Montera EHP 186.

somebody

Ny medlem
Montera EHP 186.
Tänkte ta mig i kragen och fixa monteringen av mina skidor själv nu, finns ju en väldigt bra guide här på freeride. Midsole är ju utmärkt på skidan och på pjäxan finns det ju två fina linjer, three pin linjen och bootcenter linjen. Känns rätt självklart att jag ska montera efter den främremlinjen då det är där jag lägger trycket på skidan och monterar jag efter bootcenter så hamnar jag ju otroligt långt fram på skidan istället. Jag känner mig rätt efter på det här området och det är ju bättre att fråga än att få en oåkbar skida. Svaret är kanske ganska logiskt men skratta inte åt mig allt för mycket nu haha.

Lee-nus

Aktiv medlem
Montera EHP 186.
har du nån mall att montera efter? eller kör du på frihand? och det är första gången...? låter risky...
dessutom tror jag att jag missade vad din fråga var. kan man tänka sig att du undrar var på skidan du ska ställa bindningen?

Senast ändrad:

somebody

Ny medlem
Montera EHP 186.
Lee-nus sa:
har du nån mall att montera efter? eller kör du på frihand? och det är första gången...? låter risky...
dessutom tror jag att jag missade vad din fråga var. kan man tänka sig att du undrar var på skidan du ska ställa bindningen?
Bindningen skruvas i plattor som skruvas i skidan. Dessa plattor tänkte jag använda som mall och mäta in. Jag har kommit så långt så att jag vet att den ska placeras på ovansidan för bästa åkupplevelse och det är där det tryter. Insåg nu att jag var väldigt luddig i min förklaring där i första inlägget men det jag undrar är alltså vart på skidan jag ska montera min bindning. Midsole på skidan är ju utmärkt men om jag skulle utgå från mitten på pjäxan och midsole på skidan så skulle jag ju få ett underligt tryck på skidan eftersom att det hamnar framme vid tån när jag knäböjer. Alltså borde jag montera efter three pin linjen som ligger under näbben på pjäxan för att det är ju där trycket på skidan hamnar? Ursäkta om jag fortfarande är väldigt luddig i min beskrivning, det vart hårt igår.

Larsse

Ny medlem
Montera EHP 186.
Vart kan jag inköpa dessa eminenta skidor? Har kollat runt utan vidare framgång!

//Larssa

somebody

Ny medlem
Montera EHP 186.
Om vi skulle försöka hålla oss till topicen så jag kan få någon klarhet på det här. Diskussioner om priser och liknande för skidorna kan väl kanske skötas genom pm eller liknande?

FF

Aktiv medlem
Montera EHP 186.
Alltså markeringen som anges på skidan är den som tillverkaren rekommenderar att du matchar mot bootcenter på din pjäxa.

Jag föreslår att du går till tetongravity.com/forums och in på tech talk och söker runt där om du vill läsa på om olika specifika skidor och monteringar osv osv. Där finns hur mycket som helst. Tänk på att när du söker i search-fältet måste varje ord innehålla fyra bokstäver eller fler. Du kan testa söka på mounting ehp186 alternativt mounting ehp* 186 och se om du hittar något bra tex.

Som du säger så gissar jag att 4frnt har en ganska framåtmonterad linje som rekommendation på den här skidan då det väl är tänkt att den ska användas till offpist BC jibb och liknande. Dvs den skall vara ganska svängvillig och snurrvänlig. Det går säkert bra att bakmontera nån cm rent spontant. Men som sagt, läs på TGR.

//Fredrik

Senast ändrad:

PNyberg

Aktiv medlem
Montera EHP 186.
FF sa:
Alltså markeringen som anges på skidan är den som tillverkaren rekommenderar att du matchar mot bootcenter på din pjäxa.

Jag föreslår att du går till tetongravity.com/forums och in på tech talk och söker runt där om du vill läsa på om olika specifika skidor och monteringar osv osv. Där finns hur mycket som helst. Tänk på att när du söker i search-fältet måste varje ord innehålla fyra bokstäver eller fler. Du kan testa söka på mounting ehp186 alternativt mounting ehp* 186 och se om du hittar något bra tex.

Som du säger så gissar jag att 4frnt har en ganska framåtmonterad linje som rekommendation på den här skidan då det väl är tänkt att den ska användas till offpist BC jibb och liknande. Dvs den skall vara ganska svängvillig och snurrvänlig. Det går säkert bra att bakmontera nån cm rent spontant. Men som sagt, läs på TGR.

//Fredrik
186an är ju Hojis göra allt skida. Allt från lite lätt parkåkning till att slaya håriga linjer. Så jag tror du borde iaf testa att...ehhmm..ja för att hitta ngn logik alls i att jag citerade FF så får jag v montera dom på midsole strecket. Om ddu skulle känna att det var lite för långt fram så är det ju inte värre än att du monterar om dom?

Edit: Ja för att alls hitta ngn logic med att citera FF såfår jag väl lägga till;
Jepp kolla med nördarna på TGR...de killarna testar det mesta :P

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp