Montera bindning, plugg? Eller lämna in?

mans666

Ny medlem
Ska flytta bindningarna en aning, och behöver plugga igen hålen. vad rekommenderas? Epoxy och plastplugg? Har sett att det finns speciella plugg för skidor, men säljs i typ 1000-pack... Och hur nära gamla hål vågar man borra?

Har pelarborr och hela biten så det är inga problem. har inte vägarna förbi någon dedikerad skidbuik det närmaste, men kanske är det bättre att köra upp till GBG och låta proffs göra det? Har visserligen fixat det förr, men det vara några år sedan och då vill jag minnas att jag bara körde på lim och vanlig plastplugg.

Vad säger ni? Det är ju inte hjärnkirurgi, men trist om det blir fel...

GoranC

Medlem
mans666 sa:
Ska flytta bindningarna en aning, och behöver plugga igen hålen. vad rekommenderas? Epoxy och plastplugg? Har sett att det finns speciella plugg för skidor, men säljs i typ 1000-pack... Och hur nära gamla hål vågar man borra?

Har pelarborr och hela biten så det är inga problem. har inte vägarna förbi någon dedikerad skidbuik det närmaste, men kanske är det bättre att köra upp till GBG och låta proffs göra det? Har visserligen fixat det förr, men det vara några år sedan och då vill jag minnas att jag bara körde på lim och vanlig plastplugg.

Jag har fyllt gamla hålen med epoxylim i brist på plastplugg. Har hittills fungerat.

havreboll

Aktiv medlem
mans666 sa:

Plättlätt att göra själv om du har grejer och lite händighet.

Om du är nära gamla hål så kör med epoxy. Du kan till och med montera delvis i gamla hål om du är noga med epoxyn.

Antalet felmonteringar i butik bland vänner överstiger de som blivit rätt...

Senast ändrad:

herrgard

Medlem
Fråga närmaste skidbutik om du kan få köpa en näve plastplugg, ibland är de tom snälla och bjuder på dem :) I med en klutt vattentåligt utomhuslim (jag kör cascol polyurethane, grön flaska) och sen banka i plugen, skär av uppstickande plast och ev. vulkaner från monteringen. Klart!

mans666

Ny medlem
Köpte nya pjäxor istället som tydligen hade lite lägre sulmått så det behövdes aldrig :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp