! :)

Kgis

Ny medlem
MOD. lås tråd tack.
jjockee sa:
nope finns ingen lag som skyddar köp via privat personer. du har ingen rätt att få tillbaka pengarna elr nått. tyvär
Det finns visst en sån lag, köplagen heter den, och jag tror inte att det skulle vara omöjligt att få tillbaka pengarna om det skulle gå till domstol.

Gurra

Medlem
MOD. lås tråd tack.
MIN ÅSIKT!
HÄNG UT DE JÄVLARNA SOM SÄLJER FAKE JACKOR!

/tack för mig

P

Pizzaaugust

Guest
MOD. lås tråd tack.
Det är ju inte säkert att den e fejk ändå. Mycket tillverkas i Kina ju och många åker till Shanghai eller vad de e för stad där och köper sjukt billiga Canada goose jackor från fabrik.

Kanske inte just canada goose men de e ngt sånt stort svindyrt märke.
Kolla i era jackor vart dom är gjorda. Är oftast asien iaf.

E

eff

Guest
MOD. lås tråd tack.
Pizzaaugust sa:
Det är ju inte säkert att den e fejk ändå. Mycket tillverkas i Kina ju och många åker till Shanghai eller vad de e för stad där och köper sjukt billiga Canada goose jackor från fabrik.

Kanske inte just canada goose men de e ngt sånt stort svindyrt märke.
Kolla i era jackor vart dom är gjorda. Är oftast asien iaf.
jo juste för när man köper billigt från fabrik så är tyget helt cp som ägaren till fejkjackan är?

D

Deleted member 80259

Guest
MOD. lås tråd tack.
Kul att alla verkar vara på trådskaparens sida här, men nu är det faktiskt så att det är han själv som failat. Du har köpt en begagnad jacka utan några som helst kvitton på att den är äkta och nu kommit på (villket du borde gjort redan då du såg kinabilden) att den är fake, och har dessutom mage att vilja kontakta den myndiga killens föräldrar för att häva köpet. Är hela tråden ett skämt? Om du inte vore en så gammal profil hade jag tagit dig för ett troll!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp